Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 17:32
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Svart + ett ansikte som inte går att läsa = helt omöjligt att förstå hunden.

Det kan vara det.. men bulldoggar lekbiter på ett sätt som polarhundar inte förstår, om de inte växt upp med dem. Tror jag..
Citera
2017-08-18, 17:47
  #14
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ovanstående handlar om att husse/matte omedvetet blir mer på sin vakt när de stöter på en schäfer än att hunden "minns" att den blev påhoppad av en specifik ras tidigare i livet.

Det är m a o husse/matte som minns schäferincidenten (eller har blivit upplyst om den av någon annan) och höjer beredskapen när man möter schäfern, vilket hunden reagerar på.

Hundar kan däremot visa avvikande beteende mot specifika typer av hundar - påfallande ofta handlar det om större, svarta/svartbruna hundar och det har ofta att göra med att mörka hundar är svårare att "läsa" på hundspråk än ljusare och mer tydligt tecknade hundar.
Det där köper jag inte. Dagligen går far förbi en kiosk och ibland har ägaren sin schäfer utanför. Det är ju inte så att min far är på sin vakt utan hunden börjar skälla direkt om schäfern är där, annars inte.
Är alltid schäfrar han skäller på, ingen annan. Han minns.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback