Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Maj-september är det inte som gäller. Alla har rätt till minst fyra veckors sammanhängande semester under månaderna Juni, Juli, Augusti. Lite svårt att få ihop nu kanske. Man behöver inte nödvändigtvis få påskrivet på nåt papper att man ska ha semester utan det räcker att man fått muntligen godkänt. Arbetsgivaren kan dock neka semester om det finns särskilda skäl. Att man inte har planerat för semestrar är INTE särskilda skäl utan endast sjukdom, uppsägningar och liknande.
Om du är rädd om jobbet så bör du nog jobba. Om du inte bryr dig så är det bara att åka på semester. Situationen kommer att bli dålig på jobbet hur som.
Juni-Augusti står det i semesterlagen, blev riktigt glad när jag såg det! Sedan tittade jag i kollektivavtalet och där det har förhandlats om till Maj-September.
Det är ju just det som är anledningen. I vetskap om min semester så har de inte gjorts några som helst ansträngningar till att hitta eller lösa ersättare för min tjänst. Istället har man lagt det åt sidan, gått på sina egna semestrar, kommit tillbaka och när han då inser att jag snart sticker så kommer han på att de går ju inte för de finns ingen ersättare.
Denna person xxx som han tänkt ska ta över min tjänst är jag ganska säker på att han inte ens kommer vilja det. Han har inte precis frågat honom heller utan hoppas att de löser sig när han kommer tillbaka.