2017-08-19, 10:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Ingen som sett om man gått ut med ID på den skjutne än? Polisen var tidigare i princip säker på vem det är.

Adul Rahman från Marocko
Citera
2017-08-19, 10:22
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...ckan-misstankt
Skäms du nu?

För övrigt är du en vänstermänniska i ett nötskal. Hur känns det att ha dumstruten på o trosorna/kalingarna nere? Ska du skrika dej hes för en manifestation mot främlingskritik nu?

Varför ska jag skämmas?
Jag återgav vad DN rapporterade. Medias hantering av dådet hör hemma i annan tråd.
Citera
2017-08-19, 10:26
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammansvetsat
På vilken/vilka grunder väljer den finska polisen att INTE utreda händelsen som terrordåd? Har även Finlands polismyndighet politicerats á la Sverige?
Grunden var att det inte fanns tillräckliga uppgifter för att göra den bedömningen då, eller i varje fall inte för att säga det på en presskonferens. Sedan dess har polisen arbetat på. Och nu anser de att det är läge att säga "utreder som terrorismbrott."

Finländsk polis är mån om sitt anseende och vill inte i onödan komma med uppgifter som de sedan får ta tillbaka.
Citera
2017-08-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Försök ta dig till att mannen på ljudupptagningen inte skriker "Allahu akbar". Det är jobbigt att diskutera med folk som har väldigt stark, nästan religiös tro. Vidare är det jobbigt att folk börjar blanda in säkerhetskontroller på flygplatser när man diskuterar ljudupptagningar. Det är inte på något sätt relevant.

Försök även ta dig till att jag tror att detta är ett islamistiskt dåd.

Haha, jag håller med dig! För mycket vin i går. Det påverkade läsförmågan. Sorry, no offence.
Citera
2017-08-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Varför ska jag skämmas?
Jag återgav vad DN rapporterade. Medias hantering av dådet hör hemma i annan tråd.

Men nu gjorde du en icke verklighetsförankrad analys med DN som referens. Nu visar det sig att din analys var fullständigt fel och därmed borde du skämmas.
Citera
2017-08-19, 10:32
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Varför ska jag skämmas?
Jävla nolla, kan inte ens erkänna att du gjort bort dej. Du har precis dumförklarar dej själv. Det är prylen med er muslim vurmare, ej ens en öppen bok kan ni se. Du ditt fån skrev om att det nog var vita nasister, sen påpekade du att minsann dn (där wolodarsky o dina andra ideologiska vapenbröder är verksamma) hade tagit en tes som nu beviserligen var en inkorrekt riktning i rapporteringen.

Du är så dum så det är ingen vitts att förklara , satans pucko 😛
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-08-19 kl. 10:34.
Citera
2017-08-19, 10:33
Medlem
Jag tror att denna unga muslim hade inspirerats av händelserna i Barcelona och kände att han bara måste gå ut och göra sin tjänst till Allah som han säkert redan hade funderat på länge.
Man skall komma ihåg att de som utför terrorattacker bara är toppen på ett isberg. Det finns många fler muslimer som sympatiserar med islamistisk terror. Det har visat sig i enkäter att siffran är förvånansvärt hög och då tror jag ändå att många kanske inte vågar säga vad de egentligen tycker.
Citera
2017-08-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capoh
Inte mer än att det är en 18 år gammal marockansk medborgare som Yle rapporterar om.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...ckan-misstankt

Åhå!Ett litet stackars Marockanskt gatubarn!!Månne han tagit Viking Line med den rätta värdegrunden från Svenska Dumhufvudstaden?De lär ju ha ett överskott av dessa på sina gator.
Jag har hört rykten om att de tycker synd om dem där och stödutfodrar dem.Men det kan ju vara fake news?
Citera
2017-08-19, 10:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Var det svårt att se det komma?

På en skala 1 till 10 där 10 är mest sannolikt?
Nej det var det inte.
Men i motsats till de flashbackare som går igång på vad de hoppas, så är vi några andra som tycker att det kan vara bra att göra som den finländska polisen, och inte påstå saker som man (ännu) inte har belägg för.

(...som exempelvis antalet gärningsmän, eller arabiska Gud är stor-rop.)
Citera
2017-08-19, 10:35
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Adul Rahman från Marocko

Jihadisterna som begick terrordåden i Spanien häromdagen, var inte de Marockaner de också? Kan det finnas kopplingar mellan terrordåden, tror ni?
Citera
2017-08-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Adul Rahman från Marocko
Dessa "barn"spriter skräck runt om europa. Kanske dax att sluta dalta med dom
Citera
2017-08-19, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Jihadisterna som begick terrordåden i Spanien häromdagen, var inte de Marockaner de också? Kan det finnas kopplingar mellan terrordåden, tror ni?

kopplingen är att de ofta vill döda på en fredag efter fredagsbönen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in