2019-10-24, 19:31
Medlem
-poke-s avatar
Är det någon som vet om det är någon rabattkod som gäller nu under slutet på oktober?
Citera
2019-11-06, 17:00
Medlem
Majakarlsson021s avatar
Vet inte om jag postar i rätt tråd men hur som haver. Har beställt en grej på Wish som skulle komma idag men som inte har kommit så jag gick in i deras jäkla "kundsupport" chatt och där råkade jag avbeställa varan och återbetalning skulle ske inom några dagar. Problemet är att jag vill ha varan allt var en olyckshändelse men jävla Wish svarar inte på mina frågor och dem är omöjliga att nå. Har skickat ett mail där dem bara ber mig att gå in i appen för där ska tydligen "all information stå". Så hur fan ska jag göra nu?
Citera
2019-11-06, 17:11
Medlem
miikoss avatar

Inlägg infogat
/Moderator
Citera
2020-02-07, 12:39
Medlem
Beställde några billiga arbandsur mest på kul, på orderbekräftelsen är dock klockorna på de små bilderna bredvid varorna i annan färg, även om det står rätt färg jag beställde i text. Brukar det vara sådär att produktbilderna i orderbekräftelsen på mailen kan vara i annan färg även om jag förmodligen får rätt färg? Förstår såklart att det kan bli fel när man beställer på Wish, men funderade bara på om det är "standard" för dom och inget "fel" att själva bilderna blir random sålänge jag tryckt på rätt färg och det står rätt färg i text på produkterna i orderbekräftelsen?
Citera
2020-02-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Beställde några billiga arbandsur mest på kul, på orderbekräftelsen är dock klockorna på de små bilderna bredvid varorna i annan färg, även om det står rätt färg jag beställde i text. Brukar det vara sådär att produktbilderna i orderbekräftelsen på mailen kan vara i annan färg även om jag förmodligen får rätt färg? Förstår såklart att det kan bli fel när man beställer på Wish, men funderade bara på om det är "standard" för dom och inget "fel" att själva bilderna blir random sålänge jag tryckt på rätt färg och det står rätt färg i text på produkterna i orderbekräftelsen?

Jag har vid ett flertal beställningar upplevt samma dilemma som du gör, det vill säga att bilden visar en annan färg eller ett annat utförande än det jag valde och vad som står i textform. Det har alltid stämt överens mot vad jag beställde när varan väl kommer. Oftast erbjuder de ju flertalet färger och varianter av samma produkt, och då har de troligen en förvald bild för samtliga köpares orderbekräftelser.
Citera
2020-04-12, 13:14
Medlem
Beställning på Wish helt borta.

Nyfiken på om andra fått liknande problem, jag beställde en en grej på Wish, betalade det (Draget från mitt konto) men finns ingenting på orderhistoriken eller nånting öht, har skrivit till Wish om det och hoppas på återbetalning, kan en order bara försvinna från historiken ?
Citera
2020-04-12, 16:41
Medlem
miikoss avatar

Ämnen sammanfogade
Rubriken ändrad
/Moderator
Citera
2020-04-21, 00:41
Medlem
Zeta9s avatar
Långa leveranstider för order hos Wish nu. Jag kan vänta lite extra och har förståelse för problemen som uppstått, men man vill veta när man senast ska begära återbetalning om man inte vill riskera gå miste om det man betalat när varan inte kommer fram. Har beställt en vara den 20 januari och Wish har flyttat fram leveransdatum flera gånger med 14 dagar i taget. Nu står det 1 april som leveransdag. Men varan har inte ens skickats. Visserligen har jag fått meddelande att den skickats tidigare, men kollar man i historiken står det "Wishpost order generated", inget mer efter detta. Det har alltså bara skapats en trackingkod.

Har nu begärt refund, men bara fått det för en fjärdedel av priset. Detta är tydligen något nytt de börjat med. Får beskedet "Om din vara inte har anlänt senast 1 maj 2020 nå ut till oss igen innan 1 maj 2020 för att en fullständig återbetalning."

Man brukar ju förlora rätten till återbetalning en månad efter beräknad leveranstid om man inte fått varan och inte hunnit anmäla detta. Så när ska jag nu höra av mig igen? Kontaktar jag Wish innan 1 maj är det för tidigt, efteråt är det för sent.

Wish får skärpa sig och lämna tydliga besked. Det är svårt att fråga Wish kundtjänst direkt om deras automatgenererade meddelanden är obegripliga eller inte relevanta.

Har hittills alltid fått återbetalning när något gått fel, men det tar så lång tid att bevaka allt. Detta efter att man redan lagt ner mycket tid på att hitta det man vill köpa till ett rimligt pris.
Senast redigerad av Zeta9 2020-04-21 kl. 00:45.
Citera
2020-04-26, 19:25
Medlem
Hivmannnens avatar
Nej wish kan man hoppa över, sopor som är billiga just för det är sopor.
Citera
2020-04-28, 06:07
Medlem
Fick en order "inställd" och pengarna sattes tillbaka på Wishkontot" (170sek)
Ett halvår senare så fick jag ett meddelande om att någon försöker ändra min mailadress på wishkontot.
Ser att någon i Brasilien beställt ett par skor för mitt innestående kapital. Kontaktar dom och ber dom stoppa skorna då dessa ännu inte skickats.
De stoppar inte skorna. Jag anmäler bedrägeriet och de lovar att sätta tillbaka pengarna och spärrar mitt konto.
jag får inga pengar tillbaka och kontaktar dem igen men får bara standardsvar.
Jag anmäler bedrägeriet igen och de säger att jag skall få pengarna tillbaka.
Inget händer igen.
Jag klagar man får samma standardsvar igen.
Ny vända med att anmäla bedrägeriet med samma resultat som tidigare.

Tröttnade på denna sida. Kommer aldrig mer handla via denna sida igen.
Citera
2020-07-23, 10:02
Medlem
Harry_s avatar
om man köper flera stycken av samma sort så får man ändå betala frakt för varje
många prylar är billigare på ebay o ali fast man lägger på tull/moms

sen fejkar dom sina omdömen

vem f*n skriver
"Ser jätte bra ut, snabb leverans
men jag har inte testat"

hur i helv*te kan du lämna omdöme om du inte har testat den
tänk om den är trasig eller fake
Citera
2020-11-23, 16:48
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Finns ingen anledning att handla på wish.
Det är klart bättre att köpa samma produkter direkt från kinesen på Ebay eller aliexpress.
Nej för outlander påslakan finns ingen annanstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in