2012-08-06, 18:32
Medlem
anjer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Ärligt talat tycker jag att Use Your Illusion II är minst lika bra som AFD! Estranged är Guns absolut bästa låt enligt mig, och kvalar in på min top tio-lista över världens bästa låtar.
Både Use your illusion I samt II är riktigt jävla bra. Finns dock ett par låtar på respektive skiva som jag tycker inte riktigt håller samma höga klass som AFD´s låtar. Men smaken är som baken Estranged är kusligt bra, kan mycket väl vara den mest underskattade låten av Guns.
Citera
2012-08-08, 11:27
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjer2
Både Use your illusion I samt II är riktigt jävla bra. Finns dock ett par låtar på respektive skiva som jag tycker inte riktigt håller samma höga klass som AFD´s låtar. Men smaken är som baken Estranged är kusligt bra, kan mycket väl vara den mest underskattade låten av Guns.

Defintivt, tycker också Civil war är en av Guns n Roses bästa låtar, fan älskar den låten! Axls röst är så himla opti på just den låten, ingen annan som kan göra den lika bra.

Man märker hur grym Steven var på trummorna när man kollar på live at ritz, den snubben har så otroligt mycket energi och känsla när han spelar.

Sedan är det väl så att den sista låten Steven spelade in tillsammans med Guns var just Civil war? har för mig att jag läste det i deras biografi.
Senast redigerad av Paatience 2012-08-08 kl. 11:31.
Citera
2012-08-08, 12:06
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Defintivt, tycker också Civil war är en av Guns n Roses bästa låtar, fan älskar den låten! Axls röst är så himla opti på just den låten, ingen annan som kan göra den lika bra.

Man märker hur grym Steven var på trummorna när man kollar på live at ritz, den snubben har så otroligt mycket energi och känsla när han spelar.

Sedan är det väl så att den sista låten Steven spelade in tillsammans med Guns var just Civil war? har för mig att jag läste det i deras biografi.

Han står med på UYI II som att han medverkar på Civil War men inte på någon annan låt så det låter rimligt.

Jag älskar f.ö. det mesta med GNR. Allt originalmaterial går från att vara bra till fantastiskt. Få band lyckas hålla en sådan nivå. Jag tycker att Chinese Democracy är ruskigt förbisedd, antagligen pga alla turer kring den. Jag anser att den innehåller några av GNR's starkaste låtar - ja någonsin. Och gitarrspelet är helt fantastiskt på den plattan (inte underligt då man, framförallt, hade med Buckethead när den spelades in). Men allt är bra som sagt. Har en speciell relation till UYI-II som var antingen den första eller den andra skivan jag någonsin köpte (och absolut den första med modern instrumentation). Låten som alltid sitter lite närmare hjärtat är nog Estranged. Den har det mesta och lyckas kombinera det fantastiskt.
Citera
2012-08-08, 12:42
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjer2

Tycker Breakdown är ännu mer underskattad och på så när lika bra som Estranged.
Citera
2012-08-09, 00:21
Medlem
anjer2s avatar
Citat:

Det stämmer, har läst flera självbiografier av GNR-medlemmar och han blev kickad pga sitt drogmissbruk medan de spelade in illusions plattorna. Civil war blev enda låten han medverkade på. Synd som fan, tycker Matt Sorum är helt okej men går fan inte att ersätta Steven. Han hade en enorm energi
Citera
2012-08-09, 18:16
Medlem
Paatiences avatar
Era live-favoritlåtar då? Double Talking Jive är gryyyyyyyyym!
Citera
2012-08-10, 12:36
Medlem
Citat:
Era live-favoritlåtar då? Double Talking Jive är gryyyyyyyyym!

Nightrain argentina 92 är magiskt. kommentarer är fan överflödiga.

patience 93 argentina, sista spelningen med de riktiga grabbarna. även paradise på denna spelningen tillhör mina favoritlåtar live.

sedan måste man ju tillägga perfect crime st.louis 91. att börja med den låten är ju fan vansinne på hög nivå.

Estranged är ju alltid den eviga ettan, för mig.

Har sett guns två gånger på 2000-talet. 2010, 2012. och de låtar nu som jag tycker är bäst live är. this i love, street of dreams, jungle, nightrain.

edit: hur fan kunde jag glömma coma live chicago. det är den absoluta bäst livelåten någonsin.
Har aldrig gillat double talking jive live så mycket. inte på studio heller.
Citera
2012-08-26, 12:18
Medlem
Paatiences avatar
Min toplista över Appetite! Efter mycket slit, svett, tårar, blod osv. så har jag kommit fram till den här. Sedan så kanske den ändras nästa dag..

1. Welcome To The Jungle
2. Paradise City
3. Sweet Child O' Mine
4. Rocket Queen
5. Nightrain
6. Think About You
7. Mr. Brownstone
8. My Michelle
8.5. It's So Easy
9. Out Ta Get Me
10. You're Crazy
11. Anything Goes

Lyckades glömma It's So Easy, skäms lite faktiskt, så den fick plats 8.5.

Listan kanske är lite mainstream med Jungle/Paradise/Sweet som top 3 men men. Dock tycker jag live versionen av Rocket Queen > Sweet Child O' Mine
Citera
2012-08-26, 13:34
Medlem
Cosmic Kids avatar
Det är egentligen kanske fel att välja en låt utan varken Steven eller Izzy men just idag är det Sweet child från live Paris -92. Axl är så sjukt fokuserad att det nästan är läskigt. Jag gillar tom det faktum att Duff missar i introt, blir lite härligt guns-smutsigt på något sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=Y8HHbMq6fjM

Som Ricki Rachtman sa i någon intervju, "When Axl is on, he´s the best frontman in the world".
Citera
2012-08-26, 17:06
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Det är egentligen kanske fel att välja en låt utan varken Steven eller Izzy men just idag är det Sweet child från live Paris -92. Axl är så sjukt fokuserad att det nästan är läskigt. Jag gillar tom det faktum att Duff missar i introt, blir lite härligt guns-smutsigt på något sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=Y8HHbMq6fjM

Som Ricki Rachtman sa i någon intervju, "When Axl is on, he´s the best frontman in the world".

Duff har bästa basljudet ever!

Varför välja en version när Axl har börjat med sina konstiga solo-grejer som i början av det här klippet? Ritz-konserten från 1988, innan allt det här började, visar G n R när de är på sin absoluta topp. Ingen av låtarna kanske presenteras i sin bästa version i det här klippet, men som helhet är detta helt outstanding.
http://www.youtube.com/watch?v=eoSFhHAh-vw
Citera
2012-08-27, 22:18
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Varför välja en version när Axl har börjat med sina konstiga solo-grejer som i början av det här klippet?

Ren personlig nostalgi. Efter att sett Guns i Globen -91 var vhs-kopian på den här spelningen det enda jag hade live med bandet. Har nog sett den ett par hundra ggr.
Citera
2012-08-28, 11:44
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Ren personlig nostalgi. Efter att sett Guns i Globen -91 var vhs-kopian på den här spelningen det enda jag hade live med bandet. Har nog sett den ett par hundra ggr.
Du är förlåten. Gå i frid.

Själv missade jag konserten -91 eftersom den sammanföll med skolavslutningen, vill jag minnas. Dessutom bodde jag i Jönköping vid tiden och det är ju en bit till Stockholm. Har tyvärr inte haft möjlighet att se dem senare heller, och nu är det ju för sent. Förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in