2017-08-13, 21:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Airbnb is kicking white supremacists off its platform

Readers of white supremacist blog The Daily Stormer organized to book a large number of Airbnb accommodations for dozens of demonstrators arriving in the Virginia. But they were stopped by Airbnb itself, which then expelled those users from its platform.
https://qz.com/1052557/charlottesville-airbnb-kicked-white-nationalists-from-unite-the-right-off-its-platform/

Så det rullar på nu och mer att vänta, stämningar, och kickas ut. Kanske snart är deras yttrandefrihet ett minne blott? Missbruk av lagens generösa paragrafer kan snabbt förändras.

Bush tidigare etiska rådgivare-
Citat:
Come to Minnesota’ and meet our National Guard: Bush era ethics lawyer taunts white nationalists
http://www.rawstory.com/2017/08/come-to-minnesota-and-meet-our-national-guard-bush-era-ethics-lawyer-taunts-white-nationalists/?platform=hootsuite
Citera
2017-08-13, 22:24
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Att man åtminstone går semi-bananas över pussygrab kan jag i och för sig förstå. Men jag menar också att Trumps uttalande var fullt tillräckligt.

Sen vidhåller jag att det är tämligen missriktat att tala om bilracet som ett terrordåd. Jag menar alltså att man bör uppehålla distinktionen mellan politiska attentat och terrordåd, även om jag är medveten om att inte alla bryr sig om detta. Skillnaden ligger i att attentat alltid är riktade mot politiska motståndare, medan terrordåd är inriktade på civilbefolkningen. Nazisterna, tex, ägnade sig ofta åt politiska attentat, men aldrig åt terrordåd. De mördade vissa politiska motståndare, och kunde krascha lite kommunistiska gatumarscher med en samlad SA-attack. Men de brände inte av bomber på torg, eller körde in med lastbilar eller bilar i vanliga folksamlingar. Den här killen har uppenbart inte siktat in sig på civilbefolkningen, utan på dem han ser som sina ideologiska motståndare, nämligen de som var där för att störa demonstrationen. Därför var det också en del av ett större gatuslagsmål. Ingen talar om -- eller bör åtminstone tala om -- terrorism om nån omkommer när NMR och Antifa pucklar på varandra; eller om någon dör när BLM rockar löst under lite gatukravaller i USA. Dessutom är en död inte mycket att hänga i julgran. Möjligtvis kan man tala om mord med hatbrottsmotiv. Men jag betvivlar starkt att Trump kommer kalla detta för terrorism. Marco Rubio har förvisso gjort det -- men det handlar naturligtvis om en politisk kalkyl.
Alla som vistats i ett omklädningsrum fullt av killar/män har garanterat hört och sagt värre saker, skulle du hitta en man som inte sagt något liknande om en kvinna så är han förmodligen gay och har sagt något liknande om män.
Att tro att grabbsnacket i omklädningsrummen och liknande skulle leda till våldtäkter eller våld mot kvinnor är lika dumt som snacket lät när alla som hade knallpulverpistoler eller krigsleksaker skulle bli våldsamma mördare.

Om bilracet är ett terrorbrott eller inte ser jag som en hårfin balansgång...offren var civilbefolkning även om det var en politisk demonstration.
OM syftet var att tysta meningsmotståndare eller skrämma dom från att i fortsättningen demonstrera eller yttra sig politiskt så skulle jag inte protestera mot att det sågs som terrorbrott.
Om du springer runt på gatan och skjuter folk, kör över dom med bil eller spränger bomber i syftet att skapa rädsla, panik eller förändra samhället så spelar det ingen roll om det är högern, vänstern eller islamister som begår dåden...i mina ögon är det terrorbrott oavsett.
Om du gör det av politisk, religiös övertygelse eller bara drivs av hat spelar ingen större roll, effekten blir densamma.
Citera
2017-08-13, 22:33
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://qz.com/1052557/charlottesville-airbnb-kicked-white-nationalists-from-unite-the-right-off-its-platform/

Så det rullar på nu och mer att vänta, stämningar, och kickas ut. Kanske snart är deras yttrandefrihet ett minne blott? Missbruk av lagens generösa paragrafer kan snabbt förändras.

Bush tidigare etiska rådgivare-

http://www.rawstory.com/2017/08/come-to-minnesota-and-meet-our-national-guard-bush-era-ethics-lawyer-taunts-white-nationalists/?platform=hootsuite

Det kan ju ni yttrandefrihetshatande kommunister hoppas på men det kommer inte att ske. USA är en konstitutionell republik som håller benhårt på yttrandefriheten. Om vissa privata aktörer fegar ur till följd av påtryckningar från förrädaretablissemanget och "fake news" media så dyker nya aktörer upp. Vår sida har dessutom redan byggt upp en stark alternativ mediastruktur som inte går att rubba utan att USA kastas in i ett nytt inbördeskrig. Och det senare bör nog inte er sida ha på önskelistan.
Citera
2017-08-13, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Alla som vistats i ett omklädningsrum fullt av killar/män har garanterat hört och sagt värre saker, skulle du hitta en man som inte sagt något liknande om en kvinna så är han förmodligen gay och har sagt något liknande om män.

Jo, håller med. Framförallt handlade det om hur relationen till kvinnor förändras om man är berömd. Björn Borg var en gång i en hiss då en man bad honom ha sex med sin fru, som också var där. Så jag förstår Trump. Menar bara att jag förstår att media tog upp det, även om det inte borde varit en så stor grej.

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om bilracet är ett terrorbrott eller inte ser jag som en hårfin balansgång...offren var civilbefolkning även om det var en politisk demonstration.
OM syftet var att tysta meningsmotståndare eller skrämma dom från att i fortsättningen demonstrera eller yttra sig politiskt så skulle jag inte protestera mot att det sågs som terrorbrott.
Om du springer runt på gatan och skjuter folk, kör över dom med bil eller spränger bomber i syftet att skapa rädsla, panik eller förändra samhället så spelar det ingen roll om det är högern, vänstern eller islamister som begår dåden...i mina ögon är det terrorbrott oavsett.
Om du gör det av politisk, religiös övertygelse eller bara drivs av hat spelar ingen större roll, effekten blir densamma.

Håller med, men som sagt, jag menar att man bör -- eller åtminstone kan -- göra en distinktion vad gäller måltavlan. Nazisterna ägnade sig alltså åt politiska attentat, inte terror. Jag menar att det är en mycket meningsfull distinktion. Men visst, det är något av en balansgång i föreliggande fall.

Däremot har ju hela "terrorism"-begreppet blivit rejält politiserat, och alla vill kvalificera lite vad som helst som terror, från "rasistattacker" på bussar (Arnstad tweetade detta kort efter Londonattackerna, "också detta är terror") till tårtattacken på Jimpa Åkesson.
Citera
2017-08-13, 22:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det kan ju ni yttrandefrihetshatande kommunister hoppas på men det kommer inte att ske. USA är en konstitutionell republik som håller benhårt på yttrandefriheten. Om vissa privata aktörer fegar ur till följd av påtryckningar från förrädaretablissemanget och "fake news" media så dyker nya aktörer upp. Vår sida har dessutom redan byggt upp en stark alternativ mediastruktur som inte går att rubba utan att USA kastas in i ett nytt inbördeskrig. Och det senare bör nog inte er sida ha på önskelistan.

Ursäkta er sida? Vem fan bryr sig om er mediastruktur? Är du lika hjärntvättad som den här terroristen? Fake news? Du menar väl inte att er media går över världspressen? Då råder jag dig att uppsöka närmaste hjärnskrynklare.

Konstitution från 1700 talet vilket är den äldsta i grundlagar vilket märks. Så vi önskar inget eftersom vi inte bor eller lever i US. Vi har våra egna lagar tillsamman med många andra länder i EU. Här eskorterar vi slöddret och ser till så dom får demonstrera, men enligt lag förbjuds vissa nazist symboler.
Det är fortfarande tillåtet i US, men det krävs inte speciellt mycket för att skrota den typen av dynga.
Tro inte annat än att jag är för fria åsikter men även jag har gränser för vad man ska tillåta. Exempelvis är jag inte för brottslighet så som bomber, terrorism, mord, mordförsök och andra grova brott.
Det lär inte bli inbördeskrig för att man förbjuder lite symboler även om du tror det i din vilsna lilla hydda av noll insikt och förstånd.
Citera
2017-08-13, 22:50
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursäkta er sida? Vem fan bryr sig om er mediastruktur? Är du lika hjärntvättad som den här terroristen? Fake news? Du menar väl inte att er media går över världspressen? Då råder jag dig att uppsöka närmaste hjärnskrynklare.

Konstitution från 1700 talet vilket är den äldsta i grundlagar vilket märks. Så vi önskar inget eftersom vi inte bor eller lever i US. Vi har våra egna lagar tillsamman med många andra länder i EU. Här eskorterar vi slöddret och ser till så dom får demonstrera, men enligt lag förbjuds vissa nazist symboler.
Det är fortfarande tillåtet i US, men det krävs inte speciellt mycket för att skrota den typen av dynga.
Tro inte annat än att jag är för fria åsikter men även jag har gränser för vad man ska tillåta. Exempelvis är jag inte för brottslighet så som bomber, terrorism, mord, mordförsök och andra grova brott.
Det lär inte bli inbördeskrig för att man förbjuder lite symboler även om du tror det i din vilsna lilla hydda av noll insikt och förstånd.

Spola psykobabblet, kommunist. Sånt biter inte längre. Det är er sida som är terrorister. Så går också diskussionerna hos Trumpadministrationen. Antifa är på väg att terroriststämplas medan FBI beordrats att ta bort alla pro-vita grupper från terroristlistan. Bilen som körde in i AFA och negrerna var inget terrorattentat och kan aldrig klassas som det. Dessutom hade detta aldrig hänt om polisen hade gjort sitt jobb och myndigheterna upprätthållit konstitutionen.

Du är inte för fria åsikter. Vem försöker du lura? Den frihet du och dina gelikar erbjuder är att tycka som er.
Citera
2017-08-13, 23:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jo, håller med. Framförallt handlade det om hur relationen till kvinnor förändras om man är berömd. Björn Borg var en gång i en hiss då en man bad honom ha sex med sin fru, som också var där. Så jag förstår Trump. Menar bara att jag förstår att media tog upp det, även om det inte borde varit en så stor grej.

Håller med, men som sagt, jag menar att man bör -- eller åtminstone kan -- göra en distinktion vad gäller måltavlan. Nazisterna ägnade sig alltså åt politiska attentat, inte terror. Jag menar att det är en mycket meningsfull distinktion. Men visst, det är något av en balansgång i föreliggande fall.

Däremot har ju hela "terrorism"-begreppet blivit rejält politiserat, och alla vill kvalificera lite vad som helst som terror, från "rasistattacker" på bussar (Arnstad tweetade detta kort efter Londonattackerna, "också detta är terror") till tårtattacken på Jimpa Åkesson.
Ja man kanske inte skall se våldsamma dödsknarkrasister som utrycker sig taskigt på tunnelbanan som ett terrordåd men politiskt våld i form av upplopp ,skjutningar och överkörningar borde nog kunna klassas som terrordåd...sen behöver straffskalan kanske inte alltid börja med livstid.
Att tårta kungen eller en minister kan kanske ses som en bagatell men dom som råkat ut för det mår inte så jävla bra.
Det visar hur sårbara dom egentligen är, att tårtkärringen kunde dra en tårta i nyllet på Åkesson visar ju hu lätt det hade varit att dra fram en kniv eller pistol istället...kan du komma nära med en stor jävla tårta så är det inte svårare med ett vapen.
Varken politiker eller vanliga civila skall behöva vara rädda för att gå ut.

Nu är det ganska lätt att skrika om att meningsmotståndare skall förbjudas, fängslas eller dömas för terrorbrott om dom råkar släppa en brakskit, men få fattar inte att det kan vara deras åsikter eller parti som står som tvåa i kön för att förbjudas.
Yttrandefriheten och åsiktsfriheten är grundstenarna för en demokrati, nackdelen är att man kan få höra åsikter man inte gillar eller se politiker man hatar ta makten...men alternativet diktatur är inte att föredra.

För övrigt så gick Vita huset ut med ett förtydligande av Trumps uttalande nu.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rqopw/efter-trumps-tveksamma-uttalande-fortydligar-vita-huset
Citat:
”Vi fördömer våld och hat ´på många sidor´” sa Trump under presskonferensen.
Vita huset har nu känt sig tvungna att gå ut med ett förtydligande gällande Trumps uttalande:

”Presidenten sa väldigt tydligt i sitt uttalande igår att han fördömer all typ av våld, trångsynthet och hat. Självklart inkluderar det vit makt-anhängare, Ku Klux Klan, neo-nazism och andra extrema grupper”, sa en talesperson till AP.
Tydligen hade vänstern svårigheter att förstå att "på många sidor" i detta fallet betydde båda sidorna i kravallerna...
I nästa uttalande får pressen köra en extrabilaga så att Trump kan namnge alla han fördömer med fullständiga namn så att ingen behöver tvivla på vad han menar.
Citera
2017-08-13, 23:05
Medlem
0rganets avatar
En av organisatörerna för Nazisternas tillställning i Virginia har hållit en presskonferens om det nyligen inträffade Radikala Nazistterrordådet som hände igår:
https://www.youtube.com/watch?v=DcJE0WDmTfM
Kan vara lite svårt att höra vissa delar...

Dessutom verkar det som en av era kompisar (ni som hänger i denna del) var på plats! Svensk skylt i Amerika, inte den smartaste personen men lite kul...:
http://www.politico.com/gallery/2017/08/12/photos-charlottesville-white-nationalist-rally-002467?slide=12
Någon som vet hans namn? Det är bra om vi identifierar så många av dessa terrorister som möjligt för allas säkerhet!
Citera
2017-08-13, 23:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Spola psykobabblet, kommunist. Sånt biter inte längre. Det är er sida som är terrorister. Så går också diskussionerna hos Trumpadministrationen. Antifa är på väg att terroriststämplas medan FBI beordrats att ta bort alla pro-vita grupper från terroristlistan. Bilen som körde in i AFA och negrerna var inget terrorattentat och kan aldrig klassas som det. Dessutom hade detta aldrig hänt om polisen hade gjort sitt jobb och myndigheterna upprätthållit konstitutionen.

