• 1
  • 2
2017-08-27, 08:34
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag håller med dig... Men ska vi hålla oss till tråden blir det knepigt då TS tycks tro att företag främst pysslar med välgörenhet framför egen vinst...
Nej det tror jag definitivt inte, men jag vill veta vilka som ägnar sig åt det.
2017-08-27, 08:44
Medlem
lossnuss avatar
Biståndsknappen på pantmaskinerna är ett exempel på hur tex ICA skickar pengar till Afrika i stället för att hjälpa tex hemlösa här i landet.
Fastighetsägaren Akelius utnyttjar bostadsbristen genom att dra in pengar från svenskar och skickar sedan pengar ut ur landet, i stället för att hjälpa på hemmaplan genom att tex ge hemlösa bostad.
http://www.di.se/nyheter/roger-akeli...-utan-granser/
2017-08-27, 11:16
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag håller med dig... Men ska vi hålla oss till tråden blir det knepigt då TS tycks tro att företag främst pysslar med välgörenhet framför egen vinst...
Jag vet, en annan knepighet är att lista företag att tycka illa om för att de gagnar och göder immigranter. Det är ju fan helt omöjligt. Det skulle ju bara bevisa ens egen bristande verklighets uppfattning. Vem har liksom lust att bojkotta kommunala färdmedel en tidig, kall vinter morgon bara för att busschaffisen är neger?? Berätta gärna hur man är funtad då liksom.
2017-08-27, 11:56
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jag vet, en annan knepighet är att lista företag att tycka illa om för att de gagnar och göder immigranter. Det är ju fan helt omöjligt. Det skulle ju bara bevisa ens egen bristande verklighets uppfattning. Vem har liksom lust att bojkotta kommunala färdmedel en tidig, kall vinter morgon bara för att busschaffisen är neger?? Berätta gärna hur man är funtad då liksom.
Du gör som du vill, man behöver inte bojkotta någonting om man inte vill.
Tråden är till för att upplysa om företag som på ett eller annat sätt gynnar utländska människor i stället för svenskar. Sedan är det upp till var och en att ta ställning.
2017-08-27, 12:33
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Du gör som du vill, man behöver inte bojkotta någonting om man inte vill.
Tråden är till för att upplysa om företag som på ett eller annat sätt gynnar utländska människor i stället för svenskar. Sedan är det upp till var och en att ta ställning.
Då listar jag gärna alla hotell i storstäderna som inte har en enda svensk städare anställd.
2017-08-27, 12:57
Medlem
ChristianXs avatar
Här diskuterar vi namngivna företag.

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto