• 2
  • 3
2017-09-09, 09:28
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hör ni foliehattar...var hämtar ni egentligen er fakta?

Läs om tycker jag. "Vild spekulation" känns rätt svårt att förväxla med fakta.
Citera
2017-09-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Om jag har förstått det rätt så kommer alltså Nordea betala mindre skatt i Sverige, samtidigt som de svenska skattebetalarna ändå måste gå in när det skiter sig?

Wow, är det ens möjligt att vara mer girig?
Jag läste igår på finska tidningar att Finland kommer att tjäna 100 miljoner € pga.flytten varje år...man tackar...Nordea är lite oroligt för sina svenska låntagare eftersom dom betalar för det mesta bara ränta..inte många som betalar av sina lån månadsvis som man gör i andra länder...bostadsbubbla
Citera
2017-09-09, 10:11
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Läs om tycker jag. "Vild spekulation" känns rätt svårt att förväxla med fakta.
Vad menar du? Menar du att det är lätt att förväxla fakta med påhitt, eller vad? Dels känner ju varje vuxen person till flertalet utländska banker verksamma i Sverige och borde då kunna tänka tanken "hmm, få se, är det ett jätteproblem att dom är utländska, är det något som ideligen skrivs om i media? Nej det verkar inte så.", dels är det ju bara kika i tillgänglig information om regelverken på området om man undrar hur det ligger till, bara läsa innantill på olika tillsynsmyndigheters hemsidor m.m.
Citera
2017-09-09, 10:37
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Vad menar du? Menar du att det är lätt att förväxla fakta med påhitt, eller vad? Dels känner ju varje vuxen person till flertalet utländska banker verksamma i Sverige och borde då kunna tänka tanken "hmm, få se, är det ett jätteproblem att dom är utländska, är det något som ideligen skrivs om i media? Nej det verkar inte så.", dels är det ju bara kika i tillgänglig information om regelverken på området om man undrar hur det ligger till, bara läsa innantill på olika tillsynsmyndigheters hemsidor m.m.

Du citerade mitt inlägg och undrade var jag som foliehatt får mina fakta. Jag presenterade inga fakta utan mina egna otroliga spekulationer som jag knappt själv tror på, men som är en tanke att leka med för andra. Det är bra om andra inte missförstår det som fakta då det med största sannolikhet är helt uppåt väggarna fel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in