Du är inte för fria åsikter. Vem försöker du lura? Den frihet du och dina gelikar erbjuder är att tycka som er.

Citat:
After criticism, White House says Trump condemns KKK, neo-Nazis
Reuters

Citat:
Nat'l Security Advisor McMaster: "Any time that you commit an attack against people to incite fear, it is terrorism"
http://abcn.ws/2fCSVH2

Ta nu och häng med i utvecklingen istället för att sitta och läsa en massa alternativ media, som inte har en bokstav rätt i detta sammanhanget. Läs på först uttala dig sen. Nästa man att ryka är Bannon.
Republikanska senatorer är ute och kallar dom för det ord som ska användas nämligen nazister.
Sluta sätta titlar på mig du vet ingenting om mig, så lägg ner.

Finns ingen i US som pratar om Antifa eller motdemonstranterna utan fokus är nazisterna. Man slänger ut dom och många arbetsgivare får påtryckningar om att dom ska förlora sina arbeten. Dvs dom få som har ett och inte sitter och spelar banjo. Det händer mycket nu och det är inte till fördel för just nazisterna. Du vet väl att du är ursprungligen från Afrika precis som Hitler med jude och negroid blod.
Citera
2017-08-13, 23:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Men vad yrar du om egentligen? Ska man behöva leta i inlägget om topic? Nej, det handlar om terrorism och det är vad amerikaner med dignitet framför. Du använder en hel sida med text till nonsens. Fråga på samhall i morgon vad terrorism betyder.
Citera
2017-08-13, 23:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Man slänger ut dom och många arbetsgivare får påtryckningar om att dom ska förlora sina arbeten.[/b] Dvs dom få som har ett och inte sitter och spelar banjo. Det händer mycket nu och det är inte till fördel för just nazisterna. Du vet väl att du är ursprungligen från Afrika precis som Hitler med jude och negroid blod.
Menar du som exempel vad denna person gör på Twitter:
https://twitter.com/YesYoureRacist/ ?

Det är hemskt att man inte får spy ut rasism och stödja en terroristorganisation utan riskera att folk avskyr en!
Citera
2017-08-13, 23:27
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Reuters

http://abcn.ws/2fCSVH2

Ta nu och häng med i utvecklingen istället för att sitta och läsa en massa alternativ media, som inte har en bokstav rätt i detta sammanhanget. Läs på först uttala dig sen. Nästa man att ryka är Bannon.
Republikanska senatorer är ute och kallar dom för det ord som ska användas nämligen nazister.
Sluta sätta titlar på mig du vet ingenting om mig, så lägg ner.

Finns ingen i US som pratar om Antifa eller motdemonstranterna utan fokus är nazisterna. Man slänger ut dom och många arbetsgivare får påtryckningar om att dom ska förlora sina arbeten. Dvs dom få som har ett och inte sitter och spelar banjo. Det händer mycket nu och det är inte till fördel för just nazisterna. Du vet väl att du är ursprungligen från Afrika precis som Hitler med jude och negroid blod.

McMaster är en "neocon puppet" som Trump kommer att göra sig av med. Likväl är det som jag skrev. Pro-vita grupper ska tas bort från FBIs terroristlista och Antifa ska in.

Vi kan istället kika på hur Trumps kontraterrorrådgivare, Sebastian Gorka, nyligen uttryckte sig och hur SPLC i högan sky skrek över detta.

"Yet, yesterday, Trump’s deputy assistant and counterterrorism adviser, Sebastian Gorka, ridiculed the idea of lone-wolf terrorists and played down the threat of white supremacist violence.

Not surprisingly, Gorka made his comments on the Breitbart News Daily radio show. Under the leadership of President Trump’s chief strategist, Steve Bannon, Breitbart became the platform for a new form of white supremacy called “the alt-right.”

It says something about Trump that Gorka and Bannon are members of his administration. And what it says is quite disturbing."

https://www.splcenter.org/news/2017/08/10/trumps-terrorism-adviser-downplays-white-supremacist-violence

Häng med i utvecklingen själv. De enda som ylar om "nazister" är "fake news" media och "deep state" filurer som Trump inte lyckats få bort än. Det är "Black Lives Matter" som exempelvis mördat poliser. Inte "nazister".

Försök att hålla dig till topic istället för att klämma in alla debila argument du lärt dig i Aftonbladet. Nej, Hitler var varken jude eller neger och Out of Africa hypotesen är starkt ifrågasatt under senare år till följd av nya arkeologiska fynd och genetiska studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in