2017-09-05, 12:13
  #217
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Japp samma skit. Men många som inte läser pga det kommer från avpixlat eller som inte skulle hänvisa till en nyhet från avpixlat kommer nu att kunna/våga hänvisa till "samhällsnytt" som ännu inte fått något "rykte". På det visat kan deras nyhet få spridning i nya kretsar. Folk är dum i huvudet och det vet man. Gäller oavsett mediekanal.

I så fall menar du att den nya sidan är precis som den gamla, fast utan att du kan visa på ett enda exempel?
Citera
2017-09-05, 12:20
  #218
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
"Samhällsnytt uppger på hemsidan att Tommy Carlsson är chefredaktör och ansvarig utgivare. Sajten har dock inte ansökt om utgivarbevis och har inte heller någon ansvarig utgivare registrerad hos Myndigheten för press, radio och tv."
Från Dagens Nyheter. Man lägger tydlig vikt vid kopplingen till Ekeroth.
Kent Ekeroth byter Avpixlat mot ny sajt.
Citat:
Men nu har Avpixlat lagts ned. I början av augusti registrerade i stället Kent Ekeroth och hans förening, Föreningen för Sverigevänliga intressen, domännamnet samnytt.se.
Citat:
Hösten 2013 bildade Kent Ekeroth och hans bror, den före detta SD-politikern Ted Ekeroth, ”Föreningen för Sverigevänliga intressen” som nu står bakom sajten Samhällsnytt.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men alltså: Gamla Avpixlat-länkar omdirigeras till Samnytts startsida. Så alla texter och nyheter från Avpixlat finns inte mer?

Om så är fallet är det riktigt dåligt gjort. Avpixlat finns ju länkat på Fb hur många gånger som helst, nu riskerar de diskussionerna och trådarna att tappa i värde.

Skäms de så mycket över sin skapelse att de helt sonika har raderat allt kopplat till den? Avpixlat är/var inte direkt Frankensteins monster. Så, överdrivet och ogenomtänkt.

Återstår då för den som vill följa en länk att kolla om artiklar finns lagrade via Web Archives, archive.is, Cachedview, Google etc.
http://wikihow.com/Browse-an-Old-Version-of-a-Website
https://www.lifewire.com/highlight-keyword-google-cache-search-1616811
http://www.nytimes.com/2015/03/13/technology/personaltech/how-to-find-old-or-expired-websites.html

Känns förlegat att inte ha kvar något.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2017-09-05 kl. 12:25.
Citera
2017-09-05, 14:06
  #219
Medlem
kuntakinte55s avatar
Jag har skrivit en del om avpixlat tidigare och deras sionistiska inriktning och avpixlats egen censurpolicy, men vad jag kunnat se än så länge verkar samhällsnytt vara en förändring i rätt riktning och lite öppnare debattklimat.

Det får nog ges lite tid, jag kommer ihåg att Metro var en frisk fläkt i början men snabbt drabbades de också av PK-pesten.

Är det någon här som testat var censurgränsen går i Samhällsnytts kommentarsfält?
Citera
2017-09-05, 14:09
  #220
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Får inte riktigt hemsidan att ladda rätt på min mobil, men substanslöst nyhetsbloggande? Lugna dig med hyperbolerna, Avpixlat lever upp till sitt syfte, nämligen att avpixla etablerade mediers artiklar med alternativa perspektiv, sådana som inte är politiskt korrekta. Detta vet du själv är jag säker på. Var någon annanstans kunde du hitta information om att bränderna på asylboenden och källarmoskéer var förorsakade av asylanterna/muslimerna själva?

Den barnsliga tonen du hänvisar till antar jag är det man kallar för satir. De drar ner byxorna på journalisterna, de pekar ut att kejsaren är naken. Mycket underhållande skulle jag vilja påstå.

Avpixlat var trams. Alternativ nyhetsförmedling har Fria Tider alltid skött mycket bättre. Nu ser det ut som om Samhällsnytt har bestämt sig för att ta upp konkurrensen med Fria Tider. Vi får se hur det går. Om man jämför hur de båda sajterna behandlar nyheten att en studie visar att det skjutvapenrelaterade dödliga våldet rakat i höjden i Sverige ser man att Samhällsnytt har en bit kvar att gå innan man kan mäta sig med Fria Tider:

Sverige Europamästare i skjutningar

https://samnytt.se/sverige-europamastare-i-skjutningar/

Snart lika många skjutningar i Sverige som i Mexiko

http://www.friatider.se/snart-lika-m-nga-skjutningar-i-sverige-som-i-mexiko

Samhällsnytt har satt en löjlig rubrik medan Fria Tider har valt en bra rubrik.

I början av ingressen skriver Samhällsnytt "DEN SKENANDE BROTTSLIGHETEN" medan det på Fria Tider står "INRIKES". Barnsligt och smått rättshaveristiskt på Samhällsnytt. Normalt och korrekt på Fria Tider.

Slutligen gör Fria Tider ett mer ambitiöst jobb med att informera läsarna om den verkliga orsaken till att skjutandet ökar. Samhällsnytt:

Citat:
[T]idigare har en undersökning visat att nästan samtliga mord och mordförsök med skjutvapen utförs av unga män med invandrarbakgrund från Mellanöstern och Nordafrika.

Fria Tider:

Citat:
I maj visade en undersökning från DN att invandrare ligger bakom 9 av 10 skjutningar i Sverige. Av 100 personer som kopplas till mord och mordförsök där skjutvapen använts har hela 90 stycken minst en utlandsfödd förälder. Den stora majoriteten av männen, runt 80 procent, har sina rötter i Mellanöstern och norra Afrika. De flesta kommer från Irak, Iran, Libanon, Turkiet, Somalia och Eritrea.

I slutet av juni publicerade Expressen en kartläggning av den organiserade brottsligheten i Stockholm. Av 192 gängkriminella hade nästan alla, 94,5 procent, minst en utlandsfödd förälder. Det ursprungsland som sticker ut är Irak, men många kommer också från Bosnien, Libanon, Somalia, Syrien och Turkiet.

Vi som vill ta del av seriös nyhetsförmedling har alltid föredragit Fria Tider framför Avpixlat.
__________________
Senast redigerad av Stabskapten 2017-09-05 kl. 14:18.
Citera
2017-09-05, 14:14
  #221
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men alltså: Gamla Avpixlat-länkar omdirigeras till Samnytts startsida. Så alla texter och nyheter från Avpixlat finns inte mer?

Om så är fallet är det riktigt dåligt gjort. Avpixlat finns ju länkat på Fb hur många gånger som helst, nu riskerar de diskussionerna och trådarna att tappa i värde.

Skäms de så mycket över sin skapelse att de helt sonika har raderat allt kopplat till den? Avpixlat är/var inte direkt Frankensteins monster. Så, överdrivet och ogenomtänkt.
Håller med om att det är otroligt dåligt att i princip dumpa hela avpixlat och därmed samtliga inlägg i kommentarsfältet, och sedan hoppas på entusiasm i kommentarsfälten på Samhällsnytt. Man hoppas ju att de kan plocka fram servern igen bara som publik historisk referens, om inte indikerar det att de skäms över sin historia vilket säger en hel del. En del framsidor och krönikor finns kvar på archive.org som tur är, men inte allt.
Citera
2017-09-05, 14:36
  #222
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Hur många promille av Samhällsnytts läsare tror du INTE redan är väl bekanta med herrarna Arnstad och Hübinette?

Då är det väl bättre att inte kleta epitet på stollarna, välförtjänta som de må vara, utan istället hålla en högre nivå än slaskmedia som på Tourettes-liknande vis inte kan skriva "Avpixlat" utan att lägga till "hatsajt". Faktum är att benämna dem med sina egna pompösa titlar fungerar som ett torrt häcklande, eftersom alla redan vet vilka filurer det handlar om.
https://samnytt.se/henrik-arnstad-och-tobias-hubinette-kungafamiljen-doper-nyfodda-efter-nazister/
Helt riktigt. Författare (flera böcker) respektive forskare (docent?). Det är den objektiva sanningen.

En allmänbildad person känner till Arnstad. Om jag ska läsa Samhällsnytt så är det för att (eller om) den vänder sig till allmänbildade personer.

Skulle de kontinuerligt kalla personer som Arnstad eller Hübinette för annat än neutrala beskrivningar är det inte konstigt om de skulle få epitetet hatsajt klistrat på sig.


Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Avpixlat var trams. Alternativ nyhetsförmedling har Fria Tider alltid skött mycket bättre. Nu ser det ut som om Samhällsnytt har bestämt sig för att ta upp konkurrensen med Fria Tider. Vi får se hur det går. Om man jämför hur de båda sajterna behandlar nyheten att en studie visar att det skjutvapenrelaterade dödliga våldet rakat i höjden i Sverige ser man att Samhällsnytt har en bit kvar att gå innan man kan mäta sig med Fria Tider:

Sverige Europamästare i skjutningar

https://samnytt.se/sverige-europamastare-i-skjutningar/

Snart lika många skjutningar i Sverige som i Mexiko

http://www.friatider.se/snart-lika-m-nga-skjutningar-i-sverige-som-i-mexiko

Samhällsnytt har satt en löjlig rubrik medan Fria Tider har valt en bra rubrik.

I början av ingressen skriver Samhällsnytt "DEN SKENANDE BROTTSLIGHETEN" medan det på Fria Tider står "INRIKES". Barnsligt och smått rättshaveristiskt på Samhällsnytt. Normalt och korrekt på Fria Tider.

Slutligen gör Fria Tider ett mer ambitiöst jobb med att informera läsarna om den verkliga orsaken till att skjutandet ökar. Samhällsnytt:



Fria Tider:



Vi som vill ta del av seriös nyhetsförmedling har alltid föredragit Fria Tider framför Avpixlat.

En rubrik som "Snart lika många skjutningar i Sverige som i Mexiko" väcker frågor.

Det första man frågar sig är naturligtvis om det stämmer eller inte. Det gällde tydligen handgranater (och i förhållande till folkmängden) så det stämmer alltså inte. Då låter SN:s rubrik mer trovärdig.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2017-09-05 kl. 14:43.
Citera
2017-09-05, 15:39
  #223
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
En rubrik som "Snart lika många skjutningar i Sverige som i Mexiko" väcker frågor.

Det första man frågar sig är naturligtvis om det stämmer eller inte. Det gällde tydligen handgranater (och i förhållande till folkmängden) så det stämmer alltså inte. Då låter SN:s rubrik mer trovärdig.

SR skrev först att det handlade om skjutningar, men rättade senare:

Citat:
Fotnot: I en tidigare version av texten stod felaktigt att antalet skottdåd i Sverige står i paritet med förekomsten i Mexiko. Denna jämförelse rörde användandet av handgranater i de båda länderna och har således strukits.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6770056

Fria Tiders rubrik var alltså korrekt när den sattes. Min poäng är hursomhelst att Samhällsnytts rubrik är satt av någon som inte förstår hur nyhetsförmedling bedrivs. Det är löjligt och lite pubertalt att prata om "Europamästare" i det här sammanhanget. Sådant stöter bort den intelligentare delen av de potentiella läsarna.

Sedan får både Fria Tider och Samhällsnytt bakläxa på en punkt: De borde ha ringt upp kriminologen som gjort studien och ställt den självklara frågan om inte ökningen av skjutningar kan ha med invandringen att göra.
__________________
Senast redigerad av Stabskapten 2017-09-05 kl. 16:38.
Citera
2017-09-05, 16:49
  #224
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Håller med om att det är otroligt dåligt att i princip dumpa hela avpixlat och därmed samtliga inlägg i kommentarsfältet, och sedan hoppas på entusiasm i kommentarsfälten på Samhällsnytt. Man hoppas ju att de kan plocka fram servern igen bara som publik historisk referens, om inte indikerar det att de skäms över sin historia vilket säger en hel del. En del framsidor och krönikor finns kvar på archive.org som tur är, men inte allt.

Det är bedrövligt, rent ut sagt.

Jag trodde att Samnytt skulle få bli en egen domän, och att Avpixlat skulle ligga kvar i fall någon ville gå in och läsa/bilda sig en uppfattning.

Nyhetsrapporteringen åsido så fanns där välformulerade och tänkvärda krönikor, sådant som gav en verklig motvikt till politisk korrekt media, och som definitivt borde vara lättillgängligt trots att Avpixlat går i graven. Helt enkelt för att texterna och åsikterna som framfördes där fortfarande fyller en stor funktion och ett behov i ett allt mer bisarrt svenskt medielandskap.

Viktiga röster har slängts på sophögen i någon föreställning om att de(Avpixlat och Samnytt) har bojor de måste befria sig själva från.

Så jävla dåligt, och hafsigt, gjort av männen bakom. Det ligger någon lätt panik över det hela.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-09-05 kl. 17:04.
Citera
2017-09-05, 16:52
  #225
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Fria Tiders rubrik var alltså korrekt när den sattes. Min poäng är hursomhelst att Samhällsnytts rubrik är satt av någon som inte förstår hur nyhetsförmedling bedrivs. Det är löjligt och lite pubertalt att prata om "Europamästare" i det här sammanhanget. Sådant stöter bort den intelligentare delen av de potentiella läsarna.

Jag håller med. Tramsigt och tillspetsat när det inte behövs, eftersom nyheten i sig räcker för att beskriva hur allvarligt läget är.
Citera
2017-09-05, 17:17
  #226
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är bedrövligt, rent ut sagt.

Jag trodde att Samnytt skulle få bli en egen domän, och att Avpixlat skulle ligga kvar i fall någon ville gå in och läsa/bilda sig en uppfattning.

Nyhetsrapporteringen åsido så fanns där välformulerade och tänkvärda krönikor, sådant som gav en verklig motvikt till politisk korrekt media, och som definitivt borde vara lättillgängligt trots att Avpixlat går i graven. Helt enkelt för att texterna och åsikterna som framfördes där fortfarande fyller en stor funktion och ett behov i ett allt mer bisarrt svenskt medielandskap.

Viktiga röster har slängts på sophögen i någon föreställning om att de(Avpixlat och Samnytt) har bojor de måste befria sig själva från.

Så jävla dåligt, och hafsigt, gjort av männen bakom. Det ligger någon lätt panik över det hela.
Här finns åtminstone en krönika kvar. Även om avpixlat raderade (pixlade) den själva för flera månader sedan. http://archive.is/caj1T
Citera
2017-09-05, 17:37
  #227
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag har skrivit en del om avpixlat tidigare och deras sionistiska inriktning och avpixlats egen censurpolicy, men vad jag kunnat se än så länge verkar samhällsnytt vara en förändring i rätt riktning och lite öppnare debattklimat.

Det får nog ges lite tid, jag kommer ihåg att Metro var en frisk fläkt i början men snabbt drabbades de också av PK-pesten.

Är det någon här som testat var censurgränsen går i Samhällsnytts kommentarsfält?


Förmodligen när man vill skriva negativa saker om mordoffer som valts ut till favorit på sidan, precis som här...
Citera
2017-09-05, 18:09
  #228
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Här finns åtminstone en krönika kvar. Även om avpixlat raderade (pixlade) den själva för flera månader sedan. http://archive.is/caj1T

Bra! Den texten är viktigare än folk tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in