Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-30, 12:28
  #145
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det enda jag ser är en hög löst sammasatt tyckande.
Ärligt talat så föstår jag inte vad du vill säga.
Jag ska va tydlig! - jag tycker att TS skulle ha talat om för mannen i fråga redan från början att han gjort henne gravid, inte väntat med att släppa bomben i samband med förlossning.
Citera
2017-12-30, 12:37
  #146
Medlem
OnlyHates avatar
Tycker det är en självklart att du ska berätta detta!
Dels är han skyldig enligt lag att betala underhåll men framförallt så har du ett ansvar mot barnet att hen har rätt att veta vem sin pappa är. Visst att detta var en lös förbindelse som du skrivit om i dina andra trådar och du visste ju från början att han skulle flytta från landet!

Sedan kan du ju faktiskt tänka på att barnet kanske i framtiden vill som sagt veta vem pappan är och kanske söka upp honom med all rätt, då är det lättare om han vet om detta än att det ska komma som en chock och det kanske förstör hans framtida familjerelation bara för att du varit så otroligt ansvarslös!
Citera
2017-12-30, 13:54
  #147
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag ska va tydlig! - jag tycker att TS skulle ha talat om för mannen i fråga redan från början att han gjort henne gravid, inte väntat med att släppa bomben i samband med förlossning.
Nu är det som det är och alla har skyldigheten att göra det bästa av situationen. I dagsläget så sätter vi barnets bästa i första rummet, inte mannens heder som det var för lite mer än ett sekel sedan.
Citera
2017-12-30, 13:58
  #148
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Ja herregud jag är för evigt tacksam!
Det borde du vara eftersom dagens och gårdagens politiker lycktats försnilla dina inbetalda pensionspengar. (Bara kommunsektorns totala pensionsskuld uppgick 2016 till cirka 475 miljarder kronor.)
https://skl.se/ekonomijuridikstatist...kuld.9470.html
Citera
2017-12-30, 23:10
  #149
Medlem
Jag har inte övergett tråden här. Han är angiven som fader och betalar nu underhåll. Han har tillsammans med sin mamma och pappa hälsat på mig och min dotter när hon var cirka en månad. Allt gick odramatiskt till och hans föräldrar var förstående till situationen både från hans sida och min sida. Han tittade endast på sin dotter och höll henne inte eller något annat. Hans föräldrar höll i bebisen och vart rörda. Han var inte rörd utan mer kluven. Vi pratade ut själva också och gick iväg. Det var inte så långt samtal och men väldigt avspänt och neutralt. Han stod kvar på sin punkt men kände att det var skönt att jag varit ärlig och kontaktat honom, skönt att se barnet, veta att det finns, vart det finns. Han kände att han hade kontroll på situationen nu. Han var inte bitter och klargjorde tydligt för mig att han inte på något sätt känner dåligt samvete att inte närvara i sitt barns liv då han inte önskade denna situation. Han nämnde som sagt att han kände att han hade kontroll över situationen och kände att pengarna inte var av så stor betydelse att betala. Han verkade inte bry sig så mycket om det och kanske det beror på att han har bra inkomst. Hans föräldrar önskade att följa barnets utveckling, inledningsvis önskade dom att jag skickade bilder och "updates" om barnet till dom på Messenger. Dock kom vi överens om att ta det lite försiktigt i början nu med hänsyn pappans vilja. Men jag märkte att hans föräldrar inte ville låta kontakten försvinna helt att det fanns en sorg att tänka i dom banorna. Dom ville gärna men önskar också att respektera sin son. Pappan bor inte kvar i Sverige men hans föräldrar gör det och bara två timmar härifrån. Nu till jul skickade jag bilder på min dotter i julklänning och informerade om tillväxten. Det var uppskattad. Vi får sr hur det blir i framtiden. Men jag förstår dom helt och hållet. Lyckligtvis är vi allesammans intelligenta människor som kan samtala med varandra och komma gott överens. Jag känner mig lättad och är glad att jag angav honom.
Citera
2018-03-12, 12:58
  #150
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu är det som det är och alla har skyldigheten att göra det bästa av situationen. I dagsläget så sätter vi barnets bästa i första rummet, inte mannens heder som det var för lite mer än ett sekel sedan.
Håller med! att göra det som är bäst för alla inblandade men som det här artade sig så blev ju mannen i fråga helt rippad på sin framtid, att kunna forma den som han själv ville. Nu har han barn med någon som dessutom kommer att gå bakom hans rygg för att ha fortsatt kontakt med hans familj.

Vem har pratat om mannens heder - inte jag iaf!
Citera
2018-03-12, 13:00
  #151
Medlem
O.Staafs avatar
Du borde åka till hans hemland, vi vill inte ha rasblandare här. Du är en vidrig person som skaffar barn som inte kommer att likna dig det minsta och som förstör vårat folks framtid.
Citera
2018-03-12, 13:07
  #152
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Grattis - du har ditt barn med tillhörande pengar - känns det ändå inte märkligt att smyga med kontakten till barnets farföräldrar - är det inte bättre att du är ärlig mot ditt barns pappa?

Du är glad över att du angav honom - angav? vilket märkligt ordval - lika märkligt som när du skriver tillväxt - haha förlåt men det låter som om det handlar om typ svinuppfödning- tillväxt.

Antar att det är nåt som många av dagens kvinnor lagt sig till med - att liksom objektifiera o avidentifiera sitt barn - som när kvinnor kallar sitt barn rätt o slätt för bäbis, inte bäbisen lr mitt barn utan bara bäbis.
Citera
2018-03-12, 15:04
  #153
Medlem
Roligt att de gamla religiösa mupparna ska in & prata om hur abort är fel, män ska ta ansvar för deras säd oavsett hur befruktningen gick till, och att kommunalt underhåll till barn är fel för att samhället då tar kostnaden. Samma människor som måste gråta floder när de se alla spermier gå till spillo vid en handtralla, alla dessa potentiella liv! Ej hört talas om lyckliga kärnfamiljer som säger nej till föräldraledigt, kraftigt subventionerad skola / dagis osv. Så att tro att samhället inte redan står för +90% av kostnaderna redan är ju lite naivt.

Lösningen är egentligen ganska lätt. IOM att det är lite osexigt skriva kontrakt innan samlaget så är det ju naturligtvis så att defacto är det ej skaffa barn som gäller. Om nu det ändå blir en graviditet så kan kvinnan göra abort med utan mannens samtycke, men ifall mannen inte vill ha barnet & kvinnan vill behålla så är mannen helt ute ur bilden. tom okej med om mannen pröjsar för aborten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback