Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-17, 15:52
  #1
Medlem
Eller måste man ha vilodagar?

Kan man t ex promenera 1 mil varje dag
utan att vila ibland?
Citera
2017-08-17, 15:54
  #2
Medlem
AquaRegias avatar
Eh, ja?
Citera
2017-08-17, 15:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Eller måste man ha vilodagar?

Kan man t ex promenera 1 mil varje dag
utan att vila ibland?


Det är väl klart att du kan. Man ska promenera mycket. Vi är skapta för rörelse.
Citera
2017-08-17, 15:55
  #4
Medlem
Ja, det kan man absolut göra.
Citera
2017-08-17, 15:56
  #5
Medlem
Jag har joggat varje dag i månader nu. 20-30 min varje gång. So far bara en blodig nagel. Så gå kan du nog
Citera
2017-08-17, 15:56
  #6
Medlem
Kan? Man SKA!

Vilodag efter normal rörelse?

Jävla idiotfråga, men vad förväntar man sig numera.
__________________
Senast redigerad av B.Dowie 2017-08-17 kl. 16:05.
Citera
2017-08-17, 16:01
  #7
Medlem
Rabbahs avatar
Inga konstigheter. Du går säkerligen en mil pr dag, såvida inte väldigt stillasittande jobb och liten aktivitet till vardag.
Citera
2017-08-17, 16:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Kan? Man SKA?

Vilodag efter normal rörelse?

Jävla idiotfråga, men vad förväntar man sig numera.

Dummaste jävla svaret ever.
Det är knappast normal rörelse om man inte motionspromenerat innan och sen helt plötsligt börjar gå en mil om dan. Särskilt om man har lite tempo.

Jag skulle nog lägga in en vilodag i veckan iaf.
Citera
2017-08-17, 16:03
  #9
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Kan? Man SKA?

Vilodag efter normal rörelse?

Jävla idiotfråga, men vad förväntar man sig numera.

Det är aftonblaskan och övrig skit som varnar om allt nuförtiden. Att folk är dumma, kan man dock inte skylla ifrån.
Citera
2017-08-17, 16:05
  #10
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Dummaste jävla svaret ever.
Det är knappast normal rörelse om man inte motionspromenerat innan och sen helt plötsligt börjar gå en mil om dan. Särskilt om man har lite tempo.

Jag skulle nog lägga in en vilodag i veckan iaf.

Tänk på att skippa maten 2 dagar i veckan också, så käkmusklerna får vila.
Citera
2017-08-17, 16:05
  #11
Medlem
Att gå en mil om dagen är inte speciellt mycket om man är frisk och har normal kondition.
Citera
2017-08-17, 16:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Eller måste man ha vilodagar?

Kan man t ex promenera 1 mil varje dag
utan att vila ibland?
Hur långt är ett snöre? Medicinsk status avgör. Om du är medelålders storrökare, väger 200 kilo och aldrig har besökt läkare så skulle jag definitivt avråda från att plötsligt börja promenera en mil varje dag. Om du har normal hälsa och vikt så kan det ändå bli i häftigaste laget, om du inte annars brukar röra på dig. Om du aktivt håller i gång på annat sätt så ska en mils promenad om dagen inte vara något problem. Sedan är ju ”promenad” ett gummibegrepp. Att gå en mil i sakta mak är naturligtvis inte lika jobbigt som snabb power walking med stavar. Även om vi alla är byggda för rörelse (och löpning, faktiskt!) så innebär inte det att det är en speciellt god idé att oavsett medicinsk status börja röra på sig hur som helst, om det sker från ett annars stillasittande liv. Man får så att säga träna upp förmågan att röra på sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback