• 1
  • 2
2017-08-26, 20:32
Medlem
lossnuss avatar
Företag som indirekt är dåliga för Sverige tänkte jag att det ska skrivas om i denna tråd.
Exempelvis, stödjer asylinvandring, prioriterar flyktingar på olika sätt,
skickar pengar ut ur landet till tredje världen i stället för att ge till de behövande här i Sverige.
Och allt annat som inte är bra för vår ekonomi tänkte jag att det ska skrivas om här.
Ge exempel på hur företaget har agerat i detta avseende.
2017-08-26, 20:43
Medlem
Zaedrewss avatar
IKEA är ett exempel man tänker på direkt. Varenda reklam de kör är det en svart man och vit svensk kvinna.
2017-08-26, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
IKEA är ett exempel man tänker på direkt. Varenda reklam de kör är det en svart man och vit svensk kvinna.
brukar vara folk från 3 världen som delar ut skiten med . kan tänka mig att dom har en lön som inte konkurrerar med en svensk med ....
2017-08-26, 21:42
Medlem
Diablo1118s avatar
Vi testar företagsskvaller istället....

Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator
2017-08-26, 21:52
Medlem
Att stödja asylinvandring tror jag de flesta låter bli, men vad är det för fel i att erbjuda jobb åt de som fått asyl i Sverige? Vidare förstår jag inte felet i att hjälpa krisdrabbade på hemmaplan?

Är Ts måhända en sån där som inte gör rätt för sig själv? En sån där som vant sig vid att stekta sparvar flyger rakt in i munnen utan att lyfta ett finger? En lat jävel som anser att samhälle och företag ska hjälpa honom framför allt annat....
2017-08-26, 22:14
Medlem
kordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Har varit på Ikea en gång. När det inköptes till mig första lägenhet, så har inte varit där på 18 år.

Klass med biltema billig korv och skit produkter
2017-08-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Har varit på Ikea en gång. När det inköptes till mig första lägenhet, så har inte varit där på 18 år.

Klass med biltema billig korv och skit produkter

Fast Biltema säljer ju i många fall originaldelar även om de inte är märkta om vi ska tro på SVT:s Plus.

Men visst har du en poäng med att vare sig IKEA eller Biltema främjar Sverige nämnvärt jämfört med Åsens grill som har vett att ta betalt för korven.
2017-08-26, 22:34
Medlem
note-its avatar
Ganska facinerande att den här tråden kom att handla om smutskastning av det svenskaste som finns - IKEA.
Jag tycker det finns allt för många svenska företag som pissar det svenska samhället i ansiktet med att flytta produktionen utomlands.
Allt för många för att nämna något vid namn.
2017-08-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Ganska facinerande att den här tråden kom att handla om smutskastning av det svenskaste som finns - IKEA.
Jag tycker det finns allt för många svenska företag som pissar det svenska samhället i ansiktet med att flytta produktionen utomlands.
Allt för många för att nämna något vid namn.

Men IKEA håller du om ryggen, detta svenska bolag som är registrerat i Luxemburg och vars produktion hittas i Asien.
2017-08-26, 22:58
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Men IKEA håller du om ryggen, detta svenska bolag som är registrerat i Luxemburg och vars produktion hittas i Asien.
Det gör jag väl inte alls. Jag konstaterade bara fakta. IKEA är det svenskaste som finns i världen. Eller vet du något annat?
Berätta gärna om du känner till något som är mer välkänt och etablerat.
2017-08-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det gör jag väl inte alls. Jag konstaterade bara fakta. IKEA är det svenskaste som finns i världen. Eller vet du något annat?
Berätta gärna om du känner till något som är mer välkänt och etablerat.

Jag håller med dig... Men ska vi hålla oss till tråden blir det knepigt då TS tycks tro att företag främst pysslar med välgörenhet framför egen vinst...
2017-08-27, 08:32
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Att stödja asylinvandring tror jag de flesta låter bli, men vad är det för fel i att erbjuda jobb åt de som fått asyl i Sverige? Vidare förstår jag inte felet i att hjälpa krisdrabbade på hemmaplan?

Är Ts måhända en sån där som inte gör rätt för sig själv? En sån där som vant sig vid att stekta sparvar flyger rakt in i munnen utan att lyfta ett finger? En lat jävel som anser att samhälle och företag ska hjälpa honom framför allt annat....
Eftersom det är svårt för svenska ungdomar att få jobb.
Har väl inte påstått att det är fel att hjälpa Sverige ?
Inga personangrepp, håll dig till ämnet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in