2017-08-26, 10:57
Medlem
Stockholmare..s avatar
Halloj

Är rätt ny på Flashback, så den här tråden kanske hamnade i helt fel kategori.

Jag tänkte bara kolla om det är många utav er som har handlat på Wish och vad er åsikt är om sidan?

För jag har lite små funderingar som jag inte får svar på genom deras sida. Om man beställer flera olika saker, får man betala frakt för var och en av alla saker? För som jag har förstått det så får man inte allting samtidigt utan det skickas från olika butiker och kan komma vid olika tillfällen? Har jag rätt?

Om man ska betala med faktura, får man i så fall för samtliga varor eller en faktura för var och en? Just i och med att det förmodligen är olika leveranstider, bör det vara olika sista betalningsdatum?

Man kan ju hitta samma vara för olika priser på sidan, är det för att det är fler olika butiker som säljer och kan ge olika priser beroende på hur lång leverans det är?

Vad tycker ni i övrigt om den här sidan? Om det är något man ska tänka på?
Citera
2017-08-26, 11:09
Medlem
VincentLels avatar
Man får vad man betalar för, testat några mobilladdare som fortfarande funkar. Vet dock inte hur säkra de är men de duger.

Frakten betalas på varje produkt, även om man köper 10 från samma ställe. Så om man ska köpa in större mängder är nog Aliexpress mer värt.
Citera
2017-08-26, 11:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Ibland kommer varorna. Ibland inte.
Citera
2017-08-26, 11:25
Medlem
Jag har flera gånger handlat därifrån; mest kläder men också en och annan "pryl". Det är ibland bra kvalitet på grejerna, ibland inte. Men jag tycker nog ändå att det negativa med Wish är väntetiden, ibland upp till en månad - så länge att man till slut inte tror man får nåt...
Citera
2017-08-26, 11:26
Medlem
Wandras avatar
Allt är så asigt billigt så den minimala frakt/portot gör ingen skillnad tycker jag.

Har varit kund i många år och har alltid fått mina varor. Inte bästa kvalitet men för priset helt ok.

Tänk på att kläderna är assmå i storlekarna. Jag som har svensk 38 får beställa XXXL.

Tänk också på att det är långa leveranstider.
Citera
2017-08-26, 11:42
Medlem
Noose..s avatar
Jag har handlat en hel del på Wish. Ofta helt ok kvalite men leveranstiderna kan vara extremt långa.
Jag fick ett paket i går och det beställde jag för ca 7 veckor sen. Jag skulle nog inte beställa dyrare produkter därifrån.
Citera
2017-08-26, 13:09
Medlem
fimbuls avatar
Finns ingen anledning att handla på wish.
Det är klart bättre att köpa samma produkter direkt från kinesen på Ebay eller aliexpress.
Citera
2017-08-26, 20:07
Medlem
Kebabfysikers avatar
Vad var det du köpte?
Citera
2017-08-26, 22:28
Medlem
pollenpers avatar
Jag fick reklam fem gånger om dagen så länge jag hade appen. Sen var jag tvungen att avsluta prenumerationen flera gånger.
Citera
2017-08-26, 22:36
Medlem
Skruppes avatar
Handlar ibland från wish. Allt jag beställt har kommit fram. Mest nöjd med hårborstar av trä och kalsonger i silke. Besviken på halsband och smycken som jag köpt till min dotter. Går sönder för minsta lilla.
Citera
2017-08-27, 12:07
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Finns ingen anledning att handla på wish.
Det är klart bättre att köpa samma produkter direkt från kinesen på Ebay eller aliexpress.
Detta. Dessutom om man inte får grejerna eller om grejen inte fungerar så skriver man bara snällt till dem och de skickar en ny pronto tillsammans med ett "please don't leave negative feedback!".
Citera
2017-08-27, 19:58
Moderator
VitKallas avatar
Hobby --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem