• 1
  • 2
2017-08-16, 16:46
Medlem
Hej jag har haft en del vax i mina öron på senaste året. Försökte med revaxör förut men tyckte inte det var så effektivt. Men nu vill ja ta itu med vaxproppen på vänster sida av örat.. Har säkert gått runt och blivit van av nedsatt hörsel pga vax.

Ska man dra till en öronklinik eller har ni några bra tips på hur man får bort vaxproppar? Man måste vara väldigt försiktig med öronen!

Tack på förhand
Citera
2017-08-16, 16:50
Medlem
AX64s avatar
Har samma grej men orkar sällan dra i det. Revaxör är rätt värdelöst kan jag hålla med om. Det enda av de få saker jag faktiskt provat och som har fungerar förvånansvärt bra är "öronljus". Googla det. Många påstår att det är någon slags kvacksalveri, men skiten funkar faktiskt hemskt bra, åtminstone för mig. Det känns dessutom superskönt av någon oförklarlig anledning.
Citera
2017-08-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Har samma grej men orkar sällan dra i det. Revaxör är rätt värdelöst kan jag hålla med om. Det enda av de få saker jag faktiskt provat och som har fungerar förvånansvärt bra är "öronljus". Googla det. Många påstår att det är någon slags kvacksalveri, men skiten funkar faktiskt hemskt bra, åtminstone för mig. Det känns dessutom superskönt av någon oförklarlig anledning.
Öronljus lät intressant. Har du aldrig dragit till läkaren och fått en rensning? Måste kännas oerhört skönt. Funderar på att boka tid på någon öronklinik!

Ska läsa lite mer om "öronljus"

Av ren nyfikenhet.. Använder du in ear hörlurar kanske?
Senast redigerad av Babyspenat 2017-08-16 kl. 17:04.
Citera
2017-08-16, 17:02
Bannlyst
Jag gör rent mina öron 3-4 gr i veckan med tops sägs att det ska göra saken värre osv men jag har aldrig haft en vaxpropp och jag är drygt 30 bast.

Men för er med problem dra till VC så får dom spola ur skiten!
Citera
2017-08-16, 17:05
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Öronljus lät intressant. Har du aldrig dragit till läkaren och fått en rensning? Måste kännas oerhört skönt. Funderar på att boka tid på någon öronklinik!

Ska läsa lite mer om "öronljus"

Nä, aldrig provat med professionell hjälp. Men jag topsar väl och har en liten såndär gummiboll som jag sköljer med ibland, men inget av det funkar något vidare. Med öronljus så klickar det liksom till efter ett tag och helt plötsligt hör man 5 gånger bättre och undrar om det är så normala människor upplever ljud för jämnan.
Citera
2017-08-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Jag gör rent mina öron 3-4 gr i veckan med tops sägs att det ska göra saken värre osv men jag har aldrig haft en vaxpropp och jag är drygt 30 bast.

Men för er med problem dra till VC så får dom spola ur skiten!

Jag tror min orsak till vaxproppar är användande av in ear hörlurar. Att örat tror att det "något skit i örat" och producerar mer vax bara för det.
Citera
2017-08-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Nä, aldrig provat med professionell hjälp. Men jag topsar väl och har en liten såndär gummiboll som jag sköljer med ibland, men inget av det funkar något vidare. Med öronljus så klickar det liksom till efter ett tag och helt plötsligt hör man 5 gånger bättre och undrar om det är så normala människor upplever ljud för jämnan.

Jag har gått runt såhär i mera än ett år. Kommer säkert skrämmas av hur bra jag kommer höra efter rensning haha
Citera
2017-08-16, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag tror min orsak till vaxproppar är användande av in ear hörlurar. Att örat tror att det "något skit i örat" och producerar mer vax bara för det.

Jag använder inears varje dag ibland upp emot 10 timmar.
Citera
2017-08-16, 17:15
Medlem
AX64s avatar
Tror mitt vax kommer främst från in-ears också. Springer gärna med det i något år mellan försöken att göra något åt det. Folk kan ju prata högre om de vill något liksom. Men stör det dig så pass så får du väl prova få bort det
Citera
2017-08-16, 17:16
Medlem
Couplets avatar
Kolla med din vc, min son har fått bra hjälp då de sugit ut vaxet med någon slags maskin. Han hade svåra problem med hörseln.
Citera
2017-08-16, 17:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Vaxol Öronspray från Apoteket, är mycket bättre en Revaxör, man slipper ju sköljblåsan.Du sprejar bara in i örönkanalen, du slipper ju spola och sånt.Men absolut bästa är ju att boka en tid för örönsköljning på Hälsocentralen.Men prova vetja Vaxol örönspray innan.Skippa revaxören istället.....

http://www.vaxol.se/
Citera
2017-08-16, 17:30
Moderator
Briasccas avatar
Vårdcentralen brukar spola mina öron på vax en gång om året. Perfekt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in