Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 12:12
  #1
Medlem
adressandrings avatar
Jag letar efter ordentliga personlighetstester (tillverkade av psykologer - ej amatörquiz) på nätet som tar 60 minuter att göra och som kostar pengar.

Vad kan ni rekommendera?
Citera
2017-08-26, 12:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Jag letar efter ordentliga personlighetstester (tillverkade av psykologer - ej amatörquiz) på nätet som tar 60 minuter att göra och som kostar pengar.

Vad kan ni rekommendera?
Ursäkta, men jag kan inte rekommendera det. Jag har haft psykisk ohälsa i många år nu och har genomgått ett stort antal tester under överinseende av psykolog och utvärderade av psykiater. Hade de enbart förlitat sig på ett av dessa professionella tester hade jag fått diagnosen Asperger (det hette fortfarande så då). Men vid sammanvägning av en erfaren psykiater så uteslöts det. Det är ytterst komplicerat att ställa rätt diagnos därför att många symtom överlappar varandra (det handlar vanligtvis om symtomdiagnoser när det inte är fråga om neuropsykologiska funktionshinder).
Citera
2017-08-26, 12:27
  #3
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Ursäkta, men jag kan inte rekommendera det. Jag har haft psykisk ohälsa i många år nu och har genomgått ett stort antal tester under överinseende av psykolog och utvärderade av psykiater. Hade de enbart förlitat sig på ett av dessa professionella tester hade jag fått diagnosen Asperger (det hette fortfarande så då). Men vid sammanvägning av en erfaren psykiater så uteslöts det. Det är ytterst komplicerat att ställa rätt diagnos därför att många symtom överlappar varandra (det handlar vanligtvis om symtomdiagnoser när det inte är fråga om neuropsykologiska funktionshinder).

Ditt svar stämmer säkert på människor som har en psykisk sjukdom.

Men jag är hyfsat frisk i huvudet.
Citera
2017-08-26, 13:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Ditt svar stämmer säkert på människor som har en psykisk sjukdom.
...
Rättelse: Ohälsa, inte enbart sjukdom. Begreppet är vidare än så. Apropå att det skulle stämma, ja, vad ska testerna annars vara till för hade du tänkt? Seriösa tester är ute efter att fånga upp sådant. Vill man bara på skoj kolla lite hur man är lagd eller funtad duger det gott med veckotidningarnas och internets tester/quiz.
Citera
2017-08-26, 13:18
  #5
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Rättelse: Ohälsa, inte enbart sjukdom. Begreppet är vidare än så. Apropå att det skulle stämma, ja, vad ska testerna annars vara till för hade du tänkt? Seriösa tester är ute efter att fånga upp sådant. Vill man bara på skoj kolla lite hur man är lagd eller funtad duger det gott med veckotidningarnas och internets tester/quiz.

Inte alls - vi är tänker helt olika på den punkten.

Du scorar säkert jättehögt på "Neuroticism" på personlighetstest. Hela livet verkar vara kopplat till sjukdomar och depression. Jag å andra sidan fick nyss veta att jag ligger på botten 1% i världen på "Neuroticism" efter att ha gjort ett 600-frågorstest.
Citera
2017-08-26, 13:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
... Vill man bara på skoj kolla lite hur man är lagd eller funtad ...
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
... Jag å andra sidan fick nyss veta att jag ligger på botten 1% i världen på "Neuroticism" efter att ha gjort ett 600-frågorstest.
Som jag skrev. Underhållning.
Citera
2017-08-26, 20:19
  #7
Medlem
Kebabfysikers avatar
Gå till en psykolog istället och gör test där. Det är säkrare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback