2017-09-20, 09:00
Bannlyst
Till TS och några till:
Mig vill också veta var dem står. Mig tycker att det är viktigt för jag att ha så mycket info som möjligt om de.
SD tilltalar jag, men mig vet inte om mig kan lita på de.
Citera
2017-09-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Fan också. Då blir det fortsatt S röstande. Blir spännande valår nu. KD och L kommer säkerligen åka ur Riksdagen. Ett av dem minst.

Då blir det en S röst? Förklara gärna vilken del av dig som vill förstöra Sverige.
Citera
2017-09-20, 09:10
Bannlyst
Citat:
Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet.
S är inget arbetarparti, det är ett globalistiskt kapitalistiskt knähundsparti som bland annat vill införa låglönejobb, och sänka arbetares löner. Samtidigt vill man ha stor invandring och höga skatter. Detta kommer ruinera Sverige. S är snarare ett vänsterliberalt parti som Centern. Detta måste du förstå.

Det finns bara ett svenskt arbetarparti och det är SD. Det finns bara ett parti som tar ansvar för Sverige, som vill minska invandringen, skydda arbetsmarknaden och tar ansvar för vård, skola, omsorg. Det finns bara ett parti som på riktigt vill stärka polisen och minska utanförskapet. Det finns bara ett parti som står upp för svenska värderingar, jämlikhet, rättvisa och välfärdsstat.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2017-09-20 kl. 09:25.
Citera
2017-09-20, 09:44
Medlem
stoichkov8s avatar
Är man normalbegåvad så förstår man SD är ett jude-parti, skapat av judarna för att ge dem kontroll över "alternativa" motståndarrörelser.

Detta är en taktik som judarna länge använt. Varför riskera att en verklig opposition skapas, när du kan skapa en själv som du har kontroll över.

Dessvärre så är dem flesta SD supportrar lågbegåvade och faller rakt in i den lömske judens fälla.
Citera
2017-09-20, 09:53
Medlem
SD:s politik handlar mycket om att bevara Sverige som det (enligt deras föreställning) såg ut under den socialdemokratiska välfärdsstatens "guldålder", mitten på 60-talet. Deras politikerideal är Per-Albin Hansson och Tage Erlander. Så i den meningen ligger SD närmare "klassisk" socialdemokrati än sossarna själva, som idag är starkt präglade av samarbetet med MP och V. Inte minst V har ett mycket större inflytande över S idag än de någonsin har haft tidigare.

Jag tycker dock att SD i ekonomisk-politiska frågor har närmat sig borgerligheten under senare år, och företräder färre vänsterståndpunkter. T.ex. har de svängt i frågan om vinster i välfärden, vilket de tidigare var emot men nu är anhängare av. Jag tolkar nog det mest som ett försök att göra sig själva mer attraktiva som samarbetspartner snarare än något som har någon djupare ideologisk grund. Jag tror dock att detta är lite korkat eftersom det alienerar många tänkbara vänsterväljare (som TS själv).
Citera
2017-09-20, 10:00
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Jag har röstat S i många val. Men nu är jag sugen att rösta på SD. Problemet är jag vet inte vart dem står?? Är de mer för Alliansen/Moderaterna eller Socialdemokraterna? Jag vill inte lägga en röst på SD och de går ihop med Moderaterna då jag absolut hatar allt som har med Alliansen att göra.

Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.

Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.

Men iallafall. Är en röst på SD en röst på moderaterna?
Tänk inte så mycket, det nyttar inte idag. SD är det enda alternativet om man inte vill att galenskaperna ska fortsätta. Sen får det gå hur det vill, det kan bli sämre, det kan bli bättre. Det enda vi vet idag är att sjuklöverpartierna inte tar ansvar. Tillsammas ändrar vi på det. Sen får det bära eller brista.
Citera
2017-09-20, 10:02
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Är man normalbegåvad så förstår man SD är ett jude-parti, skapat av judarna för att ge dem kontroll över "alternativa" motståndarrörelser.

Detta är en taktik som judarna länge använt. Varför riskera att en verklig opposition skapas, när du kan skapa en själv som du har kontroll över.

Dessvärre så är dem flesta SD supportrar lågbegåvade och faller rakt in i den lömske judens fälla.
Du är en sådan som ser den "judiska" agendan överallt.

Det är inte SD som har förstört vårat land och som kör på en linje som kommer resultera i att Svensken blir minoritet i sitt eget land. Detta kommer hända om inte SD får mer makt. Välfärdskollapsen och den skyhöga invandringen kommer fortsätta as well. Den dagen det verkligen är för sent kommer många att känna sig rätt så dumma. Hur man kunde tillåta de styrande fortsätta gräva graven till oss alla helt utan motstånd.

SD är inte perfekta, långt ifrån. Däremot är SD det minst skadliga partiet och de enda som VERKLIGEN bryr sig om Sverige, dess invånare och framtid.

Både alliansen och vänstern har styrt i måååånga år. Vi ser alla vilken katastrof som väntar och redan är ett faktum. Att fortsätta låta dess partier styra som de behagar kommer långsiktigt leda till att Sverige som folk och nation kommer att upplösas det är ett faktum.

SD är de enda som kämpar för Sverige och svenskarna.

Rösta som du vill, det enda jag ber dig göra är att verkligen tänka efter, både med förnuft, hjärta och själ. Är Sverige värt att kämpa för?

Mvh en förre detta Socialdemokrat.
Citera
2017-09-20, 10:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Sd har röstat som moderaterna i riksdagen i alla frågor. Dvs privatisering, nedmontering av välfärden och öppna dörrar för invandring
Nej, det har de inte alls gjort:
https://www.svd.se/s-och-sd-rostar-allt-mer-likt-i-riksdagen
Citera
2017-09-20, 10:12
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Sd har röstat som moderaterna i riksdagen i alla frågor. Dvs privatisering, nedmontering av välfärden och öppna dörrar för invandring
Skitsnack att SD röstar som M i all frågor. SD röstade till exempel med S regeringen för att riva upp Lex Laval bland många andra omröstningar. SD röstar mer som S än M under denna mandatperiod. Under förra regeringen röstade man mest som Alliansen. Detta hänger ihop med att Regeringarna anpassar förslagen och inte lägger fram förslag som inte har möjligheten att vinna Riksdagens stöd. Denna Regering utnyttjar dessutom flitigt Alliansens svaghet att inte nyttja möjligheten att stoppa förslag som faktiskt den samlade oppositionen har majoritet att stoppa.

https://www.svd.se/s-och-sd-rostar-allt-mer-likt-i-riksdagen
Senast redigerad av Kloss 2017-09-20 kl. 10:28.
Citera
2017-09-20, 10:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Jag har röstat S i många val. Men nu är jag sugen att rösta på SD. Problemet är jag vet inte vart dem står?? Är de mer för Alliansen/Moderaterna eller Socialdemokraterna? Jag vill inte lägga en röst på SD och de går ihop med Moderaterna då jag absolut hatar allt som har med Alliansen att göra.

Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.

Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.

Men iallafall. Är en röst på SD en röst på moderaterna?

Om man röstar på Sd vet man varför. För de flesta på grund av den enorma invandringen och allt annat är, tills vidare, underordnat.
Eller så är man ett troll eller idiot. Och röstar man på S, då är man en idiot i alla fall.
Citera
2017-09-20, 10:19
Medlem
thebandit777s avatar
Den gamla vänster/höger skalan gäller inte länge. Nu är det liberal/konservativ.

Konservativa är M, SD, KD. Liberala är alla andra.
Citera
2017-09-20, 10:30
Medlem
happilappis avatar
En röst på S innebär rask takt åt helvete för Sverige. En röst på M innebär detsamma men kanske något långsammare. En röst på SD innebär att utveckligen stoppas, men skadan kommer troligtvis aldrig repareras med SD.

Du får helt enkelt rösta på det minst skadliga alternativet. SD ogillar alla partier, men ogillar M/KD minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in