Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Berkeley är ett statligt universitet. Du är emot att folk står upp för "freedom of speech" där. För om man gör det blir det "splittring". Noterat.
De är fel analys igen, och att det ens handlar om "Freedom Of Speech" är fel
Eller, det finns en "Trump = Nazi" OY VEY SHUT HIM DOWN i bakgrunden och de tycker jag både är fel o löjligt.
Men det som sedan sker är ingen lösning eller stå upp för yttrandefriheten, de är Riot Gears och folk som pucklar på varandra för de har olika åsikter.
Det är fan enormt sorgligt! Och samma fråga varje gång: Hur är de möjligt att polisen står i Standby-läge och låter det ske?
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det är för att du inte bryr dig om att att statligt universitet ska hålla sig till lagen.
Jag vet inte vad de är för analyser du gör ärligt talat men har du set hur det ser ut?
Inlägg i tråden om UC Berkeley ..med länk till We Are Change inte den absolut bästa men ge det 10 minuter och du ser att det inte handlar om "stå upp för yttrandefriheten" eller "universitet som håller sig till lagen" utan en Freakshow med folk i Riot Gear och - värt att nämna inte minst eftersom du nämner lagen - POLIS PÅ STAND BY - 4 ggr i Berkeley!
Trots våld och förstörelse som triggats av typ Milo Yiannopolis eller hur hans efternamn stavas.
Inte för jag är nått Milo-Fan, men hur man kan bli sådär triggad är bizzart! Så de angriper det fria ordet och de är knappast lagligt. (alltså sättet de gör de på: Våld)
Rika snorungar och svarta blocket har nog aldrig haft de så simpelt som Berkeley 1
http://www.thedailysheeple.com/men-in-black-provocateurs-caught-on-tape-turning-berkeley-protests-into-riots-as-allegations-swirl-p olice-were-told-to-stand-down_022017
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Genom att få honom avsatt. Genom att försöka få republikanerna att inte samarbeta med Trump. Vet du vad? Jag tror inte på att du inte fattade det. Ett barn fattar sånt -- men inte du.
Nej, hade jag fattat så hade jag givetvis inte frågat.
Och svaret, att våld på gatorna ska få bort Trump från makten låter inte som nått ett barn klurat ut direkt mer som ren terrorpropaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Som jag visat ovan så blir du upprörd över att folk tar ställning för yttrandefrihet på ett univsersitet.
Upprörd?
Jag sa att de är
sorgligt att se det amerikanska folket såhär splittrat.
Och att det här skulle gynna någon av sidorna håller jag inte med om, tvärtom.
Att sammandrabbningar som nu i Charlottesville skulle leda till att folk inte vill samarbeta med Trump, jag ser inga sådana tecken iallafall.
(jag tycker du låter fett upprörd måste jag säga)
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Var du står är nog klart för alla nu.
Najs, det får väl anses som ett Happy Ending då
tack för ordet