• 1
  • 2
2006-01-09, 07:05
Medlem
Klints avatar
Har upplevt detta några gånger nu och undrar vad fan det kan vara. Vaknar upp och mår helt ok men efter ett tag får jag någon slags kramp i hela magen och det smärtar så jag knappt kan prata. Detta brukar hålla i sig i ca en timme och sen är jag totalt utmattad.
Det är inte regelbundet utan är bara något jag upplevt, vad jag kan minnas, 3 gånger de senaste 2 åren.

Någon som har haft samma problem?
Någon som vet varför detta händer?
Citera
2006-01-09, 07:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Det har börjat hända mig med, både under kvällen och dagen efter... Speciellt om jag dricker starksprit... Antar att magen börjar säga upp kontraktet för mig...

Bäst skulle det nog vara om jag tog en vit månad eller något, men det är ju lättare sagt än gjort...
Citera
2006-01-09, 09:39
Medlem
Snösparvs avatar
Magsår..?
Citera
2006-01-09, 15:29
Medlem
Klints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Magsår..?

Har svårt att tänka mig det. Borde inte detta problemet återkomma oftare än bara ett fåtal gånger på 2 år isåfall?
Citera
2006-01-09, 15:32
Medlem
H.E.L.s avatar
Bukspottskörteln?
Hade en klasskompis som fick problem med den så han fick sluta dricka. Fick också grymt ont i magen vid alkoholintag(sprit)
Citera
2006-01-09, 15:32
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
Har upplevt detta några gånger nu och undrar vad fan det kan vara. Vaknar upp och mår helt ok men efter ett tag får jag någon slags kramp i hela magen och det smärtar så jag knappt kan prata. Detta brukar hålla i sig i ca en timme och sen är jag totalt utmattad.
Det är inte regelbundet utan är bara något jag upplevt, vad jag kan minnas, 3 gånger de senaste 2 åren.

Någon som har haft samma problem?
Någon som vet varför detta händer?

Min brorsa drabbades av ovanstående för några år sedan, och det visade sig då att han fått en retning på bukspottkörteln. Detta ska tydligen vara en vanlig åkomma bland gamla alkoholister, och brorsan blev ju inte helt nöjd av att höra detta...
Citera
2006-01-09, 15:34
Medlem
Treutans avatar
Behöver inte göra det (magsår). En tjejpolare till mig har det och det kom då och då, oftast när hon druckit öl.
Prövat att skita? Är för jävla gôtt att göra, spec dagen efter
Citera
2006-01-09, 15:52
Medlem
Klints avatar
H.E.L & InkoPinko - Nu blir jag nojig som fan här
Tycker ändå inte att jag krökat speciellt hårt den senaste tiden, ca 2 ggr i veckan. Borde inte detta kräva alkoholintag av lite större proportioner?

Citat:
Ursprungligen postat av Treutan
Behöver inte göra det (magsår). En tjejpolare till mig har det och det kom då och då, oftast när hon druckit öl.
Prövat att skita? Är för jävla gôtt att göra, spec dagen efter
Det känns som att skita skulle vara den perfekta lösningen när detta händer men tyvärr är detta en total omöjlighet. Kan inte skita, inte spy, ingenting, dom gångerna det hänt.
Citera
2006-01-09, 15:56
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
H.E.L & InkoPinko - Nu blir jag nojig som fan här
Tycker ändå inte att jag krökat speciellt hårt den senaste tiden, ca 2 ggr i veckan. Borde inte detta kräva alkoholintag av lite större proportioner?

Det känns som att skita skulle vara den perfekta lösningen när detta händer men tyvärr är detta en total omöjlighet. Kan inte skita, inte spy, ingenting, dom gångerna det hänt.

Det beror på hur känslig man är. Min kompis fick det på gymnasiet och vi krökade 2-3 gånger i veckan.

Hur som helst är det värt att kolla upp det hos farbror doktorn.

Han kommer faktiskt göra en anal undersökning. Så bara det är ju värt 200 kr.
Citera
2006-01-09, 15:58
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Det har hänt mig också efter intag av starka värktabletter mot baksmällan... Det var dock väldigt länge sen senast..
Citera
2006-01-09, 16:05
Medlem
Klints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Det beror på hur känslig man är. Min kompis fick det på gymnasiet och vi krökade 2-3 gånger i veckan.

Hur som helst är det värt att kolla upp det hos farbror doktorn.

Han kommer faktiskt göra en anal undersökning. Så bara det är ju värt 200 kr.

Måste bara höra hur ofta detta återkom hos din vän. Var det på varje baksmälla eller var det mer sporadiskt återkommande?
Har ju trots allt bara hänt mig med ca 6 månaders mellanrum. Vill ju gärna tro att det är något annat .
Citera
2006-01-09, 16:09
Medlem
M2ks avatar
Behöver inte vara magsår, däremot signaleras tecken på magkatarr.
Alkohol är ingen sinekur för känsliga magar, och om man dessutom
har taskiga matvanor (inte känt i det här fallet) så gör det inte saken
bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in