2017-08-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Finns ju springer

Är det Jerry Springer då, eller?
Citera
2017-08-25, 10:58
Medlem
Igår så promenerade jag 2 kilometer, och idag
så har jag ont i höfterna.
Citera
2017-08-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Är det Jerry Springer då, eller?

Ja vi brukar springa en mil varje dag tillsammans . Trevlig kille.
Citera
2017-08-26, 11:57
Medlem
Nu senast när jag promenerade 2 km så
kände jag yrsel och lite illamående när jag
stannade. Kan det vara nåt med
blodtrycket? Eller var det för att jag
promenerade på tom mage?
Citera
2017-08-26, 19:11
Avslutad
Citat:
Nu senast när jag promenerade 2 km så
kände jag yrsel och lite illamående när jag
stannade. Kan det vara nåt med
blodtrycket? Eller var det för att jag
promenerade på tom mage?

Herregud?? Två kilometer? Det är ju att ta i. Jag rekommenderar att hålla promenader korta i början. Kanske 80-100 m, stanna och checka av, ta en klunk proteinshake, sedan en "intervall" igen. Sammanlagd längd bör inte överstiga 400 m per dag de första veckorna.

Glöm heller inte att använda talk framför allt runt lilltårna, att tejpa hälarna är också väldigt fördelaktigt.

Kosttillskott kring promenader är ju en djungel men jag får en sjujäkla boost av Sepophan 250 mg som jag tar en halvtimma innan jag går ut och köttar mina promenader.
Citera
2017-08-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Herregud?? Två kilometer? Det är ju att ta i. Jag rekommenderar att hålla promenader korta i början. Kanske 80-100 m, stanna och checka av, ta en klunk proteinshake, sedan en "intervall" igen. Sammanlagd längd bör inte överstiga 400 m per dag de första veckorna.

Glöm heller inte att använda talk framför allt runt lilltårna, att tejpa hälarna är också väldigt fördelaktigt.

Kosttillskott kring promenader är ju en djungel men jag får en sjujäkla boost av Sepophan 250 mg som jag tar en halvtimma innan jag går ut och köttar mina promenader.

Ja att göra narr av en sjuk människa är ju lätt.
Hånar du cancerpatienter också?
Citera
2017-08-27, 14:59
Medlem
mortuums avatar
Klart du kan promenera varje dag.
Citera
2017-08-27, 15:32
Avslutad
Citat:

Vadå, vem är sjuk? Har jag missat nåt?
Citera
2017-08-27, 17:00
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Brukade promenera till jobbet i över 1 års tid, sträckan var ungefär 8 km enkelväg. Gick faktiskt ner 13 kg men då har jag också slutat med godis och läsk samt pizza och diverse snabbmat.
Citera
2017-08-27, 20:28
Medlem
one_sizes avatar
Citat:

Ha vill väl inte att allmänt sjuka och specifikt cancerpatienter lever ett skyddat liv och försöker få dem att ändra inställning.

Om du har några medicinska* besvär så är det väl bra att börja lista dessa, annars är vare sig promenader eller morgonsgymnastik farliga när man utför dem dagligen.

*även övervikt, total inaktivitet och stillasittande och andra tillstånd kan vara av värde.
Citera
2017-08-27, 20:33
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Finns ju uträknat hur många steg en person ska ta varje dag. Brukar bli runt 1 timme för mig ibland 1 timme och 30 minuter Jag går runt som ett tok och tiden går snabbt eftersom jag lyssnar på musik. Känner om jag sover bort två dagar går direkt hem efter jobbet och lägger mig är det jobbigt att ta upp promenader så försöker gå riktigt en gång per dag. Mitt jobb är stillasittande.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in