2006-01-11, 08:15
Medlem
calle555s avatar
På AlltOmTV skapar jag en del omröstningar. En del av dem blir ganska tramsiga, men några av dem ger extra krydda åt diskussionerna. De ger dessutom:
  • en snabb överblick av folks åsikter. Utan en omröstning dominerar lätt förolämparna, spammarna och mastodontpostarna.
  • folk möjlighet att tänka till en extra millisekund innan de kastar sig in i debatten. Detta torde uppskattas av moderatorerna.
  • vid enstaka tillfällen riktigt intressant information.

"Meh! Det går ju redan att skapa omröstningar på FB. Det är bara att starta en tråd och sedan PM:a en moderator med omröstningsdetaljerna."

Jag har kanske haft otur, men jag har försökt fyra gånger. Inga namn nämnda, men svaren har varit totalignorans respektive icke infriade löften. Min misstanke är att moderatorerna har viktigare saker för sig än att sitta och plita med mina idiotiska undersökningar.

"Men omröstningar är ÅSIKTSREGISTRERING!"

Det är det att fråga rakt ut vad folk tycker i en tråd också. Även något mer strukturerad information vill vara fri.

"Meh! Orka ..."

OK, det är kanske ingen jättefråga, men i dessa dagar då folk gnäller som värst på FB så gör det ju inget om man greppar detta lilla halmstrå för att göra forumet intressantare/roligare:

Släpp omröstningarna fria! ... i alla fall den anonyma sorten.
Citera
2006-01-11, 11:58
Moderator
impieteers avatar
Ja, varför inte. Oseriösa trådstarter med obefintlig frågeställning slängs ju idag, alltså skulle även oseriösa polls med idiotiska alternativ slängas. Dessutom skulle modsen slippa arbetet med att skriva dit alternativ själva eller PM:a en massa med trådskaparen om en fråga de inte är intresserade av. Bättre för alla parter alltså.
Citera
2006-01-11, 14:44
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Omröstningar är bara roliga om dom inte sker för himla ofta. Problemet med att släppa dom fria är att vi skulle få sjutton ointressanta pollar varje dag. Är intresset för en omröstning tillräckligt stort så kommer dom flesta moderatorer att se till att sagda omröstning blir genomförd. Min erfarenhet är att omröstningar som gäller känsliga ämnen bör vara slutna, för att slippa all typ av sidodiskussion angående varför en specifik användare röstade på A men inte på B.
Citera
2006-01-11, 15:43
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi
Problemet med att släppa dom fria är att vi skulle få sjutton ointressanta pollar varje dag.
Det postas betydligt mer än 17 ointressanta trådstarter varje dag. Principiellt är de ju exakt samma sak, att använda det argumentet _mot_ att ge användarna poll-möjlighet fungerar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tippi
Min erfarenhet är att omröstningar som gäller känsliga ämnen bör vara slutna, för att slippa all typ av sidodiskussion angående varför en specifik användare röstade på A men inte på B.

Citat:
Ursprungligen postat av calle555
i alla fall den anonyma sorten.
Citera
2006-01-11, 15:44
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Det handlar om verkshöjd, som det så vackert heter. Jag kan inte komma på att jag har ignorerat en användares förfrågan om att posta en poll, så länge det har funnits ett diskussionsunderlag.
Citera
2006-01-11, 15:48
Medlem
ToreSkogs avatar
Men det är väl bara en annan sorts inlägg, det går att trycka på både radera och flytta även på pollar väl? Går det att moderera meningslösa inlägg så kan man väl det med pollar med?
Varför tillåts användare använda fetstilt i sina inlägg? Använder inte alla fetstilt hela tiden då och funktionen att fetstilt skall ge mer tyngd åt ett ord urholkas totalt? Är det 18-årsgräns så skall väl folk kunna klara av att hålla fingrarna i styr även om det kommer en pollfunktion?
Jag ser inte att alla skriver allting i spoilertext bara för att funktionen finns.
Citera
2006-01-11, 16:21
Medlem
Badsectors avatar
Det krävs definitivt en poll *ba-dum-dum* för att reda ut detta.

Anser du att användare skall få starta poller?

1. Ja.

2. Ja, men bara anonyma sådana.

3. Nej.
Citera
2006-01-11, 16:41
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector

1. Ja.

3. Nej.
2
Citera
2006-01-11, 17:11
Medlem
calle555s avatar
Citat:

1. Ja.

3. Nej.

2 (Inte så svårt att gissa va? )
Citera
2006-01-11, 18:05
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:

1. Ja.

3. Nej.

2.
Citera
2006-01-11, 19:58
Medlem
flygers avatar
Citat:

1. Ja.

3. Nej.

Citera
2006-01-11, 22:38
Medlem
ToreSkogs avatar
1 eller 2

Anonyma i underforumet flashback

Icke anonyma och helst med personnummer i I&I och drogforumen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in