Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-25, 19:19
  #1
Medlem
Hur hade ni reagerat om du, man (uppenbarligen) älskar din tjej och upplever kärleken besvarad. Låt oss säga att ni befinner er på BB och den här gången är det dags. Ni har väntat så efter erat älskade barn men när barnet väl har lämnat sin trygga tillvaro i modern och tar sig ut i den stor världen, hur hade du reagert om barnet uppenbarligen är haft afrikan, half skandinav. Barnet är alltså inte ditt!

Hur skulle du reagerat på kort och lång sikt?
Citera
2017-08-25, 19:21
  #2
Medlem
0gKolhydraters avatar
2 flugor i en SMÄLL så att säga
Citera
2017-08-25, 19:22
  #3
Medlem
Nu kommer det inte att ske.

Men rent hypotetiskt så hade jag vinkat och sedan vänt i dörren och åkt hem. Förhållandet med kvinnan är över.
Citera
2017-08-25, 19:24
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag vill minnas att det finns en gammal teaterpjäs som avhandlar just detta, som även har gått på SVT för många år sedan. Tror att pjäsen hette "Neger".
Citera
2017-08-25, 19:29
  #5
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att det finns en gammal teaterpjäs som avhandlar just detta, som även har gått på SVT för många år sedan. Tror att pjäsen hette "Neger".

Kanske.

Däremot finns det en dramafilm som är baserad på verkligheten med samma tema där två vita får ett biologiskt svart barn. Kommer inte ihåg namnet.


Edit
Skin (2008)
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2017-08-25 kl. 19:32.
Citera
2017-08-25, 19:30
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Hur hade ni reagerat om du, man (uppenbarligen) älskar din tjej och upplever kärleken besvarad. Låt oss säga att ni befinner er på BB och den här gången är det dags. Ni har väntat så efter erat älskade barn men när barnet väl har lämnat sin trygga tillvaro i modern och tar sig ut i den stor världen, hur hade du reagert om barnet uppenbarligen är haft afrikan, half skandinav. Barnet är alltså inte ditt!

Hur skulle du reagerat på kort och lång sikt?

Barnet kan fortfarande vara äkta. Det finns exempel på två vita som fått färgat barn om det funnits färgade bakåt i släkten tidigare.

Googla.
Citera
2017-08-25, 19:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Barnet kan fortfarande vara äkta. Det finns exempel på två vita som fått färgat barn om det funnits färgade bakåt i släkten tidigare.

Googla.


Hahaha nej.

det är bara något en extremt sårad man kan inbilla sig för att förtränga det hela,


jag skulle blivit fruktansvärt arg, om det fanns barn sedan tidigare med i bilden så skulle jag stannat, och sett det som fritt fram att befrukta vilka kvinnor jag kännde för,

jag skulle tagit på mig faderskapet för att undvika en eventuellt krångelneger i vardagen
neger hannen skulle jag mördat, och även skaffat ett par tre extra fruar som ochså skulle bo under samma tak,

rasförrederska kvinnan skulle jag satt i skamvrån ett par år och negerbarnet skulle jag uppfostrat som mitt eget
__________________
Senast redigerad av skadad85 2017-08-25 kl. 19:35.
Citera
2017-08-25, 19:36
  #8
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att det finns en gammal teaterpjäs som avhandlar just detta, som även har gått på SVT för många år sedan. Tror att pjäsen hette "Neger".

Hehe...

Det fanns en sketch i filmen Yrrol som (kallades? för negerbarn)...

Kan inte hitta den på Youtube dock, och den enda som finns är spärrad... censuren är underbar...

https://www.youtube.com/watch?v=CuTe...dGABNHkA0nLnhi


----edit

Ah hittade den på en annan site...
http://ytwix.com/watch/cxZYJwtrYTc
Citera
2017-08-25, 19:39
  #9
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Barnet kan fortfarande vara äkta. Det finns exempel på två vita som fått färgat barn om det funnits färgade bakåt i släkten tidigare.

Googla.
Men eller hur! I så fall var det inte två vita föräldrar. Idiot.
Citera
2017-08-25, 19:42
  #10
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Hahaha nej.

det är bara något en extremt sårad man kan inbilla sig för att förtränga det hela,


jag skulle blivit fruktansvärt arg, om det fanns barn sedan tidigare med i bilden så skulle jag stannat, och sett det som fritt fram att befrukta vilka kvinnor jag kännde för,

jag skulle tagit på mig faderskapet för att undvika en eventuellt krångelneger i vardagen
neger hannen skulle jag mördat, och även skaffat ett par tre extra fruar som ochså skulle bo under samma tak,

rasförrederska kvinnan skulle jag satt i skamvrån ett par år och negerbarnet skulle jag uppfostrat som mitt eget

Negerbarnet? Barnet skulle sluta som Bobby i dina händer.
Citera
2017-08-25, 19:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Negerbarnet? Barnet skulle sluta som Bobby i dina händer.


absolut inte, ett barn är ett barn !! barn är helt oskyldiga
Citera
2017-08-25, 19:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att det finns en gammal teaterpjäs som avhandlar just detta, som även har gått på SVT för många år sedan. Tror att pjäsen hette "Neger".

Ingen annan än Lars Norén.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback