Citat:
Jag har röstat S i många val. Men nu är jag sugen att rösta på SD. Problemet är jag vet inte vart dem står?? Är de mer för Alliansen/Moderaterna eller Socialdemokraterna? Jag vill inte lägga en röst på SD och de går ihop med Moderaterna då jag absolut hatar allt som har med Alliansen att göra.
Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.
Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.
Men iallafall. Är en röst på SD en röst på moderaterna?
Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.
Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.
Men iallafall. Är en röst på SD en röst på moderaterna?
Höger/vänster har försvunnit i svensk politik. Så du måste börja tänka om helt. Det är problemet för många.
Sossarna är numera ultrasocialister precis som Fi är ultrafeminister. Alla andra partier är socialistiska partier i Sverige om man jämför med resten av världen.
Detsamma gäller att de flesta svenskar är har feministiska värderingar. Men absolut inte ultrafeministiska (skylla allt på vita män, hata vita män etc etc).
SD med Jimmie står nog för de fåtal politiker som är rakryggad och faktiskt försöker lösa problem på ett konstruktivt sätt. Det är nog största skillnaden mot andra partier just nu.
Vilket visar på hur värdelösa man blivit i de gamla partierna när man inte ens kan kopiera denna raka och konstruktiva kommunikation kring problem som händer just nu i samhället.
Borde ju inte vara så svårt?
Men visar sig omöjligt då man likt Hillary maler på i sina gamla deviser helt oförstående att politiken nu radikalt förändras då nya mediekanaler öppnar sig och folk får friare plattformar att diskutera ämnen på.
Så nästa val kommer snarare handla om "pragmatik vs rymdkramar" snarare än något annat.