• 1
  • 2
2017-08-23, 19:18
Medlem
Polisen rapporterar:
2017-08-20 02:23, Misshandel, Eskilstuna

Misshandel genom grön laser

Polis kallas till Säbygatan i Torshälla med anledning av att två personer blivit belysta med grön laser. I samband med anmälningsupptagning blir även polispatrullen belyst och en av poliserna träffas under ögat. Man kunde på plats reda ut från vilken lägenhet som strålen kom. Efter besök i lägenheten kunde lasern tas i beslag ifrån den 13 årige gärnngsmannen. Enligt uppgift hade modern beställt lasern varför hon misstäns för medhjälp till brottet.

Organisation
Polisen Södermanland
LKC-Södermanland
Text: Roland Lindkvist LVB. Publicerad: 2017-08-20 05:52
Vet någon mer om händelsen?

Vad finns att säga om området?

Det verkar tämligen olämpligt av en mor att köpa grön laser åt en 13-åring. Kommer socialtjänst att ingripa?
Citera
2017-08-23, 19:26
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Det verkar tämligen olämpligt av en mor att köpa grön laser åt en 13-åring. Kommer socialtjänst att ingripa?

Föräldrarna tror väl inte att deras oskyldiga avkommor kan komma på något sådant dom är ju änglar
Citera
2017-08-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Föräldrarna tror väl inte att deras oskyldiga avkommor kan komma på något sådant dom är ju änglar
Ja, det är en möjlighet. En annan möjlighet är att de fullständigt struntar i barnen.

Ska jag se det från mammans perspektiv finns åtminstone ytterligare en tolkning. Lek med tanken att det är en ensamstående mor som jobbar med lågavlönat jobb, dålig ekonomi, kanske fler än 1 barn att försörja, ständig trött och ingen avlastning. Barnen tjatar och tjatar. En gång ger hon med sig, kanske inte riktigt har förståelsen för vad en grön laser är, men vill gå sin älskade son till mötes. Och så slutar det med brottsmisstanke. Säger inte att hon gjort rätt, men inte heller en omöjlighet.

Alla med barn, och de flesta utan, vet att man ibland blir trött på tjat, även om man är två föräldrar. Jag är öppen för att hon kan ha en svår sits och gjort ett dåligt och inte så medvetet val.
Citera
2017-08-23, 22:01
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ja, det är en möjlighet. En annan möjlighet är att de fullständigt struntar i barnen.

Ska jag se det från mammans perspektiv finns åtminstone ytterligare en tolkning. Lek med tanken att det är en ensamstående mor som jobbar med lågavlönat jobb, dålig ekonomi, kanske fler än 1 barn att försörja, ständig trött och ingen avlastning. Barnen tjatar och tjatar. En gång ger hon med sig, kanske inte riktigt har förståelsen för vad en grön laser är, men vill gå sin älskade son till mötes. Och så slutar det med brottsmisstanke. Säger inte att hon gjort rätt, men inte heller en omöjlighet.

Alla med barn, och de flesta utan, vet att man ibland blir trött på tjat, även om man är två föräldrar. Jag är öppen för att hon kan ha en svår sits och gjort ett dåligt och inte så medvetet val.

Det hade tagit henne 30 sek. att googla saken.

En ganska ringa insats jämfört med att köpa något som gör att hennes snorunge kan och uppenbarligen vill försöka göra folk blinda.

Vakna upp!
Citera
2017-08-23, 22:12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart ska kvinnan i fängelse och GM-ungen på uppfostringsanstalt.
Slutdaltat.
Citera
2017-08-24, 10:09
Medlem
Kobolds avatar
Det är precis lika illa som att köpa sitt barn en kniv som ungen knivhugger en polis med.
Citera
2017-08-24, 10:17
Medlem
Aramidhearts avatar
Men älskling, vad skall du med en sådan till?

Jo du förstår mor, jag tänkte se om jag kan modulera strålen till lämplig våglängd för att klyva väte och lösa energikrisen.

Men gud va kul! klart du får en grön laser älskling!!

Idiotföräldrar!
Citera
2017-08-24, 12:36
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart

Jo du förstår mor, jag tänkte se om jag kan modulera strålen till lämplig våglängd för att klyva väte och lösa energikrisen.

Idiotföräldrar!
Klart grabben ska ha en grön laser, alla andra i klassen har ju för fan det.
Citera
2017-08-24, 13:50
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart

Idiotföräldrar!

Ja säkert det här luktar ju trailertrash lång väg. "Ungen" är väl en sån där söndercurlad liten jävel man stött på ett antal ggr. Båda hör hemma i ett inlåst skrymsle.
Senast redigerad av retepm. 2017-08-24 kl. 13:52.
Citera
2017-08-24, 15:00
Medlem
Lasermopsens avatar
Laser tycker man nog är jättecoolt när man är 13 år. Mamman viste nog inte om att de är farliga o olagliga.
Citera
2017-08-24, 15:29
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Laser tycker man nog är jättecoolt när man är 13 år. Mamman viste nog inte om att de är farliga o olagliga.

Varför försöker du ursäkta ett idiotbeteende både från mammans och tonåringens sida?

Tycker du inte att speciellt mamman som vuxen individ har ett ansvar för sin avkomma och vad hon köper till honom?

Är du helt främmande inför tanken att en förälder faktiskt måste ta ansvar för sina barn? Och att den här tonåringen försökte göra människor blinda med flit?
Citera
2017-08-24, 15:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det hade tagit henne 30 sek. att googla saken.

En ganska ringa insats jämfört med att köpa något som gör att hennes snorunge kan och uppenbarligen vill försöka göra folk blinda.

Vakna upp!
Jag googlade på grön laser och fick upp sidor som säljer det -- det stod ingen åldersgräns och ingen varning kopplat till annonserna .. Så nej, jag tror inte alls det är så att man kan dra slutsatser om mamman p g a köpet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in