Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 12:01
  #181
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Som HighwayDelight visar på styrs känslor av hjärnan, blir du kontinuerligt påmind om dina högsta värden i din partner kommer du aldrig tröttna. Problemet många par har är att de är stressade över livet, anpassat sig efter sin partner - därmed tappat sig själva eller något. Parterapi kan ofta hjälpa folk inse detta, gå vidare och åtminstone lära sig leva med varandra av praktiska orsaker.

Det är därför man bygger en stark grund tillsammans!
Vissa par kämpar mot varandra med problemet, när de borde kämpa med varandra, MOT problemet.
Citera
2018-03-10, 12:17
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter

Det är för övrigt bevisat att en kvinna släpper en tidigare relation mycket snabbare än mannen. Varför är det så?

Svaret är delat.

1. Kvinnor kan inte överleva utan män, de måste ha en plan b vilket gör att de söker en partner att hoppa över till så de inte spenderar längre tid ensamma. Vilket är varför kvinnor som dumpar män alltid har en annan man redo.
2. Fenomenet war brides som stipulerar att kvinnor har genom evolutionen utvecklat en solipsism och en skyddsmekanism som skyddar dem ifrån egoinvesteringar. Män har i krig mördat männen och tagit kvinnorna och tagit dessa som sexslavar/fruar. Det har blivit en överlevnadsinstinkt att bonda med sin erövrare, lite som ett biologiskt Stockholmssyndrom.

Resultatet blir att de snabbt kan släppa en relation som pågått i många år med en handvändning, särskilt om det inte gynnar deras hypergami. Det finns även fenomenet "alpha widow" som jag inte tänker gå in på här.

Mer läsning:
https://therationalmale.com/2011/10/03/war-brides/
Citera
2018-03-10, 20:02
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Svaret är delat.

1. Kvinnor kan inte överleva utan män, de måste ha en plan b vilket gör att de söker en partner att hoppa över till så de inte spenderar längre tid ensamma. Vilket är varför kvinnor som dumpar män alltid har en annan man redo.
2. Fenomenet war brides som stipulerar att kvinnor har genom evolutionen utvecklat en solipsism och en skyddsmekanism som skyddar dem ifrån egoinvesteringar. Män har i krig mördat männen och tagit kvinnorna och tagit dessa som sexslavar/fruar. Det har blivit en överlevnadsinstinkt att bonda med sin erövrare, lite som ett biologiskt Stockholmssyndrom.

Resultatet blir att de snabbt kan släppa en relation som pågått i många år med en handvändning, särskilt om det inte gynnar deras hypergami. Det finns även fenomenet "alpha widow" som jag inte tänker gå in på här.

Mer läsning:
https://therationalmale.com/2011/10/03/war-brides/

Mycket intressant. Bekräftar verkligen vad jag hela tiden trott och fått känna på i när jag haft med kvinnor att göra.
Citera
2018-03-11, 08:33
  #184
Medlem
Börjar mer och mer förstå att denna kvinna inte är och har varit kvinnan i mitt liv.
Jag tror nödvändigtvis inte på evig kärlek eller på den där specielle själsfränden där ute.
Men jag tror på självrespekt, vill man vara med någon man inte tror kommer vara kvar den dag jag kanske får en hjärnblödning, depression eller något annat. Jag stannande för denne kvinna i flera år av hennes depression och gav aldrig upp, aldrig. För det finns inte på min karta att lämna någon som har det svårt, som är mor till mina barn, det finns inte.

Jag måste tro på att ett förhållande ska bestå, även i det tuffaste av tider, även om världen kollapsar, för vad är ett förhållande värt annars? Då kan jag lika gärna ha korta romantiska flirtar resten av livet.

Det låter dock som allt är hennes fel, men så är nog inte fallet. Men självrespekten hade jag aldrig, var mer förblindad över hennes skönhet och det faktum att vi har barn än vad jag själv förtjänar och vill ha. Det kanske inte blir bättre än såhär, det finns inga garantier, men måste tro på mig själv vad jag vill ha ut av ett förhållande. Och det är inte det här.
__________________
Senast redigerad av Dusamter 2018-03-11 kl. 08:36.
Citera
2018-03-12, 07:28
  #185
Medlem
Låter som om du har fantastiska möjligheter som väntar på dig.
Ta husbilen och åk! Skaffa dig egna minnen, egna upplevelser. Precis vad du kan behöva. Du har en egen identitet. Tror också att det kan vara så att du saknar er, familjen, mer än vad du saknar HENNE.
Fy attan, vad sådant suger. Men satsa på att skapa dig ett eget liv och en egen identitet, samtidigt som du som du säger inte heller behöver ge upp. Kämpa, om du vill det. Men glöm inte att leva mitt i alltihopa också.
Citera
2018-03-12, 07:40
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter
Börjar mer och mer förstå att denna kvinna inte är och har varit kvinnan i mitt liv.
Jag tror nödvändigtvis inte på evig kärlek eller på den där specielle själsfränden där ute.
Men jag tror på självrespekt, vill man vara med någon man inte tror kommer vara kvar den dag jag kanske får en hjärnblödning, depression eller något annat. Jag stannande för denne kvinna i flera år av hennes depression och gav aldrig upp, aldrig. För det finns inte på min karta att lämna någon som har det svårt, som är mor till mina barn, det finns inte.

Jag måste tro på att ett förhållande ska bestå, även i det tuffaste av tider, även om världen kollapsar, för vad är ett förhållande värt annars? Då kan jag lika gärna ha korta romantiska flirtar resten av livet.

Det låter dock som allt är hennes fel, men så är nog inte fallet. Men självrespekten hade jag aldrig, var mer förblindad över hennes skönhet och det faktum att vi har barn än vad jag själv förtjänar och vill ha. Det kanske inte blir bättre än såhär, det finns inga garantier, men måste tro på mig själv vad jag vill ha ut av ett förhållande. Och det är inte det här.

Det är ju lite surt att ha lagt så mycket energi på en människa och inte få så mycket tillbaka. Det är jobbigt att leva med någon som inte mår bra.

Så se framåt nu och fastna inte i någon negativitet. Visst måste du sörja familjen (e.g. det du trodde att du hade), men det har egentligen inte så mycket med henne att göra. Det kan vara jobbigt att inse att världen inte såg ut som man själv trodde, att man ångrar tiden man lagt ner etc. Men man ska inte grubbla, det som varit det är förbi. Något lär man ju sig dock och det är positivt.
Citera
2018-03-12, 07:41
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det är därför man bygger en stark grund tillsammans!
Vissa par kämpar mot varandra med problemet, när de borde kämpa med varandra, MOT problemet.

Exakt!
Citera
2018-03-13, 18:49
  #188
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Exakt!

Skönt att någon tar till sig av mina råd
Citera
2018-03-14, 01:02
  #189
Medlem
Fojoss avatar
Svenska tjejer har någon idé om att romantisk förälskelse ska vara för evigt.

Hint: romantik existerar inte.

Inte konstigt att man ser massa lösa kvinnor som har haft flertalet makar och barn med alla.

p.s. svenska kvinnor är efterblivna.
Citera
2018-03-14, 01:13
  #190
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter
Min sambo sedan 12 år vet inte om hon har känslor för mig längre. Vi kom överens om att fortsätta som vanligt efter jag varit kramig,gråtig, mesig... men känns ju döfött ju mer jag grubblar på det under natten. Vad gör man i detta läge? jag tror jag kvävt henne genom åren, hon behöver kanske ensamtid? Vi har ju fan två barn o allt... Funkar "pauser", har det funkat för er? eller skjuter man bara på allting...

Fan, vet inte vad jag ska få för "hjälp" här. Men någon?

Det är fan självmordstatus på mig nu, men såklart skulle jag aldrig lämna mina barn på det egoistiska sättet.

Har den där härliga känslan ni kanske känner till: kroppen känns som 250 kilo som ligger 20m under marken, magen känns som ut och in... mysigt...
En sak du som pappa får inte göra det fegaste man kan göra om man har barn självmord
Ring nu och be att få snacka med någon en stund lova mig det ring nu du har rätt att vara ledsen helt ok det är självklart.
Men dina barn behöver dig nu idag imorgon om en månad om tio år glöm inte det.
Om du är nöjd så behöver inte hon vara det att det kommer som en blixt är vanligt men fråga henne i alla fall om ni inte kan göra något tillsammans som parterapi eller annat frågan är fri så att säga skuldbelägg dig inte.
Fråga henne om det går att gå och prata tillsammans åtminstonde som ett sätt att kunna ha bättre kommunikation under en eventuell separation då för ni tid för ni har båda ansvar för barnen att se om det är allvar att gå skilda vägar eller om det är en tillfällig kris och att saker känns så just nu kanske hennes polare skilt sig med eller så är hon deppig och vill att du skall vara go och omhändertagande försök prata om det och igen se inledningen på det jag började med tänk på dina barn jag var barnvakt till mitt äldsta barnbarn idag spelade ps4 ihop min tös kanske skall skilja sig med efter 10 år inte kul alls så jag fattar dig mycket väl hon och han har växt ifrån varandra något som tyvärr är väldigt vanligt men det finns de som hittar tillbaka med så du har den bollen i alla fall. Det går ju att säga till någon hur mycket man tycker om dom med .
Lycka till verkligen nu och bit ihop
Citera
2018-03-14, 01:17
  #191
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Svaret är delat.

1. Kvinnor kan inte överleva utan män, de måste ha en plan b vilket gör att de söker en partner att hoppa över till så de inte spenderar längre tid ensamma. Vilket är varför kvinnor som dumpar män alltid har en annan man redo.
2. Fenomenet war brides som stipulerar att kvinnor har genom evolutionen utvecklat en solipsism och en skyddsmekanism som skyddar dem ifrån egoinvesteringar. Män har i krig mördat männen och tagit kvinnorna och tagit dessa som sexslavar/fruar. Det har blivit en överlevnadsinstinkt att bonda med sin erövrare, lite som ett biologiskt Stockholmssyndrom.

Resultatet blir att de snabbt kan släppa en relation som pågått i många år med en handvändning, särskilt om det inte gynnar deras hypergami. Det finns även fenomenet "alpha widow" som jag inte tänker gå in på här.

Mer läsning:
https://therationalmale.com/2011/10/03/war-brides/
Hallå eller e du go eller?
Det är precis tvärtom kvinnor kan lämna en man och flytta till en egen lya bara för att de är trötta på puckot som sitter o kollar fotboll hela dagen och inte fattar någonting utan tycker att vi som har det så bra gumman ha ha ha du skämtar
I detta fall är kvinnor överlägsna oss karlar i nästan alla fall.
Citera
2018-03-18, 23:16
  #192
Medlem
Jösses
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback