2017-08-18, 17:33
Medlem
Provokatörs avatar
Tog en lång dump på sidan, som måste vara något slags rekord i elände. Ni kan se dumpen HÄR så slipper ni gå in på Aftonbladet.

/Provokatör
Citera
Medlem
mazdarikards avatar
Har finnarna blivit tackade för all gästfrihet tidigare på detta sätt? Underligt sätt att tacka för fristad, gratis boende och bidrag men det är ju lite det som är vitsen med mångkultur, man lär sig nya spännande kulturella yttringar som t ex halalslakt av kristna otrogna.
Citera
Medlem
Det ska bli intressant att se hur befolkningen i Finland tacklar en sådan situation. Ett fackeltåg med högafflar känns rimligt.
Citera
Medlem
Hmm, om föräldrar vägrar låta sina barn gå till skolan pga rädsla för terrorism, det skulle teoretiskt kunna få våra politiker att vakna. Om inte annat skulle mer poliser utbildas. Naturligtvis inte så många som behövs, men ändå.
Citera
2017-08-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Lägg av med rasismen. Det kan lika gärna vara en etnisk svensk.
För djävligt att islamisterna blivit svenskar. Och etniska. Förhoppningsvis kan detta leda till att Röfven vaknar och inser att övriga länder kommer försöka kasta ut skiten? Lite långsökt men hoppet finns.

Ut med alla djävla afghaner och övriga hottentottar!!!!
Citera
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Åbo är väldigt finlandssvenskt. Med det skrivet menar jag att detta dåd kan begåtts av muslimer som i vanliga fall bor i Sverige som genom språkligt kulturella kontakter sett en enkel möjlighet till att ställa till hemskheter i en blygsamt befolkad stad på finska västkusten.

Ja, jag är medveten om det. Åbo var väl länge rätt så helsvenskt till och med? Gränsen till Finland man korsa med vad man så önskar, den är inte alls bevakad. Dessutom går det båtar dagligen från Stockholm. Jag tror å andra sidan inte det spelar någon roll för en islamist vilka otrogna man ger sig på. Bara man får chansen slår man till, det kan således ske var som helst. Behöver ju inte vara svenskar heller för den delen, i dåden i Frankrike osv så har det varit medborgare från alla möjliga länder inblandade och inte inhemska terrorister.
Citera
Medlem
Det verkar som terrorcellerna har aktiverats runt om kring i europa!!! Nu vågar man fan inte gå ut längre.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Märkligt att det skett i Finland, det är ju en av Europas länder med minst antal invandrare(muslimer) i.

Men som någon säger, kanske ett gäng valt att ta båten från Sverige då Finnarna såklart inte förväntar sig samma sak.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitunhurri
Ur Finländsk synvinkel är Åbo nog en storstad och disskutabelt den historiskt sätt viktigaste staden.
Jag har för mig att under 5% är finlandssvenskar i Åbo

Ah, då ber jag om ursäkt för min okunskap. Fått för mig jag läst någonstans att mycket finlandssvenskar bor i Åbo.
Citera
2017-08-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
När man tittar på den här snapchatbilden-är det en terrorist knivhuggen av en terrorist eller en vanlig finländare?

http://media.breitbart.com/media/201...d-Snapchat.png
Det kanske är någon som fått sin muslimheder kränkt och löst det på det enda sätt han kan. Hedersrelaterat snarare än terrorism kanske.

Det skulle ju stämma bra om det är en kvinna och en man knivhuggna, en kränkt expartner som ger sig på kvinnan och nya mannen.
Citera
2017-08-18, 17:35
Medlem
Smegmas avatar
Det känns overkligt på något sätt. Dessa terrordåd sker så nära in på en. Det blir vardagsmat, man rycker på axlarna och undrar inte OM utan NÄR det sker igen. Dessa terrorattacker som drabbar oskyldiga människor utförda av ett folk som borde deporteras från Europa omedelbart - eftersom att dom inte hör hemma här - kommer att eskalera om Vi inte sätter hårt mot hårt och slutar upp med att dalta och fjanta med getknullarna.

Mamma och dotter nerhuggna. Inte nog med att dom är dumma i huvudet dom är fega jävla as också.

När smäller det i Sverige härnäst?
Citera
2017-08-18, 17:36
Medlem
Snapcounts avatar
Det förefaller vara tre avlidna tills nu.

1. Personen på sjukhuset
2. En person på "kauppatori" ligger övertäckt..
3. En person skall ligga livlös på "puutori"..

Punkt nr 2 och 3 fick jag ifrån YLE : https://yle.fi/uutiset/3-9784852
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in