2017-08-28, 21:22
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det är det här hela min frågeställning handlar om. Snuset är vanligt hos män men är i mitt tycke skapt som ett tjejsnus. Granbarr är inte hur ett vanligt snus smakar.

Dosans design kan kanske vara en del av förklaringen också. Götebrogs är också ett gammalt hederligt snusmärke som fanns långt innan tjejer började snusa. Eller är Rapé nyare, och Prima fint originalet? Röda lacket portion smakade frukt vill jag minnas, men det var inte heller stämplat som tjejsnus, och det är ju också ett gammalt klassiskt märke. Catch och de där andra nya godis-snussorterna känns marknadsförda med kvinnor som målgrupp, därav kärringsämpeln, antar jag.

Barrsmaken attraherar tydligen män mer än kvinnor. Jag brukade själv köpa Rapé ibland som omväxling, men jag köpte aldrig Catch Lakrits. Skruv tranbär var också god, skulle det räknas som kärringsnus?
Senast redigerad av RZLA 2017-08-28 kl. 21:28.
Citera
2017-08-28, 21:24
Medlem
Citat:
Det är det här hela min frågeställning handlar om. Snuset är vanligt hos män men är i mitt tycke skapt som ett tjejsnus. Granbarr är inte hur ett vanligt snus smakar.

Enbär är det. Skulle nog våga påstå att det är ganska vanligt i snus. Rappe har en hyfsad nivå enbär om man jämför med t.e.x kronan, det är ju som att tugga en En rakt av.
Citera
2017-08-28, 21:26
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Dosans design kan kasnke vara en del av förklaringen också. Götebrogs är också ett gammalt hederligt snusmärke som fanns långt innan tejer började snusa. Eller är Rapé nyare, ocg prima fint originalet? Röda lacket portion smakade frukt vill jag minnas, men det var inte heller stämplat som tjejsnus.

Barrsmaken attraherar tydligen män mer än kvinnor. Jag brukade själv köpa Rapé ibland som omväxling, men jag köpte aldrig Catch Lakrits. Skruv tranbär var också god, skulle det räknas som kärringsnus?
Förstår att det låter som att jag motsäger mig själv här men med kärringsnus menar jag inte att det är någonting som tjejer primärt snusar utan som någonting en vanlig man inte bör snusa pga. den omanliga smaken.
Citera
2017-08-28, 21:27
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Enbär är det. Skulle nog våga påstå att det är ganska vanligt i snus. Rappe har en hyfsad nivå enbär om man jämför med t.e.x kronan, det är ju som att tugga en En rakt av.
Nu är jag ingen finsmakare men om du påstår att det finns en likhet mellan kronan och rapé i smaken är du ute och cyklar långt in i skogen. Bryt av en gren om du glömt rapén hemma.
Citera
2017-08-28, 21:30
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Förstår att det låter som att jag motsäger mig själv här men med kärringsnus menar jag inte att det är någonting som tjejer primärt snusar utan som någonting en vanlig man inte bör snusa pga. den omanliga smaken.

Enbär är kanske en manligare smak än vad du tycker!
Citera
2017-08-28, 21:34
Medlem
BigFatCones avatar
Sen är jag ju snart 40 år och känner sedan länge inget som helst behov av att välja eller välja bort något baserat på hur mycket eller lite manligt det är.
Citera
2017-08-28, 21:34
Medlem
Citat:
Nu är jag ingen finsmakare men om du påstår att det finns en likhet mellan kronan och rapé i smaken är du ute och cyklar långt in i skogen. Bryt av en gren om du glömt rapén hemma.

Möjligt att jag blandat ihop det med nåt annat snus, det var några år sen sist.

Now I'm all about the GROV. Lös såklart.
Citera
2017-08-28, 21:42
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sen är jag ju snart 40 år och känner sedan länge inget som helst behov av att välja eller välja bort något baserat på hur mycket eller lite manligt det är.
Lätt tänkt men hur skulle det se ut om du slog upp en dosa mint på bordet dag ut och dag in? Kommentarer hade flödat in. Och visst kan en självsäker individ hantera den initiala kritiken som sedan kommer att avta men det hade fortfarande suttit sitt intryck hos omgivningen.
Citera
2017-08-28, 21:42
Medlem
Citat:
Vi alla vet att man är kärring om man snusar mint, mini eller annat påhitt. Däremot är det väldigt populärt med Göteborgs Rapé och det snusas i stor utsträckning av många. Första gången jag provade en prilla rapé förstod jag direkt vad det handlade om: Det var kärringsnus jag hade i truten. Hur kan det här komma sig? Att kärringsnuset rapé är generellt accepterat i samhället som en vanlig snussort? Det är ett samhällsproblem. Mina frågor är:
1. Håller du med eller inte? Varför?
2. Hur började det här? Vad är historian bakom det hela?
3. Hur ses det på rapé enligt dig och din vänskapskrets?

General eller grovsnus (lös) är snus för män.
Citera
2017-08-28, 21:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Lätt tänkt men hur skulle det se ut om du slog upp en dosa mint på bordet dag ut och dag in? Kommentarer hade flödat in. Och visst kan en självsäker individ hantera den initiala kritiken som sedan kommer att avta men det hade fortfarande suttit sitt intryck hos omgivningen.
Med tanke på att hela mitt umgänge består av människor som med stormsteg närmar sig 40 och inte är övervintrade dudebros så skulle kommentarerna på sin höjd vara av skämtsam karaktär, om dom ens hade kommit. Och kommentarer från folk som jag inte känner skiter jag högaktningsfullt i.
Citera
2017-08-28, 22:08
Medlem
Voelsens avatar
Rape' var känt som den starkaste snusen som fanns när jag började.
Citera
2017-08-28, 22:15
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Rape' var känt som den starkaste snusen som fanns när jag började.
Va? Det här kan bara inte vara sant. Måste ha varit obildat snack inom ert ungdomsgäng som inte visste bättre eftersom det var det enda ni snusade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in