Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-03, 13:35
  #1
Medlem
Har knarkat satan senaste tiden och matlusten är helt borta. Har gått ner från att redan vara underviktig till ännu mer underviktig. 47kg till 43kg på en vecka. Jag är tjej och 161cm lång. Har fått utslag i hela ansiktet. Har även fått svarta prickar som nästan ser ut som pormaskar runt naveln, på ryggen och nästan vid underlivet. Har ont i hela ryggen och det svider runt naveln. Håller kroppen på att dö eller vad händer? Vet redan att det ej är bra att vara underviktig, obviously, men är det kritiskt? Kan någon bidra med någon slags i formation? Har redan googlat.

Och JAG ÄR FULLT MEDVETEN om att det är mitt eget fel och att jag inte ska knarka. Saken är bara den att jag bryr mig heltärligt inte så mycket, trots att jag är medveten om eventuella konsekvenser. Så inga jävla moraltanter tack.
Citera
2017-09-03, 13:47
  #2
Medlem
Om du inte bryr dig, varför undrar du då vad det är ? Knarka på du så ska du se att du tids nog kommer få reda på vad det är
Citera
2017-09-03, 15:13
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad tror du själv? Människor behöver mat och knark är inte nyttigt för kroppen. Din kropp kommer ge dig en massa varningssignaler om att detta är inte bra. Om det inte är kritiskt nu så kommer det inom sinom tid bli det. Frågan du bör ställa dig vill du knarka dig till döds?
Citera
2017-09-03, 16:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad tror du själv? Människor behöver mat och knark är inte nyttigt för kroppen. Din kropp kommer ge dig en massa varningssignaler om att detta är inte bra. Om det inte är kritiskt nu så kommer det inom sinom tid bli det. Frågan du bör ställa dig vill du knarka dig till döds?

Citat:
Ursprungligen postat av Oxonor
Om du inte bryr dig, varför undrar du då vad det är ? Knarka på du så ska du se att du tids nog kommer få reda på vad det är

Men är ni efterblivna eller? Ja jag bryr mig inte men jag undrar ändå vad det är. IDIOTER ASSÅ skrev ju hur jävla utförligt som helst för att få raka svar MEN ÄNDÅ så svarar folk som inte svarar på frågan. FUCKING TRÖGA FLASHBACKARE HELA JÄVLA HÖGEN ASSÅ FÅR CP DETTA HAR HÄNT FÖR JÄVLA MÅNGA GÅNGER NU
Citera
2017-09-03, 16:46
  #5
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absoluut
Men är ni efterblivna eller? Ja jag bryr mig inte men jag undrar ändå vad det är. IDIOTER ASSÅ skrev ju hur jävla utförligt som helst för att få raka svar MEN ÄNDÅ så svarar folk som inte svarar på frågan. FUCKING TRÖGA FLASHBACKARE HELA JÄVLA HÖGEN ASSÅ FÅR CP DETTA HAR HÄNT FÖR JÄVLA MÅNGA GÅNGER NU

Ät människa , ändå du ej bryr dig så kan du ju allafall äta mer.

Finns massa gott som e lätt att äta .

Jag spydde varje dag ca 2-5 ggr i ca 3 år.
Men när jag började äta normalt så slutade jag spy.
Föredetta narkoman

Aldrig hört något om svarta prickar.
Citera
2017-09-03, 16:46
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absoluut
Men är ni efterblivna eller? Ja jag bryr mig inte men jag undrar ändå vad det är. IDIOTER ASSÅ skrev ju hur jävla utförligt som helst för att få raka svar MEN ÄNDÅ så svarar folk som inte svarar på frågan. FUCKING TRÖGA FLASHBACKARE HELA JÄVLA HÖGEN ASSÅ FÅR CP DETTA HAR HÄNT FÖR JÄVLA MÅNGA GÅNGER NU

Men skrev väl det. Har du ont i kroppen är det en signal på undernäring. Får du utslag är det också det. Din kropp håller liksom på att dö och ger dig en massa signaler på att den inte vill dö. Sedan hur snabbt detta går är individuellt. Så vad vill du veta exakt? Börjar du käka bra så kommer det ordna upp sig och kroppen kommer inte värka. Slutar du upp med att knarka kommer kroppen må ännu bättre. Så var är din mening annars, veta exakt hur länge det dröjer innan du dör?
Citera
2017-09-03, 17:38
  #7
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absoluut
Har knarkat satan senaste tiden och matlusten är helt borta. Har gått ner från att redan vara underviktig till ännu mer underviktig. 47kg till 43kg på en vecka. Jag är tjej och 161cm lång. Har fått utslag i hela ansiktet. Har även fått svarta prickar som nästan ser ut som pormaskar runt naveln, på ryggen och nästan vid underlivet. Har ont i hela ryggen och det svider runt naveln. Håller kroppen på att dö eller vad händer? Vet redan att det ej är bra att vara underviktig, obviously, men är det kritiskt? Kan någon bidra med någon slags i formation? Har redan googlat.

Och JAG ÄR FULLT MEDVETEN om att det är mitt eget fel och att jag inte ska knarka. Saken är bara den att jag bryr mig heltärligt inte så mycket, trots att jag är medveten om eventuella konsekvenser. Så inga jävla moraltanter tack.
Har inget svar på vad de svarta prickarna är men rekommenderar dig att tvinga i dig så kallade näringsdrycker. Då får kroppen det den behöver näringsmässigt.

Jag kommer inte att komma med någon moralföreläsning för det vet du redan.

Ta hand om dig!
Citera
2017-09-03, 18:53
  #8
Medlem
Om man från början är mager och sedan tappar nästan 10% kroppsvikt på en vecka så är det kritiskt, ja. De svarta prickarna säger mig ingenting, men viktraset är självklart inte bra. Börjar du inte äta mer så dör du.

Ditt BMI ligger på 16,59 vilket räknas som undervikt och är ohälsomsamt. Går du ner bara 1,5 kilo till så har du passerat gränsen (16.0) för kraftig undervikt, vilket också kallas svält och är livshotande.

http://www.bmiraknaren.se/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Undervikt
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-09-03 kl. 19:02.
Citera
2017-09-03, 19:06
  #9
Medlem
Akut leukemi
Min kompis hade de symtomerna och dog på 4 veckor från första värken.
Uppsök läkare och ta blodprov.
Citera
2017-09-03, 19:07
  #10
Medlem
Svarta prickar kan påvisa en låg njurfunktion vilket även kan styrkas av din känsla av att du har ont I ryggen.

Din kropp mår inte toppen av att behöva rensa blodet, no big surprise..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback