Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 21:51
  #97
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tror ingenting ju.
Jag tycker bara att det är extremt konstigt att FBI inte fick FISA på Manafort när han anslöt sig till Trump. Jag gissar att de fick, men kanske ljuger nu?! De fick ju tidigare! Varför nekades de då när man trodde att det pågår något. Väldigt konstigt tycker jag.

Anledningen enligt Mensch är att man inkluderade Trump i ansökan i juni -16, och det var för mycket för FISA-domstolen med de bevis som förelåg då. Det skall till exceptionella bevis för att en FISA skall utfärdas mot en presidentkandidat; det rubbar ju hela det demokratiska systemet.
2017-09-20, 21:59
  #98
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Anledningen enligt Mensch är att man inkluderade Trump i ansökan i juni -16, och det var för mycket för FISA-domstolen med de bevis som förelåg då. Det skall till exceptionella bevis för att en FISA skall utfärdas mot en presidentkandidat; det rubbar ju hela det demokratiska systemet.
Den andra FISA var ju det i praktiken? Om jag har förstått det korrekt.

Varför den andra FISA överhuvudtaget? Som sagt, hade jag varit Trump:s advokater hade jag riktat in mig på detta.
Kan ju finnas politiska poänger att göra det med, Demokraterna kanske inte heller är så pigga på en sådan undersökning.
__________________
Senast redigerad av Tarstan 2017-09-20 kl. 22:02.
2017-09-20, 22:17
  #99
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Den andra FISA var ju det i praktiken? Om jag har förstått det korrekt.

Varför den andra FISA överhuvudtaget? Som sagt, hade jag varit Trump:s advokater hade jag riktat in mig på detta.

Det är lätt att tappa bort sig här, men jag skall försöka förklara.

Av vad som rapporterats i MSM är den första FISAn mot Manafort från 2014 och helt orelaterad till detta med valet i USA. Den andra FISAn är relaterad till valet, men vi vet inte exakt när den tillkom. Dock tycks både Haberman på NYT och Louise Mensch vara överens om att den tillkom först i oktober, och Mensch menar att man redan innan hade sökt efter en FISA i juni men inte fått den.

Vi har alltså in alles minst tre FISA relaterade till Manafort om vi skall tro Mensch, men bara två av dem godkändes.
2017-09-21, 02:56
  #100
Medlem
frank-costellos avatar
CNN skriver att specialutredaren Robert Mueller begärt ut dokument och information från Vita Huset gällande två avskedanden samt ett möte i Ovala rummet. Avskedandena gäller den förra nationella säkerhetsrådgivaren Michael Flynn, samt förre FBI-chefen James Comey. Detta efter det har kommit fram att Trump i maj i år, under ett möte med ett ryskt sändebud, skrutit att han har avskedat Comey. "Jag har just sparkat chefen för FBI. Han var riktigt galen, en knäppgök" ska Trump, enligt CNN, ha sagt. "Jag hade stor press på mig p.g.a. Ryssland. Det är nu fixat", ska han vidare ha sagt.

En talesperson för Vita Huset, Ty Cobb, sade till CNN att Vita Huset inte vill kommentera det hela p.g.a respekt för Muellers utredning, men att man kommer bistå utredningen till fullo.

CNN skriver också att Muellers utredare vill att Vita Huset bistår utredningen med dokument som rör ett möte som Donald Trump Jr. hade i en av Trumps fastigheter i juni förra året, där b.l.a. Jared Kushner, Paul Manafort och Natalia Veselnitskaya närvarade.
http://www.cnn.com/2017/09/20/politi...nts/index.html
__________________
Senast redigerad av frank-costello 2017-09-21 kl. 03:20.
2017-09-21, 04:44
  #101
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Mueller vill att vita huset lämnar över olika dokument gällande Trump. Bland annat dokument rörande avskedandet av Comey. Han är också intresserad av olika uttalanden Trump gjorde när Rysslands utrikesminister Sergey Lavrov var på besök tillsammans med Sergey Kislyak.

https://www.nytimes.com/2017/09/20/u...pgtype=article
It begins.

Få se nu, hade inte Donald svurit på att han aldrig någonsin var under någon form av utredning...?
Kan man helt enkelt inte lita på den amerikanske presidenten?

https://www.washingtonpost.com/polit...75e_story.html
Citat:
Manafort offered to give Russian billionaire ‘private briefings’ on 2016 campaign
Less than two weeks before Donald Trump accepted the Republican presidential nomination, his campaign chairman offered to provide briefings on the race to a Russian billionaire closely aligned with the Kremlin, according to people familiar with the discussions.
Landsförrädare, precis allihop...

https://www.nytimes.com/2017/05/26/u...-manafort.html
Citat:
Russian Once Tied to Trump Aide Seeks Immunity to Cooperate With Congress
Oleg V. Deripaska, a Russian oligarch once close to President Trump’s former campaign manager, has offered to cooperate with congressional committees investigating Russian meddling in the 2016 election, but lawmakers are unwilling to accept his conditions, according to congressional officials.
"Om du inte har någonting att dölja så har du väl ingenting att vara orolig för", eller hur?
__________________
Senast redigerad av zergrush 2017-09-21 kl. 04:46.
2017-09-21, 06:43
  #102
Medlem
Pre 1914s avatar
De letar efter utredningsuppslag för det börjar bli tomt i lådan nu. Säg att de tröskar på tomgång i två månader så har vi sen kanske ett avslut och rapport före jul?
2017-09-21, 06:55
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De letar efter utredningsuppslag för det börjar bli tomt i lådan nu. Säg att de tröskar på tomgång i två månader så har vi sen kanske ett avslut och rapport före jul?

Kanske det är klart till jul.

Tror du Trump är landsförrädare?

Eller är han en ärlig kille som bara hamnat i olämpligt sällskap för första gången så att han är så naiv att han inte känner igen skumraskfolk när de flockas kring honom när han vill bli president och fixa till USA så att det blir ett rikt, ärligt och hårt arbetande folk som arbetar för MAGA?
2017-09-21, 08:27
  #104
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Kanske det är klart till jul.

Tror du Trump är landsförrädare?

Eller är han en ärlig kille som bara hamnat i olämpligt sällskap för första gången så att han är så naiv att han inte känner igen skumraskfolk när de flockas kring honom när han vill bli president och fixa till USA så att det blir ett rikt, ärligt och hårt arbetande folk som arbetar för MAGA?
När kommer bevisen som ni Trumpofober har gapat er hesa om i flera månader, kanske dags att lägga ner denn patetiska häxjakt efter spöken nu? She lost get over it
2017-09-21, 10:18
  #105
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
När kommer bevisen som ni Trumpofober har gapat er hesa om i flera månader, kanske dags att lägga ner denn patetiska häxjakt efter spöken nu? She lost get over it

Det tog närmare 2 år från Watergate-inbrottet till Nixon avgick (pga hot om impeachment). Den som väntar på något gott......

Tippar att Tiny Hands avgår av hälsoskäl innan midsommar -18
2017-09-21, 11:15
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
It begins.

Få se nu, hade inte Donald svurit på att han aldrig någonsin var under någon form av utredning...?
Kan man helt enkelt inte lita på den amerikanske presidenten?

https://www.washingtonpost.com/polit...75e_story.html

Landsförrädare, precis allihop...

https://www.nytimes.com/2017/05/26/u...-manafort.html

"Om du inte har någonting att dölja så har du väl ingenting att vara orolig för", eller hur?

Som om man skulle vara landsförrädare för att man informerar någon om hur det går för kampanjen.
2017-09-21, 11:28
  #107
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Anledningen enligt Mensch är att man inkluderade Trump i ansökan i juni -16, och det var för mycket för FISA-domstolen med de bevis som förelåg då. Det skall till exceptionella bevis för att en FISA skall utfärdas mot en presidentkandidat; det rubbar ju hela det demokratiska systemet.

Men varför gjorde FBI inte om ansökan som exkluderar Trump? Eftersom Trump i så fall fortfarande kunde (indirekt) avlyssnas?








https://www.washingtonpost.com/polit...75e_story.html
Manafort offered to give Russian billionaire ‘private briefings’ on 2016 campaign
Citat:
Less than two weeks before Donald Trump accepted the Republican presidential nomination, his campaign chairman offered to provide briefings on the race to a Russian billionaire closely aligned with the Kremlin, according to people familiar with the discussions.

Paul Manafort made the offer in an email to an overseas intermediary, asking that a message be sent to Oleg Deripaska, an aluminum magnate with whom Manafort had done business in the past, these people said.

“If he needs private briefings we can accommodate,” Manafort wrote in the July 7, 2016, email, portions of which were read to The Washington Post along with other Manafort correspondence from that time.

The emails are among tens of thousands of documents that have been turned over to congressional investigators and special counsel Robert S. Mueller III’s team as they probe whether Trump associates coordinated with Russia as part of Moscow’s efforts to interfere in the 2016 U.S. election.
Citat:
The notes appear to be written in deliberately vague terms, with Manafort and his longtime employee, Konstantin Kilimnik, never explicitly mentioning Deripaska by name. But investigators believe that key passages refer to Deripaska, who is referenced in some places by his initials, “OVD,” according to people familiar with the emails. One email uses “black caviar,” a Russian delicacy, in what investigators believe is a veiled reference to payments Manafort hoped to receive from former clients.
Black caviar


Det ser ganska illa ut skulle man nog säga, men å andra sidan
Citat:
In 2008, one of Manafort’s business partners, Rick Davis, arranged for Deripaska to meet then-presidential candidate John McCain at an international economic conference in Switzerland.

At the time, Davis was on leave from Manafort’s firm and was serving as McCain’s campaign manager. The meeting caused a stir, given McCain’s longtime criticism of Putin’s leadership.

The Post reported in 2008 that Deripaska jointly emailed Davis and Manafort after the meeting to thank them for setting it up. Davis did not respond Wednesday to a request for comment.

At the time of the McCain meeting, Manafort was working in Ukraine, advising a Russia-friendly political party. He ultimately helped to elect Viktor Yanukovych as president in 2010. In 2014, Yanukovych was ousted from office during street protests and fled to Moscow.

Vad skulle Mensch säga om hon blev paranoid redan då?
Tänk om Deripaska skulle möta Trump under valrörelsen. Då skulle våra kära foliehattar använda det som ett "tungt bevis".
2017-09-21, 13:17
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Kanske det är klart till jul.

Tror du Trump är landsförrädare?

Eller är han en ärlig kille som bara hamnat i olämpligt sällskap för första gången så att han är så naiv att han inte känner igen skumraskfolk när de flockas kring honom när han vill bli president och fixa till USA så att det blir ett rikt, ärligt och hårt arbetande folk som arbetar för MAGA?

Allting tyder ju på att Trump alltid varit lite naiv och godtrogen så han märkte inte vad Flynn och Manafort och Sater var för ena typer.

Donald Trump får väl anses vara den första president som varit så renhårig men naiv att han utnyttjats av folk runt om honom?

Eller hur tänker ni andra? Har han utnyttjats av Flynn och Manafort och Sater?

Han hade ingen aning om någonting? Om han inte har en aning om vilka människor han omger sig med hur ska han då få någon fjutt på MAGA? Kommer han inte att utnyttjas av dummingar då med?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback