Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 19:52
  #13
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
absolut inte, ett barn är ett barn !! barn är helt oskyldiga

Fast en neger är en neger och en svensk är en svensk, som Ulf Adelsohn sa.

Hade jag hamnat in en sådan situation så hade jag naturligtvis dumpat kvinnan i fråga och hatat henne för eviga tider. Vad annars kan man göra?
__________________
Senast redigerad av RZLA 2017-08-25 kl. 19:55.
Citera
2017-08-25, 19:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Fast en neger är en neger, som Ulf Adelsohn sa.

Hade jag hamnat in en sådan situation så hade jag naturligtvis dumpat kvinnan i fråga och hatat henne för eviga tider. Vad annars kan man göra?


jo men kan ändå vara kul o uppfostra en negerpojk, dom brukar ju bli bra på basket och löpning,
dessutom är det ju sveriges nya adel, med alla förmåner och privilegier som kommer med det
Citera
2017-08-25, 19:57
  #15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Ingen annan än Lars Norén.
Så var det ja, stort tack för att ditt minne är bättre än mitt. Det var med kända svenska dramatenskådisar vill jag minnas

Dock verkar värdegrundshomofilerna ha raderat allt om detta på Wikipedia.
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-08-25 kl. 19:59.
Citera
2017-08-25, 19:57
  #16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Barnet kan fortfarande vara äkta. Det finns exempel på två vita som fått färgat barn om det funnits färgade bakåt i släkten tidigare.

Googla.

Nej det poppar inte upp så där bara. Reinfeldt kommer liksom inte råka ut för om han får barn ihop med en vit kvinna att hans negergener gör så att ungen blir mulatt.

Utifrån hur man skulle reagera är det väl ganska givet. Ett mindre bekymmer att oroa sig för.
Citera
2017-08-25, 20:05
  #17
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorrynClerke
Nu kommer det inte att ske.

Men rent hypotetiskt så hade jag vinkat och sedan vänt i dörren och åkt hem. Förhållandet med kvinnan är över.
Märkligt hur du inleder och sedan skriver ..."rent hypotetiskt" trådstarten är ju hypotetiskt ställd. Och varför kände du behovet att skriva "nu kommer det inte att ske"? Överflödigt liksom.
Citera
2017-08-25, 20:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så var det ja, stort tack för att ditt minne är bättre än mitt. Det var med kända svenska dramatenskådisar vill jag minnas

Dock verkar värdegrundshomofilerna ha raderat allt om detta på Wikipedia.
Kanske är filmen av Stig Larsson du menade? "Nigger" från 1990.

Den har en sida på Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nigger_(film)

Du får kopiera url:en, av någon konstig anledning fungerar det inte att bara klicka på den.
Citera
2017-08-25, 20:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Märkligt hur du inleder och sedan skriver ..."rent hypotetiskt" trådstarten är ju hypotetiskt ställd. Och varför kände du behovet att skriva "nu kommer det inte att ske"? Överflödigt liksom.

Menade mer på att det är så pass osannolikt att det inte ens är värt att reflektera över ens hypotetiskt. Dina andetag är överflödiga, fitta.
Citera
2017-08-25, 20:15
  #20
Medlem
Jag hade erfarit en stor glädje och känt mig enormt lättad över att barnet inte behöver bära sin del av den kollektiva skuld som varje vit människa är född till.
Mitt barn är inte nazistisk folkmördare eller imperialist skulle jag utbrista och omfamna min kära partner, som egentligen inte alls är "min kära" partner, eftersom "min" uttrycker äganderätt.
Sen skulle jag ta mig an uppgiften att uppfostra barnet könsneutralt.
Citera
2017-08-25, 20:17
  #21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Kanske är filmen av Stig Larsson du menade? "Nigger" från 1990.

Den har en sida på Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nigger_(film)

Du får kopiera url:en, av någon konstig anledning fungerar det inte att bara klicka på den.
Aha, nu blir det ännu klarare, visst var det den, jag minns att Persbrandt var med. Så då var det inte Norén trots allt, utan den betydligt bättre författaren Stig Larsson. (icke att förväxla med den litterärt underlägsna vänsterextremisten Stieg Larsson)
Citera
2017-08-25, 20:20
  #22
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Hahaha nej.

det är bara något en extremt sårad man kan inbilla sig för att förtränga det hela,


jag skulle blivit fruktansvärt arg, om det fanns barn sedan tidigare med i bilden så skulle jag stannat, och sett det som fritt fram att befrukta vilka kvinnor jag kännde för,

jag skulle tagit på mig faderskapet för att undvika en eventuellt krångelneger i vardagen
neger hannen skulle jag mördat, och även skaffat ett par tre extra fruar som ochså skulle bo under samma tak,

rasförrederska kvinnan skulle jag satt i skamvrån ett par år och negerbarnet skulle jag uppfostrat som mitt eget

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Men eller hur! I så fall var det inte två vita föräldrar. Idiot.

Jaha skadad85 och Sugminhalal, två obildade och inskränkta dumskallar på samma gång.
Genetik är krångliga saker, tror inte ni två skulle förstå komplexiteten fullt ut.
Det finns dock alla möjliga olika sorters utfall som gör att avkomman kan få radikalt annat utseende än föräldrarna.

Citat:
A British Nigerian couple--Ben and Angela Ihegboro--is not aware of any fair-skinned ancestors on either side of their families. Yet they gave birth to a blue-eyed, blond-haired, and fair-skinned baby girl. As the mother herself exclaimed, "What on earth happened here?"
http://www.icr.org/article/blond-bab...rents-genetic/


Citat:
Skin color is an example of polygenic inheritance, which means that multiple genes collectively influence phenotypic expression of the trait. There are actually several different genes that regulate a variety of processes of melanin production. Therefore, there is no one gene that determines skin color (we know there are at least eight loci involved), much less whether someone is "black or white."
https://www.quora.com/How-is-skin-co...-a-white-child

Citat:
Sandra Laing was born black, but to white parents. It would have been strange anywhere - but in apartheid South Africa it was disastrous. Rory Carroll reports from Johannesburg
https://www.theguardian.com/theguard.../features11.g2

Trådstarten behöver kompletteras med att faderskapstest görs, som visar sig vara negativt.
Sen kan det ju vara intressant att diskutera - om du nu vore fadern, men ungen ser ut att komma från Biafra - hur agerar du?
Citera
2017-08-25, 20:21
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det poppar inte upp så där bara. Reinfeldt kommer liksom inte råka ut för om han får barn ihop med en vit kvinna att hans negergener gör så att ungen blir mulatt.

Utifrån hur man skulle reagera är det väl ganska givet. Ett mindre bekymmer att oroa sig för.
Rent teoretiskt skulle det kunna poppa upp bara sådär. Reinfeldts skulle kunna föra över en gen som gjorde hans barn svart.
Citera
2017-08-25, 20:38
  #24
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorrynClerke
Menade mer på att det är så pass osannolikt att det inte ens är värt att reflektera över ens hypotetiskt. Dina andetag är överflödiga, fitta.
Men ändå så reflekterar du rent hypnotiskt om det
Självmål
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback