Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-27, 20:10
  #49
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Dödshot och hot om våldtäkt och allt vad det nu var är förstås helt oacceptabelt.
Tycker ändå att Hanif Balis twitter var korkat. Löjliga ursäkter från honom om att drt feltolkats.
Han borde ha vett att uttrycka sig bättre om han vill framföra att de strejkande har utvisningsbeslut och att lagen skall följas.
Bara löjligt att skriva att de kan strejka ihjäl sig.
Ointelligent av en riksdagsman.
Jag kan inte påstå att jag brukar slås av någon intellektuell briljans vad gäller Hanif Bali, men i detta fall är kritiken mot honom trams. Uttrycket "att [göra något] ihjäl sig" är allmänt vedertaget och omöjligt att misstolka. Man kan ha åsikter om ordvalet och den underliggande ståndpunkten, men den sortens vantolkning som hans kritiker ägnat sig åt saknar substans. Tyvärr är det en sedan länge använd härskarteknik för debattsabotage att kritisera språk, och därmed i förlängningen ägna sig åt Argumentum Ad Hominem (personangrepp), i syfte att "vinna" politiskt kapital genom smutskastning istället för argument.
Citera
2017-09-08, 20:09
  #50
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Jag håller med dig till om nästan allt, men tycker du inte att Hanif är väldigt långt ifrån Reinfeldt och AKB?

Nej, eftersom han inte blivit bannad för sina uttalanden så lutar det åt att M aktivt givit honom rollen. Inklusive talibanskägget. För att locka väljare.
De har kanske vaknat nu, M-öppna era hjärtan, fler borde flyga över Sverige som jag gör, ööhhh.
M är körda hos väljare som inte är autister.
Majoriteten väljare drabbas dagligen av politiska beslut och oron inför dessa.
I Sverige finns bara en grupp som kan känna trygghet och det är bidragstagarna. De som de facto lever sina liv utan att på något sätt bidra till BNP.
Sänk barnbidraget och villkora försörjningsstödet med motprestation så kan vi få tillbaka vad jag kallar "den svenska modellen" att alla som vill ingå i samhället jobbar för att få välfärden att fungera.
Citera
2017-09-08, 21:59
  #51
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nej, eftersom han inte blivit bannad för sina uttalanden så lutar det åt att M aktivt givit honom rollen. Inklusive talibanskägget. För att locka väljare.
De har kanske vaknat nu, M-öppna era hjärtan, fler borde flyga över Sverige som jag gör, ööhhh.
M är körda hos väljare som inte är autister.
Majoriteten väljare drabbas dagligen av politiska beslut och oron inför dessa.
I Sverige finns bara en grupp som kan känna trygghet och det är bidragstagarna. De som de facto lever sina liv utan att på något sätt bidra till BNP.
Sänk barnbidraget och villkora försörjningsstödet med motprestation så kan vi få tillbaka vad jag kallar "den svenska modellen" att alla som vill ingå i samhället jobbar för att få välfärden att fungera.

Intressant tanke, den har något.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback