Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 01:33
  #25
Medlem
RZLAs avatar
Jag har fått en del drag av båda mina föräldrar, men jag skulle nog säga att jag är mest lik min mor. För några år sedan såg jag en bild på min mor när hon var i 20-årsåldern och hon var förbluffande lik mig när jag var i samma ålder. Sen har jag vissa likhetern med min gamla morfar också.

Jag kan lägga till att jag är man och att både jag och morsan såg väldigt pojkaktiga ut i 20-årsåldern.
Citera
2017-10-04, 03:10
  #26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det beror väl lite på kön det där med skallform också.

Jag har en utseendemässig träff på 1700-tal i alla fall.
Och hur vidskeplig är du? själv om den utseendemässiga träffen från 1700-talet, jag tänker att jag måste dela även vissa inre griskvalitéer med den här världskändisen jag är släkt med trots att det är 1800-talet , allt med tanke på att det yttre måste reflektera det inre, normalt sätt

Det är inte logiskt att enbart ärva ett utseende från en källa, utan den nanometern innehåller åtm ett karaktärsdrag också.
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-04 kl. 03:23.
Citera
2017-10-04, 09:04
  #27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Och hur vidskeplig är du? själv om den utseendemässiga träffen från 1700-talet, jag tänker att jag måste dela även vissa inre griskvalitéer med den här världskändisen jag är släkt med trots att det är 1800-talet , allt med tanke på att det yttre måste reflektera det inre, normalt sätt

Det är inte logiskt att enbart ärva ett utseende från en källa, utan den nanometern innehåller åtm ett karaktärsdrag också.

Jag vet inget om hennes egenskaper.

Att det yttre skulle reflektera det inre rent baserat på ansiktsdrag tror jag inte. i min familj är ganska många utseendemässigt lika just den här kvinnan. Sedan har vi ju inte bilder på alla släktingar. Det kanske finns någon annan jag också liknar som jag inte har sett.
Citera
2017-10-21, 01:40
  #28
Avstängd
Är inte alls lik min pappa.

Däremot är jag väldigt lik min kusin från mammas sida och min syster och bror är lik min ena morbror. Samma näsa och mun.

min bror är även lik vår morfar.

Har en kompis vars pappa är 190 cm lång med avlång näsa och ansikte. Mamman är 160 cm lång med en säregen näsa och väldigt runt ansikte.

Han har sin mammas näsa och stora mun/läppar och är 175 kort.
Citera
2017-10-21, 01:59
  #29
Medlem
Hupats avatar
Är mest lik min mor. Har hennes runda, mjuka ansikte. Fötterna är dock mest lik min farsas
Citera
2017-10-25, 03:58
  #30
Medlem
Jag är kvinna och är varken lik min pappa, mamma eller min storebror..
Har tyvärr aldrig träffat min farmor, men otroligt många på min fars sida
säger att jag är läskigt lik henne till utseendet när hon var ung.
Har dock fylliga läppar, vilken ingen i min släkt har! Så förstår inte alls var de kom från..

Jag är längre än både mamma och pappa, men lär ha ärvt längden från
min morfar och morfars mor som båda var långa.
Citera
2017-10-25, 04:11
  #31
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Om du bara är lik din pappa, har du inte funderat över om din pappa kanske var otrogen?

Jag var på väg att somna innan ja läste ditt inlägg.

HAHAHHAAHHA!

Så sinnessjukt bra ty du tror verkligen att det kan hända.
Citera
2017-10-27, 22:08
  #32
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Är man oftast en mix utseendemässigt mellan ens mor och far, där den ena är lite mer dominant eller är man även unik och har något utseendemässigt som egentligen bara finns i ens egna DNA? Hur brukar det oftast vara fördelat?

Ärver man även beteende/sociala delarna av föräldrar? Hur dem pratar, hållning, hur dem beter sig etc?

Vore intressant veta

Jag ärvde ett mycket gott utseende av mina föräldrar,
nu filar jag på ett likaledes gott inre.
Citera
2017-11-09, 17:50
  #33
Medlem
Mojokiis avatar
Jag skulle säga att jag är rätt tydligt lik min pappa. Samma panna och hårda ögon.

Ofta kan man nog se lite samband till föräldrarna, men ibland är inte barnen så fasligt lika, utan har nog hittat en annan lite mer egen genuppsamling.

Det kan också va roligt och se hur olika eller lika syskonen kan bli. Jag är lik min ena bror, och min andra bror har mer av mammas utseende, men vi har alla samma kroppstyp. Jag blev däremot den blekaste och hårigaste av oss tre, tyvärr.
Citera
2017-11-09, 18:05
  #34
Medlem
Utav alla i min släkt så är jag mest lik min tremänning over there. Vi har aldrig träffats pga avståndet men vi tycker båda att vi ser ut som syskon.
Citera
2017-11-09, 18:05
  #35
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Är man oftast en mix utseendemässigt mellan ens mor och far, där den ena är lite mer dominant eller är man även unik och har något utseendemässigt som egentligen bara finns i ens egna DNA? Hur brukar det oftast vara fördelat?

Ärver man även beteende/sociala delarna av föräldrar? Hur dem pratar, hållning, hur dem beter sig etc?

Vore intressant veta

Om du tittar dig i spegeln lär du se vilka likheter du har med dina föräldrar rent fysiskt. För min del har jag ganska många drag från min mor förutom längden och tänderna, som mer liknar min fars. Min mor är lite androgyn, så trots att jag har flest drag från henne ser jag själv inte särskilt androgyn ut.
Citera
2017-12-04, 00:57
  #36
Medlem
Tycker att jag är väldigt lik båda mina föräldrar, och har även fått höra det av många. När jag ser bilder från när de var yngre ser jag mig själv typ. Något som jag dock inte förstår var det kommer ifrån är min ögonfärg. Gröna med brunt längst in, ingen i min släkt (vad jag sett) har så, alla har blå förutom jag och en av mina syskon. Antar att det är någon gen sen flera generationer tillbaka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback