Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 10:16
  #1
Medlem
Ja som rubriken lyder har jag hamnat i en jobbig situation och vet inte riktigt vad jag ska göra. Känner bara för att skriva av mig lite.

Allt började med en semester på Gotland, vi spenderade 2 veckor där. (Kom hem för en vecka sedan)
Vi hade en bekant med flickvän på besök, de bodde hos oss i en vecka då vi hade hyrt hus och hade gott om plats.
Jag pratade med min bekantas flickvän och det kändes som hon var lite nedstämd. Jag frågade henne om det men hon ville inte berätta. Men hon bekräftade att det inte stod helt rätt till.

Sedan flög hon och pojkvännen hem, vi var kvar till söndag kvällen. Jag snackade med henne via sms, messenger och försökte fråga henne varför hon var så nedstämd i veckan. Men fick samma svar...

I måndags efter vi hade kommit hem pratade jag med henne igen. Hon sa att hon var ute och promenerade för att tänka. Jag frågade henne om hon ville prata, sagt och gjort åkte jag och träffade henne. Vi satt och pratade i 5-6 timmar om allt mellan himmel och jord, och hon öppnade upp sig och berättade att hon inte hade några känslor kvar för sin pojkvän och att hon fått känslor för någon annan.
Hon hade fått känslor för min äldsta barndomsvän, jag erbjöd mig att fråga honom hur han kände för henne då han inte ville svara henne. Jag skulle ändå droppa av en motor hos honom under kvällen så jag tänkte passa på att fråga honom då. Han sa till mig att han inte hade några känslor för henne.

Jag träffade henne för att vara en vän, någon hon kunde prata med. Men ju mer timmar och dagar som gick kunde jag inte sluta tänka på henne. Det var aldrig meningen att det skulle bli så, men det är ju inget man rår för.

Hon gjorde slut med sin pojkvän i torsdags, jag hade väl redan "hintat" lite till henne om hur jag kände för henne. Även att jag visste att det inte vara besvarat...
Jag beslutade mig för att skriva till min barndomsvän och berätta för honom hur jag känner. Samtidigt frågade jag honom att vara helt uppriktig och ärlig emot mig och svara på om han hade känslor för henne. Jag sa att jag inte tänker stå i vägen om så vore fallet eftersom hon ändå har känslor för honom.
Han sa till mig, personen som jag har varit vän med i nästan 20 år att han inte hade några känslor för henne och att det bara var att köra på. Sagt och gjort så berättade jag för henne helt och hållet hur jag känner.

Nu kommer det jävligaste, sveket som gör så ont! Hon sov hos honom för att få avstånd ifrån sin pojkvän. På morgonen (Fredags) när hon skulle åka till jobbet (ska tillägga att hon och jag pratar om precis allt, inga hemligheter) så hade min kompis sex med henne.
Jag fick givetvis veta nästan direkt...
Jag är inte arg på henne, hon har känslor för honom och jag skulle troligen göra samma sak om jag var i hennes skor. Det är ju såklart jävligt jobbigt för mig detta, men jag är samtidigt glad för hennes skull även om jag samtidigt mår skit!
Igår så pratade hon med honom (hon har övernattat hos mig 2 dagar) för att en gång för alla fråga hur fan han ska ha det. Då berättar han att han har känslor för henne.
Det hände absolut ingenting då hon sov hos mig, jag är inte en sådan person som hoppar i säng med några dagar efter ett uppbrott med någon annan. Men varenda fiber i min kropp skrek att jag skulle göra något, vad som helst. Men jag orkar inte göra det ännu jobbigare för min egen skull...

Och detta är vad som smärtar mig mest av allt, en bästa vän som jag haft bekantskap med i snart 20 år inte kan ha ryggrad, vara ärlig och säga som det är.

Är så jävla arg och ledsen, vet inte vad man ska göra. Hon har ju sagt att hon tycker om mig också, men är det värt ännu mer hjärtesorg om de två nu väljer att gå vidare och inleda ett förhållande?
Det är skönt att man börjar jobba imorgon, så tankarna är någon annanstans ett tag...
__________________
Senast redigerad av Wiiga 2017-08-13 kl. 10:23.
Citera
2017-08-13, 10:35
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Han hade inga kännslor, han ville bara knulla henne.

Lyssna på mig. Såhär är det. Om en brud har bestämt sig för en snubbe då blir det så. Du kan inte hoppa in och vara ersättare.

Även när hon blir sviken och behandlad som skit av andra så kommer hon inte att gilla dig mer för det.

Det handlar om attraktion.

Tänk dig själv, om du var kär i nån snygg brud som inte är jättepå, så kommer nån tjock wt brud och börjar hålla på "åh jag förstår dig". Vem kommer du ligga med i slutändan om du får changsen? Det är ju den snygga bruden ändå.

När det gäller din polare så var han naturligtvis elak eftersom han visste att du hade kännslor för tjejen, så du borde naturligtvis ta upp det med honnom.

Sammtidigt om en brud har bestämt sig och kommer och kastar sig i dina armar, vad skall du göra lixom? Skall du säga nej?

Nu sa han inte nej. Du och tjejen var ju inte heller tillsammans. Hon gillade inte ens dig.

Det är inte mycket att göra åt.

Personligen följer jag koden, bros before hoes, men det är inte alla som gör det.
Jag har ju ganska lite att förlora på det.
Citera
2017-08-13, 14:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Han hade inga kännslor, han ville bara knulla henne.

Lyssna på mig. Såhär är det. Om en brud har bestämt sig för en snubbe då blir det så. Du kan inte hoppa in och vara ersättare.

Även när hon blir sviken och behandlad som skit av andra så kommer hon inte att gilla dig mer för det.

Det handlar om attraktion.

Tänk dig själv, om du var kär i nån snygg brud som inte är jättepå, så kommer nån tjock wt brud och börjar hålla på "åh jag förstår dig". Vem kommer du ligga med i slutändan om du får changsen? Det är ju den snygga bruden ändå.

När det gäller din polare så var han naturligtvis elak eftersom han visste att du hade kännslor för tjejen, så du borde naturligtvis ta upp det med honnom.

Sammtidigt om en brud har bestämt sig och kommer och kastar sig i dina armar, vad skall du göra lixom? Skall du säga nej?

Nu sa han inte nej. Du och tjejen var ju inte heller tillsammans. Hon gillade inte ens dig.

Det är inte mycket att göra åt.

Personligen följer jag koden, bros before hoes, men det är inte alla som gör det.
Jag har ju ganska lite att förlora på det.

Grejen är ju att han verkar ha känslor för henne. Anledningen till att han inte ville erkänna det var för att han inte ville förstöra vänskapen med hennes fd pojkvän. Men frågan är ju hur han tänker, förr eller senare måste han berätta. Det kommer ju komma fram ändå!
Det komiska är att han sa åt mig att ta det lugnt, då han tyckte det var lite tidigt efter uppbrottet att börja "ragga" på henne. Men det var tydligen inga problem med att ligga med henne....

Tanken på att tala om för hennes ex har slagit mig, men jag vet inte om jag vill vara ett sånt praktarsle.
Citera
2017-08-13, 14:43
  #4
Avstängd
Du gav bort henne.


Ingen av dom har svikit dig, det som hände var att du skötte det osmidigt.

Du säger till en kille att "hon gillar dig" = Där har du ett lätt ligg.

Du spenderar tid med din kvinnliga "vän". Precis efter ett breakup, hon är hos dig i två dagar, men du gör inte ett enda move. Du förväntar dig att hon ska jump your bones eller skylta med "fuck me bigboi, jag går igenom ett breakup och behöver manlig närhet".
"varenda fiber i mig skrek". Kanske visste ditt undermedvetna vad du borde göra. Men du fegade ur och ignorerade dom känslorna. Du ville väl inte förstöra något?

Självklart går hon till honom när du inte styr upp situationen. Självklart börjar han överväga om han gillar henne och att ta hand om henne när du inte gör det.


Din vän sa nog som det var. Hade ryggrad. Han gav dig fri lejd, sa "ta henne du". Sen började dom umgås, och i o med att han visste att hon var intresserad, började han analysera henne mer, och hittade något inom sig som faktiskt gillade henne.
Citera
2017-08-13, 15:03
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Tanken på att tala om för hennes ex har slagit mig, men jag vet inte om jag vill vara ett sånt praktarsle.

Wow. Helylle kille du är. Verkligen.

Du kunde inte plocka tillfället utan velade. Nu ska du råtta ner båda så att du kan förstöra lite skit i deras liv.

Råtta du. Så dom kan dumpa dig när dom ser dina sanna färger.
Citera
2017-08-13, 15:11
  #6
Medlem
PsychoChillers avatar
Shit, vad mycket drama. I ditt huvud i alla fall, börja följa en såpa istället för att göra ditt liv till en.
"Ha känslor" och prata med någon åt någon annan, gåt ni i mellanstadiet allihop?

Sup dig full och porrsurfa.
Citera
2017-08-13, 15:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Du gav bort henne.


Ingen av dom har svikit dig, det som hände var att du skötte det osmidigt.

Du säger till en kille att "hon gillar dig" = Där har du ett lätt ligg.

Du spenderar tid med din kvinnliga "vän". Precis efter ett breakup, hon är hos dig i två dagar, men du gör inte ett enda move. Du förväntar dig att hon ska jump your bones eller skylta med "fuck me bigboi, jag går igenom ett breakup och behöver manlig närhet".
"varenda fiber i mig skrek". Kanske visste ditt undermedvetna vad du borde göra. Men du fegade ur och ignorerade dom känslorna. Du ville väl inte förstöra något?

Självklart går hon till honom när du inte styr upp situationen. Självklart börjar han överväga om han gillar henne och att ta hand om henne när du inte gör det.


Din vän sa nog som det var. Hade ryggrad. Han gav dig fri lejd, sa "ta henne du". Sen började dom umgås, och i o med att han visste att hon var intresserad, började han analysera henne mer, och hittade något inom sig som faktiskt gillade henne.

Jag var hela tiden tydlig med vad jag kände, både mot honom och henne. Jag kanske var otydlig i texten, men han har ju hela tiden varit medveten om att hon har känslor för honom och han har hela tiden sagt att han inte har det.

Hon bodde ju hos kompisen 2 dagar innan hon spenderade 2 dagar hos mig.
Och hon var ju även där på kvällen när jag pratade med honom om hur jag kände. Där han då sa till mig att han inte hade några känslor för henne. Men ändå höll han sig inte borta, så jo det känns som ett svek när en person jag känt större delen av mitt liv ljuger för mig. Vi har liksom aldrig haft några hemligheter för varandra tidigare.

Jag vet att detta är Flashback, där alla killar har stora kukar, machostilen etc etc. Men jag är inte intresserad av endast ett ligg. Jag vill ha en djupare relation än så.
Men när hon inte har de känslorna för mig så spelar det ju ändå ingen roll. Varför ska jag plåga mig själv ytterligare?

Det är inte att de låg med varandra som gör ondast, även om det självklart inte känns så jävla kul heller. Det är fortfarande att den person som jag trodde jag kunde lita på gör som han gör.

Det går inte att ge bort något man inte haft ifrån början.
Citera
2017-08-13, 15:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Wow. Helylle kille du är. Verkligen.

Du kunde inte plocka tillfället utan velade. Nu ska du råtta ner båda så att du kan förstöra lite skit i deras liv.

Råtta du. Så dom kan dumpa dig när dom ser dina sanna färger.

Jag skrev "tanken" har slagit mig. Men precis som du skriver, JA jag är en helylle kille, inte riktigt lika tuff som resten av alla Flashbackare.
Citera
2017-08-13, 15:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Shit, vad mycket drama. I ditt huvud i alla fall, börja följa en såpa istället för att göra ditt liv till en.
"Ha känslor" och prata med någon åt någon annan, gåt ni i mellanstadiet allihop?

Sup dig full och porrsurfa.

Du måste ha det bra som tycker att en fylla och lite porrfilm löser alla problem i världen. Misstolka mig rätt, jag gillar båda alternativen.
Citera
2017-08-13, 15:31
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Jag var hela tiden tydlig med vad jag kände, både mot honom och henne. Jag kanske var otydlig i texten, men han har ju hela tiden varit medveten om att hon har känslor för honom och han har hela tiden sagt att han inte har det.

Hon bodde ju hos kompisen 2 dagar innan hon spenderade 2 dagar hos mig.
Och hon var ju även där på kvällen när jag pratade med honom om hur jag kände. Där han då sa till mig att han inte hade några känslor för henne. Men ändå höll han sig inte borta, så jo det känns som ett svek när en person jag känt större delen av mitt liv ljuger för mig. Vi har liksom aldrig haft några hemligheter för varandra tidigare.

Jag vet att detta är Flashback, där alla killar har stora kukar, machostilen etc etc. Men jag är inte intresserad av endast ett ligg. Jag vill ha en djupare relation än så.
Men när hon inte har de känslorna för mig så spelar det ju ändå ingen roll. Varför ska jag plåga mig själv ytterligare?

Det är inte att de låg med varandra som gör ondast, även om det självklart inte känns så jävla kul heller. Det är fortfarande att den person som jag trodde jag kunde lita på gör som han gör.

Det går inte att ge bort något man inte haft ifrån början.

Du kan inte förvänta dig något mer än så till en början när hon precis har gjort slut med sin pojkvän. Du borde väl förstå att hon vill ha lite tid för sig själv? Det betyder inte att man inte kan ligga och ha trevligt för det.
Ditt misstag var detta
Citat:
jag frågade henne om hon ville prata, sagt och gjort åkte jag och träffade henne. Vi satt och pratade i 5-6 timmar om allt mellan himmel och jord, och hon öppnade upp sig och berättade att hon inte hade några känslor kvar för sin pojkvän och att hon fått känslor för någon annan.
Hon hade fått känslor för min äldsta barndomsvän, jag erbjöd mig att fråga honom hur han kände för henne

Du hade många chanser där, men du tog dom aldrig. Satt och snacka istället för att låta henne ligga på ditt bröst och kyssa henne när hon fått ventilera.

Sen är det inte min avsikt att sitta och leta macho. Stor kuk har jag. Men jag försöker få dig att förstå vilka fel du har gjort. Då kanske du eller någon annan lär sig inför framtiden.
Citera
2017-08-13, 19:00
  #11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Jag skrev "tanken" har slagit mig. Men precis som du skriver, JA jag är en helylle kille, inte riktigt lika tuff som resten av alla Flashbackare.
Du ska inte ragga i bekantskapskretsen. Då blir det så här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback