Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Haha.

JAK är inte någon muslimsk bank:
https://sv.wikipedia.org/wiki/JAK_Medlemsbank Det är ett kooperativ för folk som inte gillar bankkapitalismen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kesey
JAK banken är inte muslimsk. Aldrig varit och kommer aldrig bli. Så varför TS kallar den muslimsk bank är ett mysterium.
Vem som helst får vara med i JAK, men de har ett stort fokus mot muslimska gruppen och deras kundtjänst är arabisktalande (därmed inte sagt att de inte kan svenska). Har aldrig någonsin träffat någon svensk som är medlem i JAK, men ett par muslimer. Ingen seriös ekonom skulle ge rådet att välja JAK av ekonomiska skäl. Det är ett ideologiskt val.
Läs "Islam som livsstil" av Linn Brodin. Det är uppenbart att muslimer är en stor intressegrupp för JAK. Om du vill leka med ord och påstå att "vem som helst" i praktiken är kund i JAK är upp till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
kesey
Är det en del i propagandan att öka hatet mot muslimer?
Är det propaganda att berätta att en bank i domstol anför att religion borde trumfa lagstiftning? Då är vi av olika uppfattning. De muslimer jag känner, anser att Sverige är det tryggaste land de skulle kunna tänka sig att bo i. Har du uppriktigt frågat en muslim om var de hellre skulle bo än i Sverige?
JAKs styrelseordförande, Monjia Manai Sonnius, är muslim och debattör för islam.
Svar om stening av otrogna från en muslimsk kvinna:Stening av otrogna är ett straff som utdöms av en domstol i en stat som till 100% tillämpar islams lagar. Det kan sägas vara jämställt med högförräderi ungefär. Alltså ett sällsynt brott och ett sällsynt straff.
Stening av otrogna har jag inte så mycket övriga synpunkter på, förutom vad jag tidigare sagt om islamisk stat, domstolar, vittnen, etc. En islamisk stat måste upprätta ett domstolsväsen som är rättssäkert och som går att kontrollera, precis som en sekulär stat och med samma krav på bevisning.
Islamisk sexualmoralism i liberala Sverige
På en svensk sajt om islam, ger konvertiten Monjia Manai Sonnius följande råd till en bisexuell arabisk muslim
Fråga: »Jag undrar hur islam ser på homosexuella människor?? Jag själv är bisexuell och tycker om killar och tjejer. Jag kommer ifrån ett arabiskt land och känner mig som en muslim. Jag tror inte islam tycker om min läggning, men min fråga är då: varför har Gud skapat mig så??? Jag hoppas du vill och kan svara på min fråga....«
Svar: »Enligt islam är det inte OK att vara homosexuell. Det är förbjudet att visa det offentligt, och det beror på att familjen är islams centrala byggsten, och familjen består av en man, en kvinna och eventuella barn. Trots detta är det möjligt att en och annan föds homo eller lesbisk. Det är en prövning från Allah. Trots allt är det väldigt få som föds till detta, de flesta blir homo av andra orsaker. För din del är det en prövning, du gillar både killar och tjejer, då måste du avstå från en av dem om du vill följa Allah.«
Var och en får tycka om en bank med en styrelseordförande som är för stening och ser att homosexuella bör se sin läggning som en prövning från gud.
Citat:
Ursprungligen postat av
A-Z.a-z.0-9
Jag skulle tro att det är precis det som är TS mål med hela tråden faktiskt. Intresserad av saklig information är TS i alla fall inte. TS politiska tro måste gå före och på bekostnad av allt annat.
Men om topic så kan religionsfriheten givetvis aldrig stå över en annan lag
Jag ser att du använder klassisk vänsterretorik, och är mer intresserad av mig än av ämnet i tråden.
Läste du ens trådstarten? Jag berättade om marknadsdomstolens beslut, med ett citat, därtill 4 frågor att diskutera.