Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Dels tror jag att forumet tyvärr skulle översvämmas av omröstningar, om saker som egentligen inte har något egentligt röstningsvärde.
Jag håller föga förvånande inte med tobes.
Omröstningstrådar är mer genomtänkta än vanliga trådar i genomsnitt samt har alltid per definition något slags frågeställning.
En ökning av omröstningstrådar vore bra. Se även:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3522182&postcount=13
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3522931&postcount=22
Citat:
Dels tror jag antalet oneliners skulle öka markant, detta har jag redan märkt i de trådar som har omröstningar, dvs folk röstar och skriver sen ett inlägg som bara beskriver vad de röstat på. T.ex "jag röstade ja".
Varför denna enradarskräck? Om någon vill posta vad han eller hon röstat i en anonym omröstning så är det väl inget fel med det? Lite information tillför det ju faktiskt, även om en motivering självklart är intressantare.
Citat:
Sen tror jag också tyvärr att en del omröstningar skulle vara direkt opassande. Ibland säger siffror mer än ord, på gott och ont.
"Har [medlem] skickat kukbilder till dig?" torde vara en sådan omröstning, men varför de siffrorna skulle vara att lita på samt varför den skulle vara så mycket värre än en vanlig tråd med samma frågeställning har jag svårt att förstå. Du kanske har något bättre skräckexempel?
Citat:
Bästa alternativet enligt mig, som då vore något av en mellanväg, är om alla kunde skapa omröstningar, men att de skulle synas först efter att ha blivit godkända av en moderator. Därmed skulle det inte slösas tid med att PM:a och vänta på att någon ska skapa en omröstning, utan det skulle då förslagsvis bara finnas två olika knappar, t.ex "godkänn omröstning", "underkänn omröstning" och beroende på vilken knapp moderatorn trycker på så syns alternativt raderas pollen. Om detta är tekniskt möjligt är en annan femma.
Onödigt jobb för moderatorerna och onödigt jobb för teknikpularna.
Fria omröstningar fungerar utmärkt på andra forum. Släpp dem fria här också.