Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 11:24
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag klarar verkligen inte av att sätta igång med skiten minns förra terminen då hade en obligatoriskt metodkurs. Klarade inte ens av att ladda ner SPSS för en veckan innan tentan. Orkar inte läsa kurslitteratur. På något sätt har jag ändå glidit igen tentorna men tror att jag kommer få större problem under hösten.

Men problemet är mer omfattande känner mej apatisk men bara när de kommer till saker som måste göras. Lägger till exempel alla kuvert med räkningar i en mapp och sätter ett datum på kuverten från de att jag fått dom och sedan öppnar jag dom efter två veckor dvs kring dagen dom måste betalas. Ibland väntar jag på påminnelse innan jag orkar betala eftersom jag vet att nästa brev kommer från inkasso. Jag vill inte ha en betalningsanmärkning är detta ibland de enda som kan motivera mej att sätta på datorn och betala fakturan.

Jag behöver verklig min utbildning.

Finns de någon medicin som hjälper?
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-09-01 kl. 11:50.
Citera
2017-09-01, 11:40
  #2
Medlem
DigiFlaxs avatar
Låter som prokrastinering. Finns ingen medicin, men olika hjälpmedel/verktyg du kan använda. Kuratorerna på ditt universitet kan hjälpa dig med detta.
Citera
2017-09-01, 11:45
  #3
Medlem
Flickpojkens avatar
Och de finns ännu mer till exempel hatar jag alla aktiviteter som upprepar sej till exempel att tvätta. Men jag är väldigt noga med hur jag klär mej och kan inte tänka mej att inte ha rena underkläder. Min lösning har blivit att ha 50 uppsättningar med underkläder. Vilket betyder att jag bara behöver tvätta underkläder en gång i månaden.

De värst jag vet är att åka buss tycker de outhärdligt tråkigt särskilt när man måste ta samma buss varje dag. Så jag cyklar olika rundor för att ta mej till olika platser.

Klarar helt enkelt inte av vardagen med alla monotona handlingar som måste utföras. Och nu kommer de antagligen få allvarliga konsekvenser för mina studier.

Nu undrar jag va jag ska ha en utbildning till de är ju inte som att jag skulle kunna sköta ett arbetet heller.
Citera
2017-09-01, 12:13
  #4
Medlem
Vad sägs om att kontakta kurator eller liknande. Låter lite som psykiska besvär. Själv värdelös och har gett upp tanken på utbildning.
Citera
2017-09-01, 13:06
  #5
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Nu undrar jag va jag ska ha en utbildning till de är ju inte som att jag skulle kunna sköta ett arbetet heller.
Om du måste ansöka ett jobb kan det vara bra att uppge vilken utbildning man har. Det brukar tilltala en rekryterare.
Annars har du väl någon bokstavs kombination. Gäller bara att ta reda på vilken. Du kan låta göra en psykutredning på dig så får du svaret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback