• 1
  • 2
2017-09-19, 13:28
Medlem
Progressiv elektronisk rock med jazzinfluenser, eller ngot slags alternativ experimentiell konstmusik med olika klassiska instrument fr den hr genren heta.
Namn: "Skillna Den"
Anvnder: Logic pro 9 (inte X), mjukvarusyntar av olika slag och samplade trummor programmerade i piano roll.
Mlet med min musik r att den ska vara till gldje fr mig sjlv, men det r en bonus om andra fattar grejen och diggar med. Vill att andra ska f samma upplevelse som jag.
Andra sger: Min musik r ganska speciell enligt mnga, men de flesta uppskattar den och jag brukar f hra att folk fr upp "bilder/filmer" i huvudet nr de lyssnar vissa sger att den skulle passa i ngon form av spel. Andra musiker sger oftast bara att det r bra..

r ppen fr all form av reflektion och kritik. Meningen med min musik r inte att ha "de fetaste ljuden" eller "perfekt mixning", ven om jag lgger ner tid p det ocks sklart - pongen ligger i de musikaliska iderna och melodierna samt rytmiskt intressanta mnster (trummor osv.)

P soundcloud har jag i skrivande stund 49 ltar uppladdade i detta artistnamnet.
Testa lyssna.

https://soundcloud.com/skillna-den
Citera
2017-09-19, 15:35
Medlem
kalkryggars avatar
Frst tnkte jag att detta var Flashbacks mest avancerade trolltrd ngonsin dr flera mnaders jobb med att ladda upp skrp p Soundcloud gjorts. Men sen inser man att du frmodligen bara hittat det kontot dr ngon tramsar och sen gjort den hr trden. D blir det inte lika avancerat lngre.

Det lter ju fullstndigt skrp och nr du skriver att andra artister ger ngon form av positiv feedback s gr du lite fr lngt.

Men vem har suttit och laddat upp skiten och lagt ner all den tiden p att gra detta? Snacka om slseri med tid.
Citera
2017-09-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Frst tnkte jag att detta var Flashbacks mest avancerade trolltrd ngonsin dr flera mnaders jobb med att ladda upp skrp p Soundcloud gjorts. Men sen inser man att du frmodligen bara hittat det kontot dr ngon tramsar och sen gjort den hr trden. D blir det inte lika avancerat lngre.

Det lter ju fullstndigt skrp och nr du skriver att andra artister ger ngon form av positiv feedback s gr du lite fr lngt.

Men vem har suttit och laddat upp skiten och lagt ner all den tiden p att gra detta? Snacka om slseri med tid.

Fy fan vad taskigt skrivet. Vem r du ens? Och om du inte uppskattar musiken kan du grna frklara vad som r s jvla fel med den. r det rivningsarbete p g i hjrnkontoret eller? Kom med ngot lite mer moget eller skriv inte alls, till ngon.
Jag har lagt ner tid p att gra den musiken. Jag. Inte "nn". Jag.
Citera
2017-09-20, 12:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
Fy fan vad taskigt skrivet. Vem r du ens? Och om du inte uppskattar musiken kan du grna frklara vad som r s jvla fel med den. r det rivningsarbete p g i hjrnkontoret eller? Kom med ngot lite mer moget eller skriv inte alls, till ngon.
Jag har lagt ner tid p att gra den musiken. Jag. Inte "nn". Jag.

Musiken r p den hr nivn.
https://www.youtube.com/watch?v=OTwsbO9PD88
Om det r s att du har gjort detta och lagt ner all den tid p det s tycker jag det r synd att andra i din nrhet inte varit rliga med dig s du har kunnat sluta lgga tid p det och g vidare i livet.

Det finns ingen musiker som lyssnar mer n 20 sekunder och inte slr ifrn sig detta som skrp/nonsens. Men rligt talat r det inte en trolltrd?
Citera
2017-09-20, 16:02
Medlem
Citat:
Musiken r p den hr nivn.
https://www.youtube.com/watch?v=OTwsbO9PD88
Om det r s att du har gjort detta och lagt ner all den tid p det s tycker jag det r synd att andra i din nrhet inte varit rliga med dig s du har kunnat sluta lgga tid p det och g vidare i livet.

Det finns ingen musiker som lyssnar mer n 20 sekunder och inte slr ifrn sig detta som skrp/nonsens. Men rligt talat r det inte en trolltrd?

Du r bara avundsjuk p min talang. Egentligen r det du som trollar... att jag inte fattade det med en gng r kanske lite pinsamt. Men attityden troll eller ej, r jvligt dum i huvudet och taskig. Du r en jvla idiot. Oavsett. Skriv inte mer hr om du inte kan frklara dig.
Citera
2017-09-22, 21:37
Medlem
Kul att hra lite, man fr nog kalla det lite experimentellt. Jag tror du ska brja lra dig mer om att mixa, f en bra dynamik i ltarna och s. Samt att kanske f din musik att luta lite mer t vad folk faktiskt kan tnkte sig att lyssna p.
Citera
2017-09-24, 15:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
Du r bara avundsjuk p min talang. Egentligen r det du som trollar... att jag inte fattade det med en gng r kanske lite pinsamt. Men attityden troll eller ej, r jvligt dum i huvudet och taskig. Du r en jvla idiot. Oavsett. Skriv inte mer hr om du inte kan frklara dig.

Du lgger din musik i avdelningen feedback och nr jag ger dig feedback s kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det r inte mitt fel att du inte kan gra musik. Vad r det jag skall frklara? Jag har beskrivet vilken niv musiken ligger p.
Men visst:
  • Ljuden (instrumenten) r trista
  • Mixningen hrs att den r gjord av ngon som inte har koll alls.
  • Melodierna lter hemska, trista och rentav musikaliskt felaktiga.
  • Trummorna r dligt gjorda med trkiga ljud
  • Kan inte g under exprementiellt d det inte r det...
  • ...dremot gr det under talanglst nonsens eftersom det r det.

Kalla mig inte idiot nr jag ger dig relevant feedback som jag gjorde i mitt frsta och andra inlgg. Den hr listan jag nu skrev r egentligen ondig d den s kallade musiken r s mycket skit att det r i niv med det lnkade youtube-klippet. D rcker det med att sga att det hr r inte din grej d du frmodligen inte frstr musik, p samma stt som juryn sger till tjejen att hon inte kan sjunga.

Att jag dremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades vl drfr att det skulle vara ngon form av trolleritrd fr din skull. Eftersom jag r en omtnksam mnniska... som du kallar fr idiot.
Senast redigerad av kalkryggar 2017-09-24 kl. 15:07.
Citera
2017-12-25, 07:44
Medlem
Citat:
Du lgger din musik i avdelningen feedback och nr jag ger dig feedback s kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det r inte mitt fel att du inte kan gra musik. Vad r det jag skall frklara? Jag har beskrivet vilken niv musiken ligger p.
Men visst:

Kalla mig inte idiot nr jag ger dig relevant feedback som jag gjorde i mitt frsta och andra inlgg. Den hr listan jag nu skrev r egentligen ondig d den s kallade musiken r s mycket skit att det r i niv med det lnkade youtube-klippet. D rcker det med att sga att det hr r inte din grej d du frmodligen inte frstr musik, p samma stt som juryn sger till tjejen att hon inte kan sjunga.

Att jag dremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades vl drfr att det skulle vara ngon form av trolleritrd fr din skull. Eftersom jag r en omtnksam mnniska... som du kallar fr idiot.

du fattar 0 om musik uppenbarligen d min musik r av yttersta kvalitet, kanske frutom mixningen ibland.. men filtret i rebeckas mind dryer ska vara dr s du vet... nu finns dr en ny jazzig lt som kanske faller dig bttre i smaken? alla gillar den hittills vad jag har ftt hra frn min omgivning irl (inkluderat musikproducentjobbpersonal)
Citera
2017-12-25, 07:47
Medlem
Citat:

de flesta av ltarna r gjorda p mellan 3 och 6 timmar, dvs en arbetsdag... jag har dock varit "sjukskriven" pga droger ofta
Citera
2018-02-04, 10:23
Medlem
Citat:

Serist, snubben skriver ju i trdstarten att han gr musiken fr sig sjlv men att det r en bonus om nn annan uppskattar den, du har ingen som helst anledning att vara s otrevlig och frska trycka ner honom, du kan knappast kalla din feedback fr konstruktiv kritik, att han postade p detta mne betydde nog knappast "kom och skit p mig och frljliga mig om du ogillar musiken".

Du verkar vara en mycken liten mnniska, har du sjlv gjort ngonting i denna vrld av substans fr att "berttiga" att du krnker andra p detta stt?
Citera
2018-02-04, 11:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silkesmaskar
Serist, snubben skriver ju i trdstarten att han gr musiken fr sig sjlv men att det r en bonus om nn annan uppskattar den, du har ingen som helst anledning att vara s otrevlig och frska trycka ner honom, du kan knappast kalla din feedback fr konstruktiv kritik, att han postade p detta mne betydde nog knappast "kom och skit p mig och frljliga mig om du ogillar musiken".

Du verkar vara en mycken liten mnniska, har du sjlv gjort ngonting i denna vrld av substans fr att "berttiga" att du krnker andra p detta stt?

Ehh... "snubben" skriver att hen vill ha feedback och skapar en trd i ett forum p Flashback fr att folk skall ge feedback. Varfr r inte min feedback relevant? Jag anser att den r vldigt vl uttryckt och relevant. Kan vara den bsta feedbacken ngonsin i en musiktrd p Flashback.

Dremot tycker jag att du beter dig illa som anklagar mig och skriver personliga phopp efter att jag anstrngt mig fr att ge relevant feedback till "snubben".

Vad r det som r felaktigt med min feedback tycker du?
Citera
2023-08-08, 19:29
Medlem
Citat:
Men visst:

Kommer tillbaka till denna trd efter nyfikenhet ver de 320 spelningar flashback har givit min musik och mste terigen f ge dig en fet tumme ner p ditt beteende. Allts, det ligger till shr att du r extremt ignorant och verkar satsa p att anvnda dvron med konstanteranden som att lyssna mer n 20 sekunder r idioti eller hur du nu uttryckte dig (typ s). Och att drefter dma mig och fullkomligen sga mig som artist som skrivit musik i 21 r (jag r 33 bast nu), r riktigt pinsamt om du tror att du kan ngot om musik. Jag vet att min musikstil r udda, men den r skriven med krlek och indignation s det rcker och att f hra din feedback p inte ens en hel lt (skulle rekommendera minst 2 lyssningar per lt fr att f dma) r jvligt pinsamt.
terkom nr du lyssnat ngra gnger till och vnligen gna dig t studier eller ngot som kan dmpa idiotin i din attityd kring ngon musik ht
Jmfr med progressiv musik av andra slag och respektera genren tack, ven om den inte faller dig i smaken. Det rr sig inte om ngot slarv eller omoget musikskapande hr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in