2017-10-02, 14:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För helvete Celeno...vad är din poäng med att sitta och vara så här korkad? Känns det bra eller?
Ok, jag fick inga citat och lägger alltså dina påstående i Merapi-lögn-lådan. Den börjar bli rätt jävla full nu.

Förresten, jag väntar fortfarande på att du ska ge mig korrelationen:

Citat:
ehh? har du koll på vad korrelation står för? tips kolla det.
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag gjorde en pedagogisk graf till dig. Tio slumpmässigt valda länder, antal män i dessa länder och risken att råka ut för våld.

Räkna ut korrelationen är du snäll.

https://i.imgur.com/TWcr7vy.jpg

Samtidigt känns det som ytterligare ett tillfälle att citera din signatur:

Citat:
-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen-
Citera
2017-10-03, 10:15
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Nej det har ni fått från någon brittisk tabloid studie, som cirkulerade runt på detta forum för nått år sen, eller hur?
Ursäkta om jag inte helt faller i trans för den studien. jag vill nog gärna se mer studier i den saken och mer forskning som säger samma sak, innan jag kan gå med på den verklighetsbilden.

Fast ? är det "typiskt grabbigt"?
För inte alltför länge sen hade man en massa åsikter kring vad som skulle vara typiskt flickigt...och som man nog har fått lov ge upp.

Hur får du ihop värde med statistik helt plötsligt?
Fakta är att män dominerar totalt inom våldstatistik, de dominerar så stort så det är nog omöjligt att ex. kvinnlig grad av våldsutövning skulle vara "oupptäckt" eller dylikt.
Men det har ju inte ett skit med mäns "värde" att göra. Sluta blanda ihop saker hela tiden.
Män har högre lön för att
1. Man värderar det som män arbetar med traditionellt högre än det kvinnor gör. Det mesta av det som varit trad. kvinnligt arbete genom tiderna har inte ens haft en lön.
2. Män arbetar mer med avlönat arbete, eftersom kvinnor utöver sin del även gör stora delar av mäns del av obetalt arbete åt dem. Mäns barn, tvätt, disk, städning, inhandel etc etc. fixas av en liten fru som arbetar deltid.

DÄRFÖR har män högre inkomster än kvinnor.

och detta är ingen "naturlig" skillnad överhuvudtaget, utan en konstruerad.

http://ukfamilylawreform.co.uk/docs/malevictimsofdvbydutton2013.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10989615

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1854883/

http://bust.com/general/9702-women-more-often-the-aggressors-in-domestic-violence.html

Kvinnor är mer aggressiva i alla typer av relationer, även mot sina egna barn.
Citat:
The mother’s use of aggression (i.e., physical child abuse) contributed to the child’s exter-nalizing (i.e.,acting-out) problems, especially if the child was a boy.
Furthermore, in a communitysample of 1,615 dual parent households, children were 2.5 times more likely to be exposed to IPV bytheir mother than by their father (McDonald, Jouriles, Tart, & Minze, 2009).
Also, in the huge U.S.National Survey on Child Maltreatment (718, 948 investigations of child abuse), the more frequentperpetrators were biological mothers (58%: Gaudioisi, 2006).
Boys are most at risk for physical vio-lence from their mothers. To paraphrase Linda Mills opening quote, this mother-generated exter-nalizing heightens the chance of later use of IPV, at which point,
the man is now a “batterer” and a product of patriarchy"

Du lever i en feministisk filterbubbla fröken. Våld i den offentliga sfären begås till största delen av män ja, men ej i den privata relationssfären.

Ja när pojkar är vilda så ges diagnoser alldeles för fort och man börjar medicinera.

Vi har gått igenom lön och könskillnader tusen gånger så jag ser ingen vits i att göra det igen. Du har din uppfattning klar, och jag min. Men jag tycker du har fått överväldigande fakta slängt på dig i det här forumet så du åtminstonde borde omvärdera några av dina ståndpunkter och lyfta blicken lite.
Citera
2017-10-03, 10:57
Medlem
[quote=Hexen666|61956815]
Citat:
http://ukfamilylawreform.co.uk/docs/malevictimsofdvbydutton2013.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10989615

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1854883/

http://bust.com/general/9702-women-more-often-the-aggressors-in-domestic-violence.html

Kvinnor är mer aggressiva i alla typer av relationer, även mot sina egna barn.

Kollade din första länk och nej, som jag misstänkte, den säger inte alls det du här påstår.
Den avhandlar kort och gott partnervåld med män som offer. Och det är det ingen som överhuvudtaget förnekat.
Är det kul sitta och fejka länkar hit och dit?

Citat:
Du lever i en feministisk filterbubbla fröken. Våld i den offentliga sfären begås till största delen av män ja, men ej i den privata relationssfären.

Ja när pojkar är vilda så ges diagnoser alldeles för fort och man börjar medicinera.

Vi har gått igenom lön och könskillnader tusen gånger så jag ser ingen vits i att göra det igen. Du har din uppfattning klar, och jag min. Men jag tycker du har fått överväldigande fakta slängt på dig i det här forumet så du åtminstonde borde omvärdera några av dina ståndpunkter och lyfta blicken lite.

Som sagt dina länkar bevisar inte det du hävdar...din sista ex. tar bara upp unga, det går inte använda som bevis för att kvinnor som grupp är mer våldsamma än män i parrelationer.

Och min uppfattning om löneskillnader är den offentliga hos forskare hos politiker hos den svenska allmänheten....och din är FB.s.
Och nej jag har inte fått ett skit "överväldigande fakta" jag har får mest massa ogenomtänkt och ofta olästa länkar (som i ditt fall här ex.) .
kan du ju
Citera
2017-10-03, 11:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Kollade din första länk och nej, som jag misstänkte, den säger inte alls det du här påstår.
Den avhandlar kort och gott partnervåld med män som offer. Och det är det ingen som överhuvudtaget förnekat.
Är det kul sitta och fejka länkar hit och dit?

Som sagt dina länkar bevisar inte det du hävdar...din sista ex. tar bara upp unga, det går inte använda som bevis för att kvinnor som grupp är mer våldsamma än män i parrelationer.

Och min uppfattning om löneskillnader är den offentliga hos forskare hos politiker hos den svenska allmänheten....och din är FB.s.
Och nej jag har inte fått ett skit "överväldigande fakta" jag har får mest massa ogenomtänkt och ofta olästa länkar (som i ditt fall här ex.) .
kan du ju

Haha, läser du bara rubrikerna eller? Din kognitiva sopa. Sluta sitta på dina höga hästar när du inte ens kan ta dig tid att läsa igenom länkar som givs dig ordentligt. Du måste verkligen vara livrädd för att få din världsbild krossad. Sad

Din uppfattning om löneskillnader delas av en offentlighet och regering som har obligatorisk intersektionell maktanalys för sina myndigheter och sågas av sanna intellektuella som har förmågan att se verkligheten ur mer än bara ett genus/feminist perspektiv. Du följer bara med flocken som det får du är, du kan inte tänka själv.
Citera
2017-10-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha, läser du bara rubrikerna eller? Din kognitiva sopa. Sluta sitta på dina höga hästar när du inte ens kan ta dig tid att läsa igenom länkar som givs dig ordentligt. Du måste verkligen vara livrädd för att få din världsbild krossad. Sad

Din uppfattning om löneskillnader delas av en offentlighet och regering som har obligatorisk intersektionell maktanalys för sina myndigheter och sågas av sanna intellektuella som har förmågan att se verkligheten ur mer än bara ett genus/feminist perspektiv. Du följer bara med flocken som det får du är, du kan inte tänka själv.

Såååååå..kom igen då lille Hexen...citera det ställe i den första studien där det står att kvinnor är mer våldsutövande än män, tack.
Den handlar inte ens om den frågan...den handlar om mäns bemötande i rättsystemet.
Så sopa kan du vara själv.

"sanna" intellektuella?? haha vilka är det? Pär Ström eller?
Citera
2017-10-03, 12:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Såååååå..kom igen då lille Hexen...citera det ställe i den första studien där det står att kvinnor är mer våldsutövande än män, tack.
Den handlar inte ens om den frågan...den handlar om mäns bemötande i rättsystemet.
Så sopa kan du vara själv.

"sanna" intellektuella?? haha vilka är det? Pär Ström eller?

"Bilateral IPV is where both members of the couple use violence. Five large scale surveys that asked about both victimization and perpetration found that the most common form of IPV was bi-lateral (two way IPV), matched for level of severity (see Table 1). Of the remaining unilateral cases,70% were perpetrated by women, only 30% by men (Stets & Straus, 1989; Whitaker, Haileyesus,Swahn, & Saltzman, 2007"

Per Ström har ljusår mer integritet än flertalet feminister. Synd att han vek sig för fittmobben och synd att han inte hade ett mer fördelaktigt utseende. Men nej jag menade inte honom specifikt, finns många andra vars intellekt inte kan uppnås om man är en tredje vågen feminist. Sen har du ju även kända kvinnliga feminister som är mer inne på min linje än din, t.ex Camille Paglia och Christina Hoff Summers.
Senast redigerad av Hexen666 2017-10-03 kl. 12:06.
Citera
2017-10-03, 12:16
Medlem
Citat:
"Bilateral IPV is where both members of the couple use violence. Five large scale surveys that asked about both victimization and perpetration found that the most common form of IPV was bi-lateral (two way IPV), matched for level of severity (see Table 1). Of the remaining unilateral cases,70% were perpetrated by women, only 30% by men (Stets & Straus, 1989; Whitaker, Haileyesus,Swahn, & Saltzman, 2007"

Per Ström har ljusår mer integritet än flertalet feminister. Synd att han vek sig för fittmobben och synd att han inte hade ett mer fördelaktigt utseende. Men nej jag menade inte honom specifikt, finns många andra vars intellekt inte kan uppnås om man är en tredje vågen feminist. Sen har du ju även kända kvinnliga feminister som är mer inne på min linje än din, t.ex Camille Paglia och Christina Hoff Summers.

men snälla Hexen, detta säger ju inte det du påstår...fattar ni verkligen itne detta?

1. I den största gruppen (där båda parter använder våld) exakt jämviktig? dvs använder båda exakt lika mycket våld, lika ofta? eller kan du ha ojämvikt? ex. par där en slår 80% av gångerna och den andre parten i 20% av fallen? hmmm?

Om du har ett par där en är väldigt benägen att ta till våld i tid och otid och den andre slår tillbaka när hen har fått spader.

eller ett par där en använder knytnävarna och krossar näsben och den andra klöser och drar i håret?

Ska jag fortsätta?

Kontentan är att nej du kan inte lägga det påståendet du gör.
Citera
2017-10-03, 12:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Att den delas av feminister och politiker säger ingenting.

Den delas förstås inte alls av de som utför undersökningarna.

Exempel: https://www.nationalekonomi.se/filer/pdf/25-1-emm.pdf

Våra forskningsresultat är helt i överensstämmelse med det många forskare redan anat: direkt lönediskriminering är inte längre ett problem.
Citera
2017-10-03, 12:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
men snälla Hexen, detta säger ju inte det du påstår...fattar ni verkligen itne detta?

1. I den största gruppen (där båda parter använder våld) exakt jämviktig? dvs använder båda exakt lika mycket våld, lika ofta? eller kan du ha ojämvikt? ex. par där en slår 80% av gångerna och den andre parten i 20% av fallen? hmmm?

Om du har ett par där en är väldigt benägen att ta till våld i tid och otid och den andre slår tillbaka när hen har fått spader.

eller ett par där en använder knytnävarna och krossar näsben och den andra klöser och drar i håret?

Ska jag fortsätta?

Kontentan är att nej du kan inte lägga det påståendet du gör.

Dom länkarna jag har givit dig talar sitt tydliga språk, kvinnor är oftare fysiskt och psykiskt aggressiva i relationer än män och är oftare aggressorn dvs "dom börjar" om man ska tala dagisspråk. Det handlar alltså inte om att kvinnor använder försvarsvåld oftare.

Att kvinnor oftare far fysiskt illa är knappast förvånande då män är mycket starkare. Och det är ju givetvis något som män måste ha i åtanke men även kvinnor. Du får tolka studierna bäst du vill men det är ju bara patetiskt av dig att gå i rabiat försvarställning så fort fakta kommer fram som inte är till kvinnors fördel. Kliv ner från ditt feministiska luftslott någon gång och kom ner på jorden. Och om din hjärna klarar av det så kan du ju också läsa länkarna i sin helhet.
Citera
2017-10-03, 14:51
Medlem
Citat:
Dom länkarna jag har givit dig talar sitt tydliga språk, kvinnor är oftare fysiskt och psykiskt aggressiva i relationer än män och är oftare aggressorn dvs "dom börjar" om man ska tala dagisspråk. Det handlar alltså inte om att kvinnor använder försvarsvåld oftare.

Att kvinnor oftare far fysiskt illa är knappast förvånande då män är mycket starkare. Och det är ju givetvis något som män måste ha i åtanke men även kvinnor. Du får tolka studierna bäst du vill men det är ju bara patetiskt av dig att gå i rabiat försvarställning så fort fakta kommer fram som inte är till kvinnors fördel. Kliv ner från ditt feministiska luftslott någon gång och kom ner på jorden. Och om din hjärna klarar av det så kan du ju också läsa länkarna i sin helhet.

bara det att det gör ju inte din första länk, den "talar" ju inte det språk som DU vill att det ska göra, är helt din misstolkning, och det spelar ju ingen roll i saken hur många ggr du upprepar denna misstolkning eller hur? blir ju inte mer "fakta" för det.

Så den patetiske och luftslottsmakaren här är ju helt du.

jag tycker du ska läsa länkarna i sin helhet innan du postar dem som bevis för ett påstående, vore avsevärt mer värt tiden.
Citera
2017-10-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Att den delas av feminister och politiker säger ingenting.

Den delas förstås inte alls av de som utför undersökningarna.

Exempel: https://www.nationalekonomi.se/filer/pdf/25-1-emm.pdf

Våra forskningsresultat är helt i överensstämmelse med det många forskare redan anat: direkt lönediskriminering är inte längre ett problem.

fattar du ens att "direkt lönediskriminering" står för något speciellt, medan "löneskillnader" står för något annat?
Citera
2017-10-03, 15:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
fattar du ens att "direkt lönediskriminering" står för något speciellt, medan "löneskillnader" står för något annat?
Jo. Att det finns löneskillnader mellan grupp A (tex Vilhelminabor) och grupp B (tex Danderydsbor) har ingen någonsin nekat till.

Men nu var det Merapis "uppfattning om löneskillnader" det handlade om, vilket är något helt annat än "det finns löneskillnader" utan istället "Diskriminering är det enda rimliga svaret".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in