2017-08-18, 17:30
Medlem
Lite oroväckande att Åbo-polisen inte twittrat något på två timmar.

Det pågår nog en sjuhelvetes jakt i Åbo nu.
Citera
2017-08-18, 17:31
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Finnarna kommer garanterat inte göra handhjärtan och lovebomba.

Jo finlandssvenskarna kommer göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar vara full fart på musslorna just nu. Lite märkligt att det sker i Finland som inte är fullt så berikat som andra länder. Kanske "svenska" turister?

Stor risk ja.

Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hur kommer svensk ljugmedia agera nu? Det går väl inte mörka detta genom att kalla slaktande av oskyldiga för "misstänkt olycka". Kommer de rapportera om Allan snackbar råkades bli ropat under olyckan?

Dom kommer vinkla/ljuga på som vanligt. Inget nytt med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Åbo har dock en hel del araber och somalier

Inte konstigt då Åbo är en svensk stad med stor svensk minoritet. Svenskar älskar dessa folkslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall finnas film på anhållandet, dessvärre så kan man ej se den pga man ej är i Finland :

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005331724.html

Finns det någon teknisk kunnig i tråden ?

Man ser hur mycket finnen i ljusa jeansen vill slå ihjäl terroristaset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Åbo är väldigt finlandssvenskt. Med det skrivet menar jag att detta dåd kan begåtts av muslimer som i vanliga fall bor i Sverige som genom språkligt kulturella kontakter sett en enkel möjlighet till att ställa till hemskheter i en blygsamt befolkad stad på finska västkusten.

Ur Finländsk synvinkel är Åbo nog en storstad och disskutabelt den historiskt sätt viktigaste staden.
Jag har för mig att under 5% är finlandssvenskar i Åbo
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nej men vill veta vad de tror att de tjänar på att utföra dåden.
Det är krigshandlingar.
Citera
Avstängd
OM det är jihadister kanske det kan får fart på halvt insomnade Soldier of Odin.
Citera
2017-08-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Det handlar inte vare sig om ras eller nationalitet, utan om tron. Övertygelsen om att komma till paradiset genom att avliva otrogna.

Det kan vara en svensk, det kan vara en finsk men motivet är hatet mot icke-muslimer dvs infidels!

Så sluta snacka om etniskt bakgrund. Det är ideologin som är bakgrunden till allt det här!

Exakt! Det räcker så, låt oss nu alla gå vidare i trygg förvissning och kunskap om varför det som händer faktiskt händer.
Vi ska dö, helt enkelt, vi som inte är beredda att lägga våra liv i den store Mohammeds händer.
Citera
Medlem
Det är en sorglig utveckling att i ett land där man inte såg en enda invandrare i slutet av 80-talet har blivit utsatt för ett muslimskt terrordåd. Att Sverige är förlorad är det nog ingen som tvivlar på men jag trodde aldrig att Finland skulle hamna i detta förfall. Hoppas att Polen, Tjeckien och andra östländer fortsätter på sin strikta linje att vägra ta in muslimer.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Finnarna skyller på det Svenska Folkpartiet som är bakom massinvandringen. SFP kopierar Sveriges politik till det sista, oberoende av att majoriteten av finnarna är emot massinvandringen.

Det bor många finlandssvenskar i Åbo. Hoppas de etniska finnarna var inte drabbade.

Människor från Åbo har berättat att somalierna höll möte igår och i dag, med ledning av somalien Husu "ät skit".

Vi väntar på vad Li Andersson och SFP har att säga...

Tyvärr har SFP infiltrerats av kommunister och vänsterextrema, detta med understöd av finsk statlig media som tagit efter den svenska median till punkt och pricka. Det finska etablissemanget är utformat efter den svenska, allt för att lobba för en massinvandring och förstörelse av Finland precis som man gjort i Sverige.

Jag hoppas att du och din familj är i trygghet, vi sänder de varmaste tankarna till finska folket. Våra närmsta vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte alls otroligt att förbrytarna tagit båten över till Åbo från Sverige. Känns nästan troligt faktiskt.

Jo det kan ha varit Viking Line som fört dem till Åbo.
Citera
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Som svenne självt har jag svårt att se att den finska sisun kommer att acceptera detta. Medan vi svenskar trycks ner av en kulturmarxism så är min bild att finnen har mer bondförnuft och ryggrad än att låta någon politiker komma undan med detta svek.

Finnarna har allt fått sin beskärda del utav kulturmarxism, jag tror det kommer bli som i Sverige. Det är glömt om någon månad eller två. Förhoppningsvis blir det kanske någon nationalistisk demonstration, mer än så blir det nog inte tyvärr.
Citera
2017-08-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Hur fanken kan ni höra Allau akbar där? Jag är visserligen gubbe och inte på fysisk toppnivå när det gäller sinnena men jag hör inget som är särskilt likt den frasen.

Det lär väl komma fler och bättre videos antar jag vad det lider.

Såg senare att det antagligen var varningar från personer som skrek "Varo!", "Varokaa!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in