2017-08-17, 16:25
Medlem
AX64s avatar
Promenera i normal takt i nån halvtimme per dag är rätt normalt. Även en timme. Två timmar kanske börjar klassas som faktisk träning där du möjligen kan råka på lite träningsvärk dagen efter om du är en fettsäck som behöver släpa lite vikt. Börjar vi snacka promander på 4-5 timmar så kanske du ska lugna dig vissa dagar.
Citera
2017-08-17, 17:22
Medlem
happilappis avatar
Att promenera är ingen "träning".
Citera
2017-08-17, 17:24
Medlem
rostigamazons avatar
Går du i lite hårdare tempo, så kan du ta någon vilodag då och då, gå 2-3 dar sen lägger du in en vilodag. Det ger mer om du har lite mer tempo när du går.
Citera
2017-08-17, 17:57
Medlem
studioxswes avatar
Nu undrar du om du borde röra på fläsket,

Sist undrade du om man maraton, (FB) Hur länge ska man vila efter ett maraton?
Och om man blir trött av att äta frukt, (FB) Trött av lite frukt

Jag blir lite trött av att läsa dina inlägg, är det normalt?
Citera
2017-08-17, 18:33
Medlem
Svar, ja.
Det är många som brukar gå 1 mil varje dag..
Citera
2017-08-17, 18:40
Medlem
Det är inga problem.

Dock skall man inte börja med att gå från 0 mil om dagen till 1 mil om dagen 7 dagar i veckan, man får rampa upp mängde om man inte är van, vilket det känns som TS inte är.
Citera
2017-08-17, 18:55
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Under normala förutsättningar så kan man det. Men visst kan man råka ut för muskelvärk ibland, eller benhinneinflammation - och då skall man försöka återhämta och rehabilitera kroppen på lämpligt sätt.
Citera
2017-08-17, 18:57
Medlem
johanjosefssons avatar
Jo, det kan man väl om man verkligen vill. Problemet är att man får jävligt ont i fötterna.
Citera
2017-08-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Att promenera är ingen "träning".

Nja, för personer som är väldigt överviktiga kan en promenad vara väldigt påfrestande. Men håller med dig i övrigt.
Citera
2017-08-17, 19:06
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Jo, det kan man väl om man verkligen vill. Problemet är att man får jävligt ont i fötterna.

Hänger ihop med om man har övervikt eller ej, iaf för mig.. Får jätteont i fötterna vid runt 10kg övervikt, annars inte.

Sen gäller det naturligtvis att hitta rätt skor, vilket kan vara svårt / bli dyrt då du måste testa att ta promenad med skorna i kanske 40 min+ för att veta om det är sådana man inte får ont av.

Underlaget är också viktigt, gå på asfalt i en timme är värre än att gå i skogen på "mjukt" underlag.
Citera
2017-08-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Eller måste man ha vilodagar?

Kan man t ex promenera 1 mil varje dag
utan att vila ibland?

Wow...

Grattis, det här var nog den dummaste frågan jag läst på hela internet under mitt liv

Svar: NEJ!! Promenering är FARLIGA SAKER, människan hade aldrig utvecklats som art om folk bestämde sig för att promenera någon mil.
Citera
2017-08-17, 20:40
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Eller måste man ha vilodagar?

Kan man t ex promenera 1 mil varje dag
utan att vila ibland?

Lol, våra förfäder hade nog inte vilodagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in