Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det var knappast Adler som tog Guns N' Roses hjärta med sig i graven. Sorum gjorde ett minst lika bra jobb, så jag antar att du menar ur det tidsmässiga perspektivet? För så vitt jag minns fick väl Adler sparken strax efter AFD-plattan?
Gamla GN'R för att svara på frågan - självklart så inåt helvete. Jag försökte verkligen finna någonting positivt i Chinese Democracy, men det är dömt att misslyckas. Refrängen i Shacklers Revenge orsakade lite gåshud de första gångerna, men mer än så blev det inte.
Det "punk-rockiga" soundet försvann ju litegrann när Adler fick sparken. Visst Sorum var tekniskt bättre på trummor men inte alls samma känsla som Adler gav
Men jag tycker och tror att det började gå utför som mest när Izzy Stradlin lämnade, tror inte dem skrev en enda låt efter att han lämnade bandet och det var han som hade mest kontakt av bandmedlemmarna med Axl.
Mjo, gillar inte Chinese Democracy särskilt mycket heller, men tycker det finns en del bra låtar på plattan (Shackler's Revenge, Better, Street of Dream) men inte riktigt min typ av musik smak.
*edit* Har för mig att Adler fick sparken när dem skulle börja spela in UYI plattorna för att han var i för dåligt skick för att kunna spela tillräckligt bra, pga heroin och kokain missbruket.