2011-09-13, 13:51
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Guns N Roses har bara släppt EN bra skiva. Appetite For Destruction (ett litet mästerverk), sedan gick det åt helvete.

Jag gillar inte Use Your Illusion-skivorna, Spaghetti-incident ska vi inte ens tala om och den där skiten Axl håller på med numera kan han köra upp i fåtöljgången.
Gillar Appetite, Lies, UYI och Chinese Democracy, lite olika stil på alla albumen men jävligt bra är dem, men mjo Spaghetti Incident är väl inte så jätte bra enligt min mening.

Tycker att "Nya GNR" är rätt så bra, mest för att Axl är ett geni enligt mig, men som sagt, det är väldigt stor skillnad på Chinese Democracy och dem "Tidiga GNR" albumen vilket antagligen är en stor anledning till att många avskyr "Nya GNR"
Citera
2011-09-13, 14:18
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmoT89
Gillar Appetite, Lies, UYI och Chinese Democracy, lite olika stil på alla albumen men jävligt bra är dem, men mjo Spaghetti Incident är väl inte så jätte bra enligt min mening.

Tycker att "Nya GNR" är rätt så bra, mest för att Axl är ett geni enligt mig, men som sagt, det är väldigt stor skillnad på Chinese Democracy och dem "Tidiga GNR" albumen vilket antagligen är en stor anledning till att många avskyr "Nya GNR"

Överproducerad dynga samt sjunger han numera sämre än en sönderknullad fitta
Citera
2011-09-13, 14:29
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Överproducerad dynga samt sjunger han numera sämre än en sönderknullad fitta
Suck...
Citera
2011-09-13, 14:38
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Suck...

Jag lyssnar inte på skit. GNR släppte en bra platta en gång i tiden. Sedan vill de bli ännu mer kommersiella och gjorde inte längre musik på sina egna villkor utan för att få bli spelade på Mtv. GNR dog när Adler fick sparken.
Citera
2011-09-13, 14:43
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Jag lyssnar inte på skit. GNR släppte en bra platta en gång i tiden. Sedan vill de bli ännu mer kommersiella och gjorde inte längre musik på sina egna villkor utan för att få bli spelade på Mtv. GNR dog när Adler fick sparken.
Du skämtar va? Tror inte att det är särskilt kommersiellt att göra flera ~8 minuters långa låtar, ännu mindre att dem skulle bli spelade på MTV.

GNR hade dött _MYCKET_ tidigare om Adler inte fått sparken.
Citera
2011-09-13, 14:46
Medlem
Citat:

Det var knappast Adler som tog Guns N' Roses hjärta med sig i graven. Sorum gjorde ett minst lika bra jobb, så jag antar att du menar ur det tidsmässiga perspektivet? För så vitt jag minns fick väl Adler sparken strax efter AFD-plattan?

Gamla GN'R för att svara på frågan - självklart så inåt helvete. Jag försökte verkligen finna någonting positivt i Chinese Democracy, men det är dömt att misslyckas. Refrängen i Shacklers Revenge orsakade lite gåshud de första gångerna, men mer än så blev det inte.
Citera
2011-09-13, 14:59
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det var knappast Adler som tog Guns N' Roses hjärta med sig i graven. Sorum gjorde ett minst lika bra jobb, så jag antar att du menar ur det tidsmässiga perspektivet? För så vitt jag minns fick väl Adler sparken strax efter AFD-plattan?

Gamla GN'R för att svara på frågan - självklart så inåt helvete. Jag försökte verkligen finna någonting positivt i Chinese Democracy, men det är dömt att misslyckas. Refrängen i Shacklers Revenge orsakade lite gåshud de första gångerna, men mer än så blev det inte.
Det "punk-rockiga" soundet försvann ju litegrann när Adler fick sparken. Visst Sorum var tekniskt bättre på trummor men inte alls samma känsla som Adler gav

Men jag tycker och tror att det började gå utför som mest när Izzy Stradlin lämnade, tror inte dem skrev en enda låt efter att han lämnade bandet och det var han som hade mest kontakt av bandmedlemmarna med Axl.

Mjo, gillar inte Chinese Democracy särskilt mycket heller, men tycker det finns en del bra låtar på plattan (Shackler's Revenge, Better, Street of Dream) men inte riktigt min typ av musik smak.

*edit* Har för mig att Adler fick sparken när dem skulle börja spela in UYI plattorna för att han var i för dåligt skick för att kunna spela tillräckligt bra, pga heroin och kokain missbruket.
Senast redigerad av EmoT89 2011-09-13 kl. 15:02.
Citera
2011-09-13, 15:22
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Det "punk-rockiga" soundet försvann ju litegrann när Adler fick sparken. Visst Sorum var tekniskt bättre på trummor men inte alls samma känsla som Adler gav

Men jag tycker och tror att det började gå utför som mest när Izzy Stradlin lämnade, tror inte dem skrev en enda låt efter att han lämnade bandet och det var han som hade mest kontakt av bandmedlemmarna med Axl.

Mjo, gillar inte Chinese Democracy särskilt mycket heller, men tycker det finns en del bra låtar på plattan (Shackler's Revenge, Better, Street of Dream) men inte riktigt min typ av musik smak.

*edit* Har för mig att Adler fick sparken när dem skulle börja spela in UYI plattorna för att han var i för dåligt skick för att kunna spela tillräckligt bra, pga heroin och kokain missbruket.

Det är stor skillnad på Adler och Sorum. Adler är/var en riktig "kick ass drummer" som passade Guns's "punk/bluesrock'n'roll", Sorum är mer statisk och ger inte samma gung som de hade med Adler. Att Adler inte klarade pressen och dök djupt i drog/spritträsket var början på slutet, Axl gillade inte Stevens glada och avslappnade stil och ville bli av med honom. Problemen började egentligen redan vintern 1989 då Don Henley från The Eagles ersatte Adler på American Music Awards på grund av att Adler genomgick sin första rehab. Han påbörjade inspelningarna för vad som skulle bli UYI men fick sparken då han inte ens kunde sitta på trumpallen.

Senare gick det så långt att Izzy var den enda i bandet som Axl riktigt talade med från sommaren 1989 och fram till att Izzy slutade på grund av de interna stridigheterna, drogmissbruk och storleken på bandet samt deras roadcrew. Izzy fungerade med andra ord som tolk mellan Axl och det övriga bandet, detta var också under samma tid som Axl var tillsammans med Erin Everly, dotter till den ena i Everly Brothers och bråkade friskt med allt och alla.
Senast redigerad av kliimax 2011-09-13 kl. 15:25.
Citera
2011-09-13, 16:30
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse

Trumliret blev mycket tråkigare och opersonligare med Sorum.
Citera
2011-09-13, 20:21
Medlem
omskurengurkas avatar
Citat:
Det är inte misslyckat.

Diskutabelt

Citat:
Du är konstig

Vad menade du då med denna kommentaren som är riktad mot thesys?
Citera
2011-09-13, 21:05
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omskurengurka
Diskutabelt

Vad menade du då med denna kommentaren som är riktad mot thesys?
Bara för att jag personligen inte är ett jätte stort fan av "Nya GNR" gör inte det misslyckat, ett band som turnerar över hela världen och säljer ut arenor är inte misslyckat i min mening.
Citera
2011-09-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoKoBoPo
Hej, undrar vilket Guns N' Roses ni föredrar? Själv hatar jag hur GN'R har förändrats, och föredrar gamla.

Och medans ni ändå håller på och skriver kan ni klämma in det bästa albumet eller singeln med GN'R

utan att läsa igenom tråden så ville jag bara ställa en snabb fråga innan jag kollar igenom allt..

var detta en retorisk fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in