2017-09-20, 07:14
Medlem
Overminds avatar
Jag har röstat S i många val. Men nu är jag sugen att rösta på SD. Problemet är jag vet inte vart dem står?? Är de mer för Alliansen/Moderaterna eller Socialdemokraterna? Jag vill inte lägga en röst på SD och de går ihop med Moderaterna då jag absolut hatar allt som har med Alliansen att göra.

Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.

Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.

Men iallafall. Är en röst på SD en röst på moderaterna?
Citera
2017-09-20, 07:17
Medlem
Spelar ingen roll var dem står. M och KD är deras enda alternativ att stödja.
Citera
2017-09-20, 07:19
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Spelar ingen roll var dem står. M och KD är deras enda alternativ att stödja.

Fan också. Då blir det fortsatt S röstande. Blir spännande valår nu. KD och L kommer säkerligen åka ur Riksdagen. Ett av dem minst.
Citera
2017-09-20, 07:19
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag har röstat S i många val. Men nu är jag sugen att rösta på SD. Problemet är jag vet inte vart dem står?? Är de mer för Alliansen/Moderaterna eller Socialdemokraterna? Jag vill inte lägga en röst på SD och de går ihop med Moderaterna då jag absolut hatar allt som har med Alliansen att göra.

Kan vi försöka, en gång för alla, fastslå vilken sida de mest tillhör? S kommer säkerligen få runt 25-28% och vara det enskilt största partiet. SD tillsammans med ett riktigt försvagat Moderaterna som har kollapsat med ett KD som åker ur riksdagen och ett bojkottande Annie Lööfs Centern kommer inte kunna göra något.

Om inte Annie lööf avgår på valnatten och en ny partiledare får välkomna Jimmie.

SD kommer inte samarbeta med Moderaterna, det tror inte jag. Du kommer rösta på det största partiet, du kommer rösta på ett parti som är emot EU, dom andra partierna är för EU.
Citera
2017-09-20, 07:39
Medlem
Det är ett år kvar, mycket kan komma att ändras till dess. Jag uppfattar dock SD som alliansen-vänliga. Det enda som går helt emot är frågan om EU.
Citera
2017-09-20, 07:58
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
SD kommer inte samarbeta med Moderaterna, det tror inte jag. Du kommer rösta på det största partiet, du kommer rösta på ett parti som är emot EU, dom andra partierna är för EU.

Mmm.. Jag är emot EU. Tråkigt bara SD är de som vill gå ur EU... Undrar vad de andra partierna säger om att Juncker vill alla EU länder skall införa Euro 2020??

Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Det är ett år kvar, mycket kan komma att ändras till dess. Jag uppfattar dock SD som alliansen-vänliga. Det enda som går helt emot är frågan om EU.

Ja det är sant. Mycket kan hända här i veckorna fram till valet. Som sagt. Mycket spännande år nu!
Citera
2017-09-20, 08:03
Medlem
Sd har röstat som moderaterna i riksdagen i alla frågor. Dvs privatisering, nedmontering av välfärden och öppna dörrar för invandring
Citera
2017-09-20, 08:18
Avslutad
Citat:

Se det såhär. Det är det enda etablerade partiet som är emot massinvandring och mångkultur som överhuvudtaget har möjlighet att göra någonting med det. Även om det inte räcker och att de borde bli tuffare så har iaf folk visat att de valt sida. Efter det kan folk kräva hårdare tag om så behövs. Man kan inte gå från 0-100% på ett val.

Alla andra röster kommer resultera i liknande politik som bedrivits i över 40 år. NMR kommer aldrig komma in i riksdagen och har inga som helst möjligheter att påverka politiken och hela sjuklövern har gång på gång visat med tydlighet att de är för kaoset.

Du har redan aktivt bidragit till att skapa detta kaos genom att rösta S. Det enklaste och mest effektiva sättet att förändra politiken är att folk börjar rösta på SD.

SD 2018. Allt annat är helt meningslöst.
Citera
2017-09-20, 08:45
Medlem
Citat:

(SD) vill ha marknadsekonomi mestadels och lägre skatter men samtidigt bevara välfärden. De står väl för ungefär vad (S) stod för innan Olof Palme började satsa på att stödja folkmord i tredje världen (genom exempelvis Pol Pot och Robert Mugabe).

Skillnaden mellan (SD) och (S) är väl snarast att medans (S) säger sig gilla välfärden så driver de en politik med höga skatter och straff mot driftiga individer som förstör ekonomin och omöjliggör välfärden på sikt.

Även om (SD) driver en liknande ekonomisk politik som (M) så kommer de att försöka använda det överskott som genereras för att upprätthålla välfärden. De ligger mycket närmare (S) i välfärdsfrågor.
Citera
2017-09-20, 08:45
Bannlyst
Du får inte glömma att en röst på S är också en röst på V och MP.
Aningen värre än moderaterna, men inte mycket.
Man får rösta på det minst onda alternativet.
Citera
2017-09-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Se det såhär. Det är det enda etablerade partiet som är emot massinvandring och mångkultur som överhuvudtaget har möjlighet att göra någonting med det. Även om det inte räcker och att de borde bli tuffare så har iaf folk visat att de valt sida. Efter det kan folk kräva hårdare tag om så behövs. Man kan inte gå från 0-100% på ett val.

Alla andra röster kommer resultera i liknande politik som bedrivits i över 40 år. NMR kommer aldrig komma in i riksdagen och har inga som helst möjligheter att påverka politiken och hela sjuklövern har gång på gång visat med tydlighet att de är för kaoset.

Du har redan aktivt bidragit till att skapa detta kaos genom att rösta S. Det enklaste och mest effektiva sättet att förändra politiken är att folk börjar rösta på SD.

SD 2018. Allt annat är helt meningslöst.

Precis så är det! Det finns bara alternativen att fortsätta att förstöra landet eller göra motstånd och försöka bevara det vi har kvar. Motstånd gör du genom att rösta på SD oberoende av vad de tycker i enskilda frågor och oberoende av vem de samarbetar med - enda viktiga är att de får inflytande. Röstar du på något av de andra partierna har du tagit på dig ytterligare skuld för sakernas tillstånd som du måste stå till svars för inför nya generationer. Det finns inga alternativ till SD.
Citera
2017-09-20, 08:53
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

En röst på SD är en röst på SD. De är ett svenskt mittenparti, vilket betyder mest vänster i internationell kontext. De samarbetar med de eller det partier/parti som ger dem mest inflytande. Det handlar mindre om SD än om övriga partier, eftersom övriga partier är de som stänger dörren mot SD.

Svårt att välja sin samarbetspartner när alla väljer bort en. M är väl mest desperata och därmed mest sannolika att samarbeta med SD, liksom KD. S är fortfarande stora nog att, utåt sett, helt vägra den tanken.

Rösta S för all del, men du bidrar till att bibehålla förhållandet att S kan vägra samarbeta med SD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in