Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 11:40
  #37
Medlem
JBernards avatar
Renzo Aneröd har ett näst intill perfekt CV för att vara intressant som leverantör till SVT.

Dokumentären i sig, tja, såg lite i slutet. Socialgrupp 3-porr enligt mall 1A. Snaskigt och lite spännande samtidigt som man förfasas och förfäras över hur folk lever sina liv.
Citera
2017-09-10, 16:43
  #38
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst Stavro
Ikväll kl. 20 sänder svt dokumentären Thailandsdrömmar gjord av Renzo Aneröd.

Renzo har tidigare varit medlem i röd maktgruppen EAK (Eld Attack Krossa) som gjort låtar som klass mot klass, stolt arbetare m.m.

Några citat från olika låtar denne Renzo varit med och spelat och sjungit på (sök på youtube efter eak) :

Kom kapitalist jag krossar dig, ditt huvud ska ligga på ett fat

Ni ska betala med ert blod, hämnden den kommer, sionismen ska förintas

Jag bara kände att jag ville sticka kniven i nåt rikt jävla as

Skjut skallen av asen, som förnedrar vår klass, knäck benen på kräken, som styr vårt land, skär halsen av parasiten som tär vår jord, slå ihjäl dräggen...

Är det lämpligt att svt sänder en dokumentär gjord av denne man mot bakgrund av hans extrema politiska åsikter?

Tilläggas bör också att denne Renzo tidigare varit krönikör i Metalls medlemstidning och enligt wikipedia även för Expressen, Sveriges Radio och ETC. Han har även arbetat med integrationsprojekt. Tycker det är konstigt att ingen uppmärksammat hans förflutna.


Vad var det förutom den vedervärdiga musiken som var nytt i den här dokumentären?
Citera
2017-09-10, 16:47
  #39
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vilken överraskning. Hela filmen verkar gå ut på att visa upp de mest vidriga beteenden hos svenska WT-män. Jag stängde av någon gång på slutet då musiken bara blev för mycket.

Exakt. Musiken var ju helt fel, hur kan man välja den typen av musik till detta?
Känns otroligt amatörmässigt gjord!
Citera
2017-09-10, 20:10
  #40
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Om jag förstått det hela rätt så har tjejerna/kvinnorna stora krav på sig att bidra med pengar till sin fattiga familj/föräldrar.
De ser dottern som en viktig inkomstkälla för att överleva, de bryr sig mindre om hur pengarna kommer in, en tatuerad alkis är som en vinstlott i deras ögon.
Samma symptom finns i Sverige fast på en annan nivå på datingmarknaden, en jag kände sa han satt in en kontaktannons typ vanlig man med vanligt jobb= inga svar.
Sedan gjorde han om annonsen som framgångsrik affärsman med båt och sommarställe osv då rasslade det till ordentligt i inkorgen.

Du fångade verkligen allt, bra inlägg!
Citera
2017-09-10, 23:14
  #41
Medlem
Star Witnesss avatar
Tyckte "Jag vill inte leva detta livet" var en riktigt bra, om än jävligt deppig och grammatiskt felaktigt titulerad, dokumentär. Handlade om GHB som ju var poppis i Västsverige ett tag.

Den var däremot rätt amatörmässig och med tanke på att Hela konceptet "fula gubbar i Thailand" dessutom är rätt uttjatat... så kommer jag inte titta.
Citera
2017-09-11, 00:25
  #42
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Därför att det rör sig om prostitution och utnyttjande av svag ställning. Eller tror du dessa thaikvinnor njuter av att suga alkoholiserad gubbkuk på daglig basis i hopp om att få flytta till det "rika" landet Sverige, för att sedan (om det ens inträffar) hamna i en kattpissluktande hyrestvåa i någon förort?

Detta så gubbarna ska kunna löka i Thailand på sin sjukpension, knulla horor och kröka varje dag på obestämd framtid.

Om du hade sett denna ganska vinklade dokumentär så var det en styvdotter som var med och som blev intervjuad, hon sa att hon inte skulle vara ihop med en Svensk för att dom dricker hela tiden och att hon inte kunde ha en Thailändsk kille för att då skulle hon få stryk för att hon har en egen vilja.

Svårt val va?
Citera
2017-09-11, 00:28
  #43
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Exakt. Musiken var ju helt fel, hur kan man välja den typen av musik till detta?
Känns otroligt amatörmässigt gjord!

Renzo är en amatör som sparkar in vidöppna dörrar, perfekt för SVT.

Undrar om han är en sån loser så han har hållit på med fjantdrogen GHB då han verkar göra film om saker han har nära sig?

Hahahaha! nästa dokumentär blir väl om steroider....
__________________
Senast redigerad av DRD4 2017-09-11 kl. 00:31. Anledning: Glömde en grej.
Citera
2017-09-11, 00:32
  #44
Avstängd
Tyckte det perfekt illustrerade socialdemokratin och dess utveckling. Från arbetsam vid industrier och fartyg från Göteborg, till tatuerade, skalliga, korpulenta, män som gifter sig med en hora i Thailand och lallar omkring i bar överkropp med shorts och en bira i handen. Men inget om kvinnoboxare. Kommentarer är överflödiga.
Citera
2017-09-11, 01:06
  #45
Medlem
Neofytens avatar
Visst den var rätt simpelt gjord men jag gillade den, jag kände verkligen för dessa genuina söner av Göteborg och deras strävan efter ett behagligt liv i Thailand.
Citera
2017-09-11, 01:55
  #46
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Fast är inte en majoritet av de svenska män som bor permanent i Thailand just blekfeta fyllon?

Det lilla jag sett av Thailand och de expats som bor där var just äldre feta lätt alkoholiserade män med 20-40 år yngre fru. Kul dokumentär för övrigt.
Kanske om du hänger på turistorternas röda kvarter, själv känner jag mer sansade Svenskar som är mer intresserade av landet och ej är ihop med unga fd bartjejer. Mer givande med jämnåriga som man kan prata med och som har skolning. Men som sagt allt beror på vilka kvarter du rör dig i. Själv är jag i Bangkoks civiliserade delar förutom när vi reser runt och nyktert upplever landet, och har man något vettigt att göra så blir det inte att man är i risbyn/röda kvarteren och pimplar öl.

Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Tyckte det perfekt illustrerade socialdemokratin och dess utveckling. Från arbetsam vid industrier och fartyg från Göteborg, till tatuerade, skalliga, korpulenta, män som gifter sig med en hora i Thailand och lallar omkring i bar överkropp med shorts och en bira i handen. Men inget om kvinnoboxare. Kommentarer är överflödiga.
Låter som Hamn fyrans gubbar i Göteborg hamn som nu i daxläget havererat det mest av containerhanteringen i Göteborg med sina jävla strejker och nu sist så hoppa ett gäng av i sista minuten från nattshiftet så containerskeppet fick glida utan exportburkar eller ett gäng tomburkar till andra hamnar...
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2017-09-11 kl. 02:03.
Citera
2017-09-11, 06:17
  #47
Medlem
JBernards avatar
Googlade på honom, har han gjort en "könskorrigering" tidigare i livet?
Citera
2017-09-11, 13:53
  #48
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Har aldrig förstått varför det är så motbjudande med thai brudar där det är mer underförstått att det handlar om en ren affärstransaktion. Precis samma sak sker i Sverige mellan svenskar, men det är inte lika öppet bara. Alla förhållanden är någon form av transaktion på ett eller annat sätt.
Precis

Romeo och Julia begick till och med självmord när dom inte förstod att äktenskap är en affärstransaktion ibland med föräldrarna inblandade.

+sidan: Filmen beskrev väl hur några löneslavande svenskar lyckades ta sig ur ekorrhjulet

-sidan: Intervjun med den ene av de två "kapitalisterna" Claes med kursgården verkade rätt nerklippt för att få honom att framstå som glidare. För övrigt verkar han ha lyckats nu med ny thailändsk fru
Citat:
http://www.skeppsudden.com/kontakta-oss.html

På minussidan är också att skattepengar går till sådana här "kulturproduktioner" direkt eller via stiftelser. Låt honom verka på marknaden som vilken filmregissör som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback