2019-02-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det blir svårt att se hur manen ens kommer in iekvationen: män ska få knulla horor bäst de vill, blir horan med barn får horan inte göra abort utan ska tvingas föda barnet, och mannen ska få gå hem till sin kärnfamilj utan att betungas alltför mycket av horans barn, för om han får betala för mycket i underhåll för horbarnet så kan han ju uppmuntra att horan fått barn utanför kärnfamiljen.
Precis, men det är ju ett rationellt samhälle, enligt vissa
Citera
2019-02-03, 09:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, men det är ju ett rationellt samhälle, enligt vissa

Vet du vad? Mitt "rationella" idealsamhälle kommer att materialiseras som ett resultat av din älskade feminism och din mångkultur. Efter välfärdskollapsen och den begynnande anarkin, som redan är i full gång, så kommer nämligen nattväktarstaten.
Citera
2019-02-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vet du vad? Mitt "rationella" idealsamhälle kommer att materialiseras som ett resultat av din älskade feminism och din mångkultur. Efter välfärdskollapsen och den begynnande anarkin, som redan är i full gång, så kommer nämligen nattväktarstaten.
Så? du erkänner alltså, ditt "ideal" är en välfärdskollaps ja men där satt den, då vet vi.
Citera
2019-02-03, 09:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så? du erkänner alltså, ditt "ideal" är en välfärdskollaps ja men där satt den, då vet vi.

Absolut.

Vägen mot nattväktarstaten går via att överbelasta välfärdssystemet och rättsväsendet, och därmed tillintetgöra samhällskontraktet. Sedan kan vi bygga nytt! De nyttiga idioterna inom vänstern, samt C och L, med tillhörande feminister driver frågan allra hårdast. Vi tackar och bockar.
Citera
2019-02-03, 10:05
Medlem
Citat:
Absolut.

Vägen mot nattväktarstaten går via att överbelasta välfärdssystemet och rättsväsendet, och därmed tillintetgöra samhällskontraktet. Sedan kan vi bygga nytt! De nyttiga idioterna inom vänstern, samt C och L, med tillhörande feminister driver frågan allra hårdast. Vi tackar och bockar.
Och "bygga nytt"! det är ett gravt patriarkalt samhälle bara anpassat efter vita män precis så som du målat upp det innan, antar jag?, så som det såg ut för typ 100 år sen HÄÄÄÄÄÄÄrliga "NYA" tider, fyllt av desperata fattiga och utsatta "vita" kvinnor och barn man kan tvinga till sex. utöver de där fattiga och desperata "bruna" kvinnorna du redan idag kan klämma ut oönskat sex från, WW våta framtidsdröm i kvadrat.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-03 kl. 10:10.
Citera
2019-02-03, 10:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och "bygga nytt"! det är ett gravt patriarkalt samhälle bara anpassat efter vita män precis så som du målat upp det innan, antar jag?, så som det såg ut för typ 100 år sen HÄÄÄÄÄÄÄrliga "NYA" tider, fyllt av desperata fattiga och utsatta "vita" kvinnor och barn man kan tvinga till sex. utöver de där fattiga och desperata "bruna" kvinnorna du redan idag kan klämma ut oönskat sex från, WW våta framtidsdröm i kvadrat.

Absolut. Kvinnorna har haft sin chans att visa hur ni bygger ett samhälle. Ni har misslyckats å det grövsta, och riskerar att dra ner framtidens barn i avgrunden. Nu får det vara slutlekt i sandlådan, vi tar över rodret.
Citera
2019-02-03, 10:33
Avslutad
Citat:
Absolut. Kvinnorna har haft sin chans att visa hur ni bygger ett samhälle. Ni har misslyckats å det grövsta, och riskerar att dra ner framtidens barn i avgrunden. Nu får det vara slutlekt i sandlådan, vi tar över rodret.
Haha, och vad är det då som skulle bli härligare i ditt samhälle? Att du får knulla till dig fler barn billigare med horor? Vad tjänar vi andra på det?
Citera
2019-02-03, 16:59
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag förknippar inte dagens feminism med jämställdhet, utan med könskrig och samhällsförstörelse.

Njäsch, vi socialdemokratiska feminister är inte så rabiata som radikalfeministerna och Schyman-gänget är. Vi förvaltar den nya regeringsbildningen med Stefan Löfven som statsminister, och givetvis byter vi ut manliga chefer mot kvinnliga chefer NÄR så är möjligt och rimligt.
Antifeminismen är som starkast i dom engelskspråkiga länderna, så här i Sverige ser jag inte antifeministerna som något verkligt hot mot Svensk Kvinnomakt.
Citera
2019-02-03, 17:06
Medlem
Citat:
Länge sedan den frågan diskuterats i en tråd, så känner det är dags.

Många som glatt kallar sig för antifeminister, utan att verka ha eller uttrycka annan orsak till detta än att de hatar feminister, typ.

Är antifeminism ens en ideologi? dvs har de en plan/ idé kring hur samhället bör utformas?
Hur ser den i sånt fall ut?
eller är de bara en "anti" någonting annat, dvs vad än detta andra än säger så är man ANTI-!
eller ännu mer, man bestämmer/ hittar på hur detta andra ser ut/ säger/ står för och så är man ANTI-.

Dags förklara sig herrar (och gärna också damer) antifeminister.

-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?

Jag nöjer mig med dessa 2 frågor..
Uttömmande svar vore trevligt.
Trams och skit undanbedes.
Jag är antifeminist pga att jag är för jämmstäldhet och det är inte feminister. Jag är humanist och jag tror på jämmställdhet mellan könen.
Citera
2019-02-03, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag är antifeminist pga att jag är för jämmstäldhet och det är inte feminister. Jag är humanist och jag tror på jämmställdhet mellan könen.
Och vad vill du rent konkret som inte feminister vill?
Citera
2019-02-03, 17:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn

Ingen vill egentligen ha jämställdhet, för jämställdhet smakar inte.

Ger du ena handen kommer den som tar emot vilja bita tag i andra handen också.

Det sista jag själv vill ha är exempelvis något jämställt äktenskap, jag vet inte ens precis vad det skulle innebära, men det låter inte särskilt spännande. Min bror kan flytta in hos mig och vi kan leva jämställd, men hur skulle jag kunna leva jämställd med en kvinna?

Då en kvinna och en man vill ha olika saker så låter jämställdhet helt omöjligt. Ifall jag vill leva i kaos, och hon i ordning, hur ska jämställdhet uppnås?

Samma sak kan ifrågasättas i makronivå: kvinnor älskar trygghet och män älskar frihet, hur ska jämställdhet mellan dessa viljor uppnås?

Det är väl en vacker ideal att alla ska vara lika inför lagen (vilket jag i för sig tror på), men allt kommer såsmåningom att halka bort från dessa ideal. Tyvärr.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-03 kl. 17:48.
Citera
2019-02-03, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ingen vill egentligen ha jämställdhet, för jämställdhet smakar inte.

Ger du ena handen kommer den som tar emot vilja bita tag i andra handen också.

Det sista jag själv vill ha är exempelvis något jämställt äktenskap, jag vet inte ens precis vad det skulle innebära, men det låter inte särskilt spännande. Min bror kan flytta in hos mig och vi kan leva jämställd, men hur skulle jag kunna leva jämställd med en kvinna?

Då en kvinna och en man vill ha olika saker så låter jämställdhet helt omöjligt. Ifall jag vill leva i kaos, och hon i ordning, hur ska jämställdhet uppnås?
Att vilja leva i kaos låter som en störning. Går du och flyttar på saker efter att din fru har ställt dem på rätt ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in