Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 22:17
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Dinamarca polisanmälde att Janouch hånade henne för att hon satt och raggade på afghanska illegaler.
En tramsig anmälan, då ribban för förtal av en offentlig person som är folkvald brukar vara ganska hög.
Det är ju, så att säga, poängen med satiriker.

Tänk om satir fortfarande varit tillåtet, många kommer väl ihåg Sulan och liknande, det var roligt.

edit: Jag vill minnas att Aktuell Rapport till och med gjorde knull-bilder mellan Sulan och Birgitta Dahl.
__________________
Senast redigerad av Barskeback 2017-08-26 kl. 22:22.
Citera
2017-08-26, 23:43
  #38
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Du menar som att ha minst 8 poliser nästan dygnet runt på medborgarplatsen för att skydda demonstranterna från något hot som inte finns?
Du menar alltså att hot mot en demokratiskt vald politiker inte skatas på allvar? Förstår du begreppet demokrati överhuvudtaget? Förstår du vad terroristernas vanligaste metod är? Jo att attackera politiker som inte tycker som dom. Tänk efter en gång till så kanske du inser allvaret i detta.
Är det nu han själv som skriver detta, som någon foliehatt härinne tror, fine, då utreder polisen detta också.


de senaste årens attentat tyder på något helt annat
Citera
2017-08-27, 00:19
  #39
Medlem
sajebiss avatar
Hali, det måste kännas hårt att inte kunna utrycka sig som man vill utan att bli hotad och inte ens babbebakgrund duger nuförtiden. Skulle vara väldigt roligt att höra vem som du tycker bär skulden?
Citera
2017-08-27, 02:16
  #40
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Han flydde för han var för svag där hemma?
Han vill ha makt och inflytande. Kanske blev motståndet i Sverige för tungt, kanske är han rasist, eller vad klagar han för nu igen.
Sverige har fungerat mycket bra under en lång tid, sen bra, men vid förra valet kom Hanifs parti på att vi skulle öppna gränser och budget för hela världens immigranter.
Har M en världskarta och kan se hur litet Sverige är?
Klart de har, men de vill skapa kaos.
Så tyvärr Hanif. Du har förstört vår väl fungerande välfärd, lagt våra skattepengar på kriminella utsugare och låtit svenska medborgare lida brist på:
1. Mat, och tid för att matas för sjuka, äldre och barn.
2. Hjälp för födande kvinnor. Har du fött barn utan enkel smärtlindring som lustgas? Ensam, känslan av att slitas i stycken och livrädd?
3. Basal sjukvård rustas ner. Finns inga pengar. Var är pengarna Hanif?
4. Vägarna är så dåliga så bilarna gå sönder och olyckor sker.

Och varför kan man inte känna sig trygg ute längre? Eller ens inne, om kommunen köpt en br så man får skrikiga flyktingar bredvid?
Utlänningar kommer hit, löper amok, väsnas visar ingen respekt för oss som ska upp och arbeta för att betala deras uppehälle
Var så god Hanif. De tipsen bjuder jag på. Alla normala svenskar känner till dem och fler.
Så kom inte dragande med att M värnar om Sverige.

Jag håller med dig till om nästan allt, men tycker du inte att Hanif är väldigt långt ifrån Reinfeldt och AKB?
Citera
2017-08-27, 10:44
  #41
Medlem
Mooons avatar
Från Amir Nabizadeh FB.

https://www.facebook.com/virgulese?fref=ts

Som ni vet så skriver jag ofta på mitt Facebook-konto, men jag skriver mest på Twitter. Där diskuterar jag ofta med folk, och ibland med politiker. Jag är mycket politisk, så det är helt normalt att jag har politiska diskussioner med politiker. För två dagar sedan så började jag en diskussion med Hanif Bali om hans uttalande om sittstrejken på Medborgarplatsen. Jag tycker inte att hans svar var bra som en svensk politiker här i Sverige. Politiker i deras svar borde tänka medmänskligt. Han gjorde inte det, han svarade som en diktator, även om han är en politiker i ett demokratiskt samhälle. Det är första gången jag har sett det här i Sverige. Jag var arg på honom och jag är arg på honom. Han borde be om ursäkt till de som har suttit med oss mer än 20 dagar i regn, på gatan, hungriga och kämpandes. Det som idag hände på hans Instagram, är samhällets problem. Som ni vet, en stor del av ensamkommande barn från 2015, kommer från Iran och de som idag kommenterade på hans Instagram har skrivit på persiska, precis som i Iran. Det är jättevanligt i Iran att uttrycka sig så som de har gjort på hans Instagram. Det var därför jag skrev såhär på Twitter: "Folk är arg på honom och de skriver på hans Instagram det helt normalt". De vet inte att det är olagligt att skriva såna saker. Det som hände idag är inte första gången på Instagram, ni får googla om såna händelser. Jag vet att det inte är okej och jag tycker inte heller om det. Jag tror att idag i Sveriges samhälle så behöver vi lära barn och ungdomar som kommit hit att det är inte okej att de skriver så. Jag står inte bakom kommentarerna på Hanifs Instagram. Men jag har fortfarande diskussion med honom. Han som politiker i Sverige behöver be om ursäkt till de som har suttit mer än 20 dagar på gatan. Här är Sverige och vi alla måste tänka mänskligt. Jag ger inte upp den här diskussionen och om det behövs så kommer jag prata med tidningar också.
https://virgulese.wordpress.com/2017/08/26/hanif-bali/ 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Mordhoten mot Hanif Bali ligger väl sannolikt någon ur ful-asylshopping-mannen Amir Nabizadehs (@nabizadehse på Twitter) svans bakom, någon i svansen av Ung i Sverige-rörelsen (parodi-nätverket #UngiSverige) eller ekonomiska #låtdeungastanna-cirkusgruppen...

Som en Abed‏ (@tired0ne) skrev efter Hanif Balis inlägg på Twitter:

Amir Nabizadeh från Afghanistan, för den som inte vet = en i pk-Sverige uppburen falsk flykting, en pekuniär migrant av absolut värsta sorten.
Citera
2017-08-27, 11:03
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Hoten kommer från afghanerna som ockuperar medborgarplatsen. De är uppväxta i Iran kan persiska.

Om illegaler kan rikta grova hot utan att polisen ingriper är vi ett samhälle i sammanbrott.
Lär dig hantera vapen.
Ja men frågan är om polisen kommer att ingripa . Vi vet vad polisen i dagens Sverige sysslar med.De styrs av djupa staten och gör allt för att inte göra något mot flyktingar.
Citera
2017-08-27, 11:32
  #43
Medlem
Picamagpies avatar
Amir, talesman för iranierna säger att det är vanligt i Iran att säga att man skall knulla nåns anhörig. Trevligt med nya exotiska kulturyttringar i Sverige...
Citera
2017-08-27, 12:15
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
de senaste årens attentat tyder på något helt annat
Man kan attackera politiker på många sätt, behöver inte vara en direkt attack mot politikerna, man kan använda medborgarna som vapen
Citera
2017-08-27, 14:13
  #45
Medlem
tokidokis avatar
Om det inte bara är en annan avundsjuk blading så är det väl någon shariasuktande sunni som tycker att Bali står ivägen för hans vision.
Tycker inte att polisen skall ödsla resurser på att jaga en tangentbordskrigare. Politiker i allmänhet, och kolonialistiska sådana i synnerhet, får lära sig att konfrontera verkligheten precis som vi andra.
Annars är de inte av rätta virket och får lämna över till dem som är beredda att vara verkliga ledare för folket.
Citera
2017-08-27, 14:20
  #46
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Ja men frågan är om polisen kommer att ingripa . Vi vet vad polisen i dagens Sverige sysslar med.De styrs av djupa staten och gör allt för att inte göra något mot flyktingar.
Det är uppenbart att det är högre upp i polisledningen som beslutet tagits att göra ..ingenting kring ockupationen av medis. Säkerligen frustration hos södermalmspolisen över detta beslut.

Men södermalmspolisen läxar iallafall upp den vänsterextrema biskopen beträffande omhändertagandet av 5 illegala familjer på ett vandrarhem i Skåne.
Citat:
Det är viktigare att Svenska kyrkan respekterar att svensk lag åtföljs och efterlevs.
https://twitter.com/YB_Sodermalm/sta...06125178306560
__________________
Senast redigerad av envackerblomma 2017-08-27 kl. 14:23.
Citera
2017-08-27, 14:31
  #47
Medlem
Feministernas avatar
Ja, nu när den så helsjuka IS-terroristerna förlorat sitt fäste i Syrien .. så tänker jag att de skäggiga sympatisörer i Sverige är ledsna. Stackarna är väl så röda av skam att deras skägg "kokar".

Då är det lätt att det spiller över lite på Hanif, eftersom han inte varit så snäll mot dom.
Citera
2017-08-27, 14:50
  #48
Medlem
sqrt25s avatar
Dödshot och hot om våldtäkt och allt vad det nu var är förstås helt oacceptabelt.
Tycker ändå att Hanif Balis twitter var korkat. Löjliga ursäkter från honom om att drt feltolkats.
Han borde ha vett att uttrycka sig bättre om han vill framföra att de strejkande har utvisningsbeslut och att lagen skall följas.
Bara löjligt att skriva att de kan strejka ihjäl sig.
Ointelligent av en riksdagsman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback