Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-07, 19:47
  #1
Medlem
Ikväll kl. 20 sänder svt dokumentären Thailandsdrömmar gjord av Renzo Aneröd.

Renzo har tidigare varit medlem i röd maktgruppen EAK (Eld Attack Krossa) som gjort låtar som klass mot klass, stolt arbetare m.m.

Några citat från olika låtar denne Renzo varit med och spelat och sjungit på (sök på youtube efter eak) :

Kom kapitalist jag krossar dig, ditt huvud ska ligga på ett fat

Ni ska betala med ert blod, hämnden den kommer, sionismen ska förintas

Jag bara kände att jag ville sticka kniven i nåt rikt jävla as

Skjut skallen av asen, som förnedrar vår klass, knäck benen på kräken, som styr vårt land, skär halsen av parasiten som tär vår jord, slå ihjäl dräggen...

Är det lämpligt att svt sänder en dokumentär gjord av denne man mot bakgrund av hans extrema politiska åsikter?

Tilläggas bör också att denne Renzo tidigare varit krönikör i Metalls medlemstidning och enligt wikipedia även för Expressen, Sveriges Radio och ETC. Han har även arbetat med integrationsprojekt. Tycker det är konstigt att ingen uppmärksammat hans förflutna.
Citera
2017-09-07, 19:56
  #2
Medlem
crillecrilles avatar
Vilken överraskning. Hela filmen verkar gå ut på att visa upp de mest vidriga beteenden hos svenska WT-män. Jag stängde av någon gång på slutet då musiken bara blev för mycket.
Citera
2017-09-07, 20:02
  #3
Medlem
Rätt intressant dokumentär dock.

Märkte inget av hans klasshat heller så han kanske är en ny människa?
Citera
2017-09-07, 20:04
  #4
Medlem
Verkar intressant, alla hans tidigare filmer har varit väldigt bra så jag ska nog se denna också. Han är riktigt bra.
Citera
2017-09-07, 20:08
  #5
Medlem
Inget konstigt alls han har precis den rätta bakgrunden och åsikterna för ett långt liv inom MSM.
Citera
2017-09-07, 21:20
  #6
Medlem
cacas avatar
Dokumentären var väl ok se på men säger som i sällskapsresan, de såna som de som gör att svenskar har sånt dåligt rykte där nere!
Citera
2017-09-07, 21:55
  #7
Avstängd
SmokyBacons avatar
Riktigt pinsamt att se hur ideologiskt influerad den var. Det var den medelålders, lönnfeta (troligtvis SD-väljande) svenska mannen som satt och drack bärs dygnet runt som skulle skildras.

Skulle man göra en spegling av den dokumentären, fast med misslyckade invandrare så hade det varit rasistiskt.
Citera
2017-09-07, 22:29
  #8
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Riktigt pinsamt att se hur ideologiskt influerad den var. Det var den medelålders, lönnfeta (troligtvis SD-väljande) svenska mannen som satt och drack bärs dygnet runt som skulle skildras.

Skulle man göra en spegling av den dokumentären, fast med misslyckade invandrare så hade det varit rasistiskt.


Fast är inte en majoritet av de svenska män som bor permanent i Thailand just blekfeta fyllon?

Det lilla jag sett av Thailand och de expats som bor där var just äldre feta lätt alkoholiserade män med 20-40 år yngre fru. Kul dokumentär för övrigt.
Citera
2017-09-08, 00:15
  #9
Medlem
CXQHs avatar
Klippning och själva sammansättningen är inte klockrent, men människorna är intressanta och det var överlag en sevärd dokumentär. Däremot var ju allt gammal skåpmat,
Citera
2017-09-08, 04:21
  #10
Medlem
rikastistorstans avatar
Hans bakgrund är meriterande om man skall jobba åt SVT.
Citera
2017-09-08, 08:03
  #11
Medlem
Jag tycker det var en väldigt intressant och bra film. Som någon påpekar inte helt perfekt tekniskt men väldigt underhållande.

Var det inte medlemmar ur hans egna familj han skildrade? Så någon uthängning eller svartmålning tycker jag inte heller man kan säga att det var fråga om.

Ett par medverkande fick ju även förbli anonyma.
Citera
2017-09-08, 08:15
  #12
Medlem
Bizmarcks avatar
Ganska menlös dokumentär.
Förstod egentligen inte syftet eller allmänintresset med den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback