Citat:
Ursprungligen postat av
Stompz
Ja, kommer definitivt att sluta. Tänkte söka nya jobb under semestern. Är inte så jätte orolig över att va arbetslös nå länge. Men däremot var jag verkligen inte sugen på att jobba en minut till efter söndag.
Han ska få veta att det är ett ganska dumt beslut att sätta en dolk i min rygg för jag kan göra hans jobb så mycket svårare utan att ens försöka. Till en början så jobbar jag 7 dagar i veckan om man räknar all mobiltid eftersom telefonjäveln ringer hela dagarna. Ska börja med att stänga av denna direkt jag slutat jobbet.
Hur som helst så har jag fått många förslag om att sjukskriva mig. Grejen är ju att han och alla andra då vet att jag bluffar, och jag borde inte bry mig. Men skulle han inte då lika gärna kunna skjuta fram min semester ytterliggare? Så länge jag får en 4 veckors semester innan september är slut så gör han ju allt lagligt..
Är förresten inte med i facket! (fastighets är skit)
Herregud!
Du ska absolut inte utföra några arbetssysslor utanför din arbetstid, det är nog vad som lett till dagens problem, dom tar dig för givet...
Hoppas du använder en jobbtelefon och inte utför arbete på din egen privattelefon, det låter ju tveksamt när du skriver.
Sluta svara i telefonen utanför din arbetstid.
Det måste du hålla jävligt hårt på, att enstaka gång svara på något problem utanför arbetstid är en sak, men om det händer flera ggr i veckan/månaden = totalt oacceptabelt. Det måste finnas någon annan som styr upp när du är ledig.
Chefen har ju gjort ett fel som inte gett dig besked om semestern, skriv ner vad som hänt, nämn att du ställt upp för företaget, maila en chef högre upp och kräv ett svar på direkten.