Citat:
Du kanske missade att jag pratade om relationer specifikt? Läsförståelsen är inte på topp märker jag.
Jag känner inte att min manlighet är kontrollerad. Men jag känner definitivt att konceptet manlighet är under attack. Och det händer att skolpojkar medicineras helt i onödan bara för att man har en felaktig idè om att grabbighet är något skadligt som måste tonas ner. Det är att göra våld på en person baserat på hans könstillhörighet. Jag har själv en son och jag var mycket tydlig till dagispersonalen att jag inte tolererar någon form av genuspedagogik, dom höll med mig.
Och nej ditt ultraspån, om du har två bägare där det är mer i den ena så måste du inte minska på volymen i en bägare bara för att uppnå balans utan du kan istället öka volymen i den andra. Eller så kan du helt enkelt konstatera att båda bägare är lika mycket värda oavsett hur stor volymen är. Det där var nog en av de mest korkade uttalanden du gjort och sätter fingret exakt på varför din samhällssyn är så föraktad och skadlig. Alla ska ned till samma mediokra nivå, ingen får vara exceptionell. Lika utfall osv osv. Vedervärdigt.
Du bekämpar inte eld med eld. Du har stora problem med din grundläggande filosofi, vilket är orsaken till att du konstant hamnar snett i dina resonemang.
Jag känner inte att min manlighet är kontrollerad. Men jag känner definitivt att konceptet manlighet är under attack. Och det händer att skolpojkar medicineras helt i onödan bara för att man har en felaktig idè om att grabbighet är något skadligt som måste tonas ner. Det är att göra våld på en person baserat på hans könstillhörighet. Jag har själv en son och jag var mycket tydlig till dagispersonalen att jag inte tolererar någon form av genuspedagogik, dom höll med mig.
Och nej ditt ultraspån, om du har två bägare där det är mer i den ena så måste du inte minska på volymen i en bägare bara för att uppnå balans utan du kan istället öka volymen i den andra. Eller så kan du helt enkelt konstatera att båda bägare är lika mycket värda oavsett hur stor volymen är. Det där var nog en av de mest korkade uttalanden du gjort och sätter fingret exakt på varför din samhällssyn är så föraktad och skadlig. Alla ska ned till samma mediokra nivå, ingen får vara exceptionell. Lika utfall osv osv. Vedervärdigt.
Du bekämpar inte eld med eld. Du har stora problem med din grundläggande filosofi, vilket är orsaken till att du konstant hamnar snett i dina resonemang.
Nja du vobblar hit och dit i relationer, aggressioner och våld....
men om vi ska bena upp det:
Aggression i form av visad ilska som angriper andra på de olika sätt som finns är jag övertygad om att den är ungefär lika mellan könen, möjligen övertag hos män. jag tror kvinnor mer ofta döljer sin ilska än män.
Som ex. ta average trafikolycka....har du en män involverade så är det betydligt vanligare att han agerar sin chock/ rädsla med ilska har du en kvinna så agerar hon oftare ut sin rädsla med gråt ex.
Våldutövning...här finns ingen tvekan. Män leder stort. offentligt, inom relationer och överallt.
Ursäkta men var medicinierar man skolpojkar? Tänekr du på alla de olika bokstavskombinationer som finns?
och din dagispersonal vågade väl inget annat, du stod väl och hotade dem med våld antar jag om sonen skulle komma hem och vilja leka med barbie? så där klassiskt "manligt"?
I fråga om mänsklig värdering så måste man nog minska på den ena för att den andra ska höjas..
Du kan inte både gå runt med synen att män är överordnade varelser, mer rationella och bla bla... men det är kvinnor också tra la la. ingen logik där.
Sen att du inte hänger med i mitt ordvits med "ned"värdering är ju bara lite sorgligt för din egen skull.