Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-28, 20:07
  #1
Medlem
AA-suiteds avatar
Vi alla vet att man är kärring om man snusar mint, mini eller annat påhitt. Däremot är det väldigt populärt med Göteborgs Rapé och det snusas i stor utsträckning av många. Första gången jag provade en prilla rapé förstod jag direkt vad det handlade om: Det var kärringsnus jag hade i truten. Hur kan det här komma sig? Att kärringsnuset rapé är generellt accepterat i samhället som en vanlig snussort? Det är ett samhällsproblem. Mina frågor är:
1. Håller du med eller inte? Varför?
2. Hur började det här? Vad är historian bakom det hela?
3. Hur ses det på rapé enligt dig och din vänskapskrets?
Citera
2017-08-28, 20:13
  #2
Medlem
flaskborstes avatar
Rapé är inte kärringsnus då det går att lägga in under förhuden.. DET klarar ingen kärring.

Kan hålla med om att mint är kärringsnus.. finns ingen anledning att ta det i de nedre regionerna..vem vill ha en snorre som luktar mint ? (Undantag är väl då om tjejen nyss borstat tänderna innan hon ---ja du vet). Rapé luktar man lite som konjak..
Citera
2017-08-28, 20:20
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Nog för att jag också brukar kalla det för "parfymerad kärringsmörja" men det är mest på skoj. Det är främst "parfymerad" och "smörja" som är dom operativa orden så att säga.
Citera
2017-08-28, 20:33
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nog för att jag också brukar kalla det för "parfymerad kärringsmörja" men det är mest på skoj. Det är främst "parfymerad" och "smörja" som är dom operativa orden så att säga.
Mitt inlägg är också mest på skoj men har en rätt stor gnutta seriositet i sig också. Huvudsyftet är frågan om hur det kan vara allmänt sett som ett normalt snus och inte som en av de mer feminina varianterna.
Citera
2017-08-28, 20:34
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Mitt inlägg är också mest på skoj men har en rätt stor gnutta seriositet i sig också.
Det intressanta är ju att jag inte har träffat en snusande kvinna som gillar Rapé.
Citera
2017-08-28, 20:34
  #6
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det intressanta är ju att jag inte har träffat en snusande kvinna som gillar Rapé.
Det har jag.
Citera
2017-08-28, 20:34
  #7
Medlem
Disko-Bosses avatar
Det bästa med Göteborgs Rapé är ju bara när Kurt 57 kliver fram till kassan och vill ha en dosa Göteborgs RAPE och kassörskan säger "Rapé menar du?" "Ja precis, RAPE." med Engelskt uttal.

"parfym snus" har väl sina fördelar när man vill vara lite diskret kanske då de är mindre (vad jag sett) och givetvis doften/smaken. En jävla häxjakt på dessa rökare och snusare nuförtiden, man känner ju sig lite som en spetälsk.
Citera
2017-08-28, 20:35
  #8
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Det bästa med Göteborgs Rapé är ju bara när Kurt 57 kliver fram till kassan och vill ha en dosa Göteborgs RAPE och kassörskan säger "Rapé menar du?" "Ja precis, RAPE." med Engelskt uttal.

"parfym snus" har väl sina fördelar när man vill vara lite diskret kanske då de är mindre (vad jag sett) och givetvis doften/smaken. En jävla häxjakt på dessa rökare och snusare nuförtiden, man känner ju sig lite som en spetälsk.
De är inte mindre men det finns en minivariant så det kanske var den du såg. Frågan kvarstår fortfarande: Hur kan det ses som ett vanligt snus i allmänhet?
Citera
2017-08-28, 20:35
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det har jag.
Dom snusande kvinnor jag känner verkar likt mig föredra en rätt ren tobakssmak.

Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Det bästa med Göteborgs Rapé är ju bara när Kurt 57 kliver fram till kassan och vill ha en dosa Göteborgs RAPE och kassörskan säger "Rapé menar du?" "Ja precis, RAPE." med Engelskt uttal.
Har aldrig hört någon säga "rape" om Rapé annat än med en tydlig glimt i ögat.
Citera
2017-08-28, 20:45
  #10
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom snusande kvinnor jag känner verkar likt mig föredra en rätt ren tobakssmak.


Har aldrig hört någon säga "rape" om Rapé annat än med en tydlig glimt i ögat.

Har hört ett par stycken äldre herrar och det är inte med glimten i ögat. Lite som när någon vill ha en Knox White och uttalar med K istället för att säga nox White. Okunskap gällande språk, ingen biggie men blir kul när man vill ha sig en dosa våldtäkt dock.
Citera
2017-08-28, 20:46
  #11
Medlem
Smaken på rapé är riktigt manlig och fint! Jag tycker det smakar skog och whisky och passar bra till exempelvis skogshuggare!
för övrigt ska man inte underskatta käringsnus för det är gött som fan att omväxla med, man får dra på bara med flera så det känns nåt.
Citera
2017-08-28, 20:47
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Har hört ett par stycken äldre herrar och det är inte med glimten i ögat. Lite som när någon vill ha en Knox White och uttalar med K istället för att säga nox White. Okunskap gällande språk, ingen biggie men blir kul när man vill ha sig en dosa våldtäkt dock.
Har jag heller inte hört någon säga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback