Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 17:52
  #1
Medlem
mjukmjukares avatar
Har sedan en tid haft lust att äta på Henrik Norströms B.A.R. och har äntligen planerat in ett datum i min värld.
Men har övertalat ett par vänner som inte har samma lust som jag.

Är detta så bra som jag vill att det ska vara? Vad är krogens styrka? Vad för slags krog, stämning, publik etc (utöver det som inte framgår på hemsidan)
Svårt att få bord? Boka, med vilken framförhållning?

Vilket trumfkort ska jag plocka fram?

Tacksam för svar.


´
Citera
2017-09-19, 19:27
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Har sedan en tid haft lust att äta på Henrik Norströms B.A.R. och har äntligen planerat in ett datum i min värld.
Men har övertalat ett par vänner som inte har samma lust som jag.

Är detta så bra som jag vill att det ska vara? Vad är krogens styrka? Vad för slags krog, stämning, publik etc (utöver det som inte framgår på hemsidan)
Svårt att få bord? Boka, med vilken framförhållning?

Vilket trumfkort ska jag plocka fram?

Tacksam för svar.


´

Krogens styrka är att dom är en av dom bästa skaljdurskrogarna i stan. Alltid färskt och fräscht, och du får peka på vilken hummer, vilja skaldjur och vilken fisk du vill ha tillagad på minut.
Fantastisk skaldjursplateu.
Ofta taskig service dock, ung och oerfaren personal.
Du behöver inte boka bord, det finns alltid dropin-bord
Citera
2017-09-19, 21:58
  #3
Moderator
rotadents avatar
Jag har varit där 4-5 gånger i både jobbsammanhang och privat. Styrkan är att maten är vällagad och god, råvarorna färska. Jag tycker att servicen har varit trevlig om än kanske lite virrig ibland, min uppfattning är att den är bättre nu än för fem-sex år sen när jag var där för första gången. Största nackdelen skulle jag säga är lokalen, det är kort sagt ett jävla liv där inne. Det är mycket after workande gäng från bankerna i kvarteren som sitter där och ljudnivån blir riktigt hög. Samtidigt beror det lite på var i lokalen du blir placerad också. Totalt sett en bra och trevlig restaurang.
Citera
2017-09-20, 15:02
  #4
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har varit där 4-5 gånger i både jobbsammanhang och privat. Styrkan är att maten är vällagad och god, råvarorna färska. Jag tycker att servicen har varit trevlig om än kanske lite virrig ibland, min uppfattning är att den är bättre nu än för fem-sex år sen när jag var där för första gången. Största nackdelen skulle jag säga är lokalen, det är kort sagt ett jävla liv där inne. Det är mycket after workande gäng från bankerna i kvarteren som sitter där och ljudnivån blir riktigt hög. Samtidigt beror det lite på var i lokalen du blir placerad också. Totalt sett en bra och trevlig restaurang.


Har för mig att vi har pratat om både Norström och B.A.R tidigare....
Jag läser vad ni skriver. Och bortsett från sorlet.
Jag kan undra om det är en, ungefär, lika bra köttkrog som fisk o skaldjur?

Citera
2017-09-20, 19:32
  #5
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Har för mig att vi har pratat om både Norström och B.A.R tidigare....
Jag läser vad ni skriver. Och bortsett från sorlet.
Jag kan undra om det är en, ungefär, lika bra köttkrog som fisk o skaldjur?


Kanske det ja, minns inte. Jag är inte främst en fisk- och skaldjursmänniska och har ätit kött där flera gånger. Har också ätit fisk någon gång och faktiskt även vegetariskt. Jag har varit nöjd varje gång, men min erfarenhet är att utbudet är smalare och mer dagsberoende på köttet än på fisk/skaldjur. Den gången jag åt vegetariskt så gjorde jag det för att de inte hade något kött som riktigt fångade min uppmärksamhet. Nu blev det väldigt gott ändå, så det gjorde inte så mycket. Jag tror aldrig att man hamnar i det läget med fisk/skaldjur, där har de alltid ett solitt utbud.

Överlag kommer utbudet för dagen att skifta en del, vissa saker på menyn är fasta men det är rätt trevligt att gå och välja något från dagens utbud.
Citera
2017-09-23, 21:10
  #6
Moderator
rotadents avatar
OT raderad. Det är bra om man som trådskapare inte drar sin egen tråd OT. Den här tråden handlar alltså om Restaurang B.A.R.

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback