Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-01, 22:01
  #1
Medlem
Hej!

Jag har tänkt mycket på detta med sex osv. Generellt sätt så känns mannen mer sexberoende eller iaf mer behov av sex än vad kvinnan behöver. Men jag tror väl dock att kvinnan vill ha lika mycket sex som mannen, bara att kvinnan kanske inte visar detta lika mycket?

Men till min frågeställning, visst är det lockande med kompletteringen av två kön, som att mannen och kvinnan passar. Men eftersom den kvinnliga sexualiteten är mer subjektiv och komplicerad än mannens, så känner jag att hon njuter mer av sex.

Kanske jag som tänker helt tokigt men hon får ju ändå "den" i sig och tar emot något, jag som kille kommer ju aldrig förstå den känslan men den är nog underbar. Mannen "ger" ju bara och visst det är väl skönt att stoppa in den men det är ju i princip som att stoppa in den i vad som helst, tex frukt eller sexleksak. Eller gör fittan något "skönt" med kuken som jag har inte har känt som då bara den kan göra?

Kanske bara jag som tänker galet, men känns som att kvinnan "vinner" mer på sex. Tar emot.
Citera
2017-09-01, 22:11
  #2
Medlem
Du tänker galet. I 99 fall av 100 så njuter mannen mer än kvinnan, och då oftast väldigt mycket mer. Kvinnan har betydligt svårare för att bli upphetsad, bli stimulerad och för att få orgasm.
Citera
2017-09-01, 22:11
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Hmm.

Det är sällan 2 vinnare, det kan hända dock. Men känner nog själv att jag "vunnit" de flesta gånger (absolut inte all dock, 8 timmars förspel, rollspel som jag inte riktigt vad redo eller känt för osv osv). Men på det stora hela har jag nog "vunnit"... även om man som man inte riktigt har samma känslor eller lika mycket som många kvinnor så finns dom ju där...

Men pratar vi enbart vinna/förlora rent fysiskt? så hmm.. nej återigen... tror faktiskt kvinnor tyvärr (många i alla fall) är faktiskt förlorarna i det läget. Vi har större "klitoris" och använder hela vår "klitoris", de får hoppas att något stimulerar den... i vissa fall sitter den väldigt lägligt och i vissa fall är den fan inte ens i närheten och liten och gömd...

Så känslomässigt, visst då vinner dom men rent fysiskt har vi (män) ett övertag...

---edit

Men vill också tillägga att nej, det är inte männens fel...
Citera
2017-09-01, 22:12
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Sex är väl lite mer än bara stoppa in kuken i ett hål, det är ju ett samspel mellan en man och en kvinna.
Citera
2017-09-01, 22:16
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Du tänker galet. I 99 fall av 100 så njuter mannen mer än kvinnan, och då oftast väldigt mycket mer. Kvinnan har betydligt svårare för att bli upphetsad, bli stimulerad och för att få orgasm.

Kvinnor åtnjuter dock andra fördelar i relationer. Många män (i alla fall vi som brukar kallas för beta) tycker om att ta hand om kvinnor.
Citera
2017-09-01, 22:17
  #6
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Sex är väl lite mer än bara stoppa in kuken i ett hål, det är ju ett samspel mellan en man och en kvinna.
Du verkar vara typen som säger "älska" istället för "knulla".
Citera
2017-09-01, 22:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Du tänker galet. I 99 fall av 100 så njuter mannen mer än kvinnan, och då oftast väldigt mycket mer. Kvinnan har betydligt svårare för att bli upphetsad, bli stimulerad och för att få orgasm.

Nja inte när dom ligger med mej! Skämt å sido, det finns ju en räcka mer i potten. Bekräftelse, beröring, uppskattning, åtrå, att bli åtråd (hmm?). Man kan nog inte säga så.

TS, evolutions psykologin behandlar nog endel av dina frågeställningar.
Citera
2017-09-01, 22:18
  #8
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Du verkar vara typen som säger "älska" istället för "knulla".

Du verkar vara typen som tror sig veta allt men egentligen inte vet ett jävla skit och toppar 90 på IQ testen.
Citera
2017-09-01, 22:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Sex är väl lite mer än bara stoppa in kuken i ett hål, det är ju ett samspel mellan en man och en kvinna.

Exakt.

Mycket fantasi spelar in.

Tanken på en vacker kvinna under sig är mer upphetsande än att sticka in ballen i ett bananskal, och ju mer upphetsande desto bättre känsla.
Citera
2017-09-01, 22:20
  #10
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du verkar vara typen som tror sig veta allt men egentligen inte vet ett jävla skit och toppar 90 på IQ testen.
Jaså? Vad grundar du det på?
Citera
2017-09-01, 22:23
  #11
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jaså? Vad grundar du det på?

På samma sak som du grundade min personlighet förut.

Citera
2017-09-01, 22:27
  #12
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
På samma sak som du grundade min personlighet förut.

Ja, men jag skrev det mer skämtsamt. Jag är inget stort fan av dessa smileygubbar så det kanske blir provocerande för många.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